Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: wszystkie
Witam ponownie..to forum to istna kopalnia wiedzy !..dziękuję za udzielone rady,bardzo sie przydały..jestem szczęśliwym posiadaczem r827coupe od niedawna....i mam pytanie..prawdopodobnie mam zanieczyszczony bak syfem który dostał sie tam przez przerdzewiałą rurkę wlewu paliwa,zbyt późno to zauważyłem i teraz mam kłopot..objawia sie on tym że jak gwałtownie zahamuję lub wykonam ostry skręt to samochód gaśnie,podejrzewam że ta mrugająca czerwona dioda pod siedzeniem pasażera to wynik tego zaniedbania...powiedzcie mi czy muszę czyścic bak ?..i gdzie jest filter paliwa,bo nie moge go zlokalizowac..poradźcie co zrobic !..pozdrawoiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedxi...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 18:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W r827 sedan filtr paliwa jest na ścianie grodziowej.
Łatwo dojść idąc po przewodzie paliwowym od wtryskiwaczy "w tył".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Gru 30, 2009 21:42
Filtr warto profilaktycznie wymienić, ale prawdopodobnie nie ma to związku z miganiem czerwonej diody.
Lestat192, odczytałeś jaki to jest kod? wystarczy że policzysz mignięcia, np:
^ ^^^^ = 1 4 czyli "14 Electronic Idle Control Module "
Odnośnie filtra paliwa to są dwa rodzaje, na początku kupiłem zły i nie pasował, później filtrona i pasował, ale gwint nakrętki na rurce zapłytko wchodzi więc nie polecam filtrona. Ten z aukcji powyżej z wyglądu powinien pasować ale ciekawe jak głęboki jest gwint.
Fotka mojego filtra w tym temacie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15194&
Kiedyś pytałem się o cenę oryginalnego hondy, cena kosmiczna, ok 240zł u dilera. Natomiast opłaca się oryginalny filtr oleju 50zł (15400-PL2-004) , i powietrza 80zł (17220-PH7-013) (nasączany olejem).
..nie odczytałem kodu migającej diody ponieważ nie wiem w jakim czasie mam liczyc mrugnięcia diody..a jeżeli chodzi o ten syf w baku to konieczne jest czyszczenie czy wystarczy wymiana filtra ?..jeżeli muszę wyczyścic bak to poradźcie jak to zrobic..czy lepiej zlecic to fachowcowi..WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU życzę wszystkim !..pozdrawiam..
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 18:10
Dioda będzie migała gdy przekręcisz kluczyk w pozycję zapłon lub uruchomisz silnik. Liczysz mignięcia i zapisujesz na kartce, przerwa pomiędzy mignięciami oznacza odliczanie kolejnej cyfry. Kody błędów będą powtarzane w kółko.
Odnośnie czyszczenia zbiornika. Jeśli układ paliwowy byłby niedrożny to odczuwałbyś to szczególnie przy ostrym przyspieszaniu, tzn wtedy kiedy jest największe zapotrzebowanie na paliwo. Jeśli faktycznie naszło tam brudów to w pierwszej kolejności trzeba by było wyjąć pompę paliwa i zobaczyć czy jej syfon nie jest zapchany.
Nie robiłem tego, ale na schemacie wydaje się być dobry dostęp, w bagażniku:
Oprócz samej rury wlewowej , podatnym elementem na korozje jest łącznik rurek, jest on fabrycznie osłonięty plastikową pokrywką. Konstruktorzy chcieli dobrze, ale w rezultacie w tej pokrywce zbiera się błoto i dzięki temu łącznik cały czas jest wilgotny i koroduje. U siebie zdemontowałem tą pokrywkę jeszcze w porę, bo korozja już go brała. Poniżej strzałką zaznaczyłem ten łącznik, bez pokrywki, radzę się jej pozbyć a łącznik wyszczotkować z rdzy, osuszyć i walnąć jakimś hammeritem.
Nieco podobnie jak alfabet morse'a. Kody błędów wyświetlane są poprzez serię błysków. Pierwsza seria reprezentuję liczbę dziesiątek, a druga serią liczbę jednostek. Serie błysków są oddzielone poprzez kilkusekundową przerwę.
Tzn jeżeli będzie to wyglądało na zasadzie błysk, przerwa, błysk, długa przerwa, błysk, przerwa, błysk przerwa, błysk, przerwa, błysk, to oznacza to kod numer 24. Kody z tego co pamiętam są powtarzane 3razy i następnie wyświetlany jest następny, o ile w pamięci komputera zostało zarejestrowane kilka błędów.
Prościej się chyba nie da.
...sorry..ale ni cho..ery nie mogę rozszyfrowac tego kodu..dioda miga w dostępach 2-3 sekundowych..powiedzie jak mam to odczytac !!..albo jak zresetowac komputer..
...a odnośnie syfu w baku to jak myślicie,może wystarczy tylko wyczyścic filtr paliwa i syfon w pompie paliwowej i to wystarczy...miał ktoś taki problem ?
Żeby zresetować komputer w tym modelu wystarczy odpiąc obie klemy akumulatora i zewrzeć je na kilka sekund (na odpiętej baterii), albo odpiąć chociaż jedną i odczekać jakieś co najmniej 5minut.
Co do syfu w baku, to wyciągnij z niego kosz razem z pompką i przez otwór zajrzyj do środka czy jest dużo syfu. Najlepiej to zamieszaj tam jakimś szpikulcem bo syf jak opadnie na dół to może być niewidoczny.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Sie 27, 2010 20:47
Odnośnie tego japońskiego filtra paliwa z allegro za 30zł, to na zdjęciu jest poprawny i powinien pasować, natomiast w realu wygląda tak:
odpisałem do sprzedawcy że będę odsyłał spowrotem, tak samo sworzeń delphi który okazał się jakimś 'noname' zamiennikiem. Jak widać na fotce ten filtr ma w zestawie trzy miedziane podkładki, dwie duże to rozumiem na przewód z zakończeniem oczkowym (taki jak mają wężyki hamulcowe) , ale ta mała podkładka to ciekawe gdzie powinna wchodzić? napewno takiej podkładki nie miałem z oryginalnym filtrem. Aha, gwint do rurki wejściowej jest głęboki, nie to co w filtronie o którym pisałem w tym temacie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15194&
[ Dodano: Pią Sie 27, 2010 21:47 ]
sprzedawca odpisał że filtr musi pasować i jest specjalnie do tego modelu, więc zamontowałem go na siłę. Wejściową rurkę metalową popchnąłem w dół, jej mocowanie na dole wtedy trochę się wygnie. Natomiast gumową rurkę nie da się podłączyć tak aby była w uchwycie filtra bo inaczej będzie zabardzo wygięta, w dodatku do góry tak że maska się nie będzie domykać. To powoduje kłopot z mocnym dokręceniem śrub. Aha, ta mała podkładka jednak jest potrzebna.
Bez sensu, Rover zrobił jakiś swój filtr troszkę się różniący od japońskiego i teraz nie można go kupić. Filtron który niby pasuje ma zapłytki gwint, skolei ten co zamontowałem ma dobry głęboki gwint , ale uchwyt gumowego węża w złym miejscu.
Ja wymieniałem filtr w tamtym roku, już nie pamiętam co to była za firma ale był to najtanszy szajs jaki tylko dało sie kupić (kosztował coś koło parunastu złotych) i pasował bez żadnych problemów. Działa do dziś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum