Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 16v 00] Uciekajacy Płyn Chlopniczy - Wpływ Mrozu ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 16v 00] Uciekajacy Płyn Chlopniczy - Wpływ Mrozu ?

Czy to możliwe ?
Autor Wiadomość
djboo 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 180
Skąd: Dublin/Kalisz

Rover 25

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 21:35   [R25 1.4 16v 00] Uciekajacy Płyn Chlopniczy - Wpływ Mrozu ?

Witam mialem robiona uszczelke pod glowica jakies 2 miesiace temu, co tydzien gdzies sprawdzalem stan oleju i wody... Wszystko jest ok ale wczoraj ubylo mi okolo 1cm plynu :) I teraz moje pytanie czy moze to byc wplyw tych mrozow ? Podkreslam ze mam kilku-miesieczna gwarancje na uszczelke jak by sie cos dzialo... Bede obserwowal poziom plynu - dzis bylo tak jak wczoraj... Nie widze jakis tam wyciekow - musze dokladnie jeszcze to sprawdzic ale co o tym myslicie, czy mroz ma jakies znaczenie ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 22, 2009 21:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 22, 2009 22:15   

1cm różnicy w zbiorniku podczas wahań temperatury o 20 stopni to nie powód do zmartwień. wszystko jest ok.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 22:52   

Też miałem się o to pytać ale skoro to normalne to kamień z serca.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 23, 2009 00:13   

heh ja tez sie juz bałem ,ze cos jest nie tak :D [you]
 
 
 
djboo 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 180
Skąd: Dublin/Kalisz

Rover 25

Wysłany: Sro Gru 23, 2009 18:33   

Mam nadzieje ze bedzie ok :cool: Ale jak ten płyn wyparował ?
 
 
 
Kacper1983 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: Kutno



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 20:02   

witam ja rowniez zauwazylem ubytek plynu chlodzacego jak do tej pory wszystko bylo ok co tydzien sprawdzalem poziom bo autko mam dopiero od konca sierpnia wiec jestem ostrozny i wyczulony na wszelkie obiawy HGF. po tych mrozach ubylo troche plynu trafilem na ten wątek i sie troche uspokoilem ze to normalne w tych warunkach pogodowych.... ale chyba znow troche ubylo :/ mam niby max wczesniej bylo troche powyzej polowy zbiornika czyli jakies 4 tys km temu raczej nie mozliwe zebym za duzo nalal i dopiero teraz wyrzucil nadmiar. Od momemtu zakupu bardzo dbam o autko przez 10 -15 min jazdy krece go tylko do 3 tys obrotow. w zbiorniczku nie ma "majonezu' ani dwoch poziomow na bagnecie. bede obserwowal co sie bedzie dzialo ... pozdrawiam
 
 
izeK 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 121
Skąd: Rumia / Gdynia



  Wysłany: Wto Gru 29, 2009 20:05   

heh, ja dzisiaj też sprawdzałem poziom wody... i faktycznie... mam równo z minimum a było dokładnie jakiś 1cm więcej... ale czasem dobrze wieczorem poczytać lekturę ;)
_________________
Prawie jak Honda ... :))
 
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 21:31   

sam mróz nie ma tu znaczenia , jak będziesz w lecie używał dmuchawy cały czas na ciepłym powietrzu też będziesz miał ubytki ;)
 
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 30, 2009 16:34   

No właśnie mróz (wahania temperatury) mają tu znaczenie. Ciecz jak się ochładza albo rozgrzewa to zmienia objętość.

polecam lekturę :) http://www.sciaga.pl/teks...tego_zjawiska_w
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Gru 30, 2009 18:42   

Szczerze watpie aby przy roznicy temperatur np. od -15 do +15 mozna bylo zobaczyc jakakolwiek zmiane w poziomie plynu chlodniczego.
 
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 30, 2009 19:25   

Lechos napisał/a:
Szczerze watpie aby przy roznicy temperatur np. od -15 do +15 mozna bylo zobaczyc jakakolwiek zmiane w poziomie plynu chlodniczego.



Wg moich obliczeń biorąc pod uwagę współczynnik rozszerzalności objętościowej cieczy na bazie glikolu etylowego wynika iż przy zmianie temp o 30 stopni celsjusza, przy ilości ok 6-7 L płynu w układzie może go przybyć lub ubyć o ok. 150-200ml. Wszystko zależy jeszcze od składu chemicznego płynu.
Ostatnio zmieniony przez blazi Sro Gru 30, 2009 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 21:49   

he ja ostatnio tez zauwazylem ze troszke ubylo to dolałem do max. ciekawe jak sie ociepli czy nie bedzie ponad poziom :mrgreen:
 
 
pawel4580 



Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:04   

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam
 
 
Zlotowa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 103
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:17   

Nie no stary,ja rozumiem,że jestes zadowolony,bo znalazłeś usterke.Ale w każdym temacie widze Twój post o korku :P Gdybym ja miał tak codziennie pisać o naprawionych usterkach toby forum zabrakło :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25]Uciekający płyn chłodniczy
goro84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Cze 08, 2013 13:34
Adrian
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 00] Płyn Uciekajacy - Uszczelka Termostatu
Płyn Uciekajacy ze Zbiorniczka - Uszczelka Termostatu
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Maj 14, 2009 22:54
djboo
Brak nowych postów [214Si '97] uciekający płyn chłodniczy...
...ale dopiero po ponad 24h postoju
supr3me Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pon Sie 13, 2007 15:07
KOSSA
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 00] Płyn Uciekajacy ze Zbiorniczka - Proszek ?
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Sob Kwi 11, 2009 21:39
Dydo
Brak nowych postów [r200] uciekający płyn chłodniczy
dozowacz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Czw Gru 16, 2010 17:30
JacK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink