Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416 Si] Problem z dokladanym tempomatem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:56
[R 416 Si] Problem z dokladanym tempomatem
Autor Wiadomość
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 11:15   [R 416 Si] Problem z dokladanym tempomatem

Witam

Panowie/ panie mam problem z tempomatem.

Nie dawno odałem auto do mechanika,zeby mi wymieniłłożysko w skrzyni biegów, (coniektorzy pewnie kojażą ten temat) po powrocie od mechanikaokazuje sie ze nie działa tempomat, znaczy tak, czasami nie załącza się wogóle, czasami załączy się zablokuje sobie jakąś prędkość a on sie sam wyłącza,albo czasem włącze go sobie a on wciska mi pedał gazu tak jakby pamietał jakąś zadana wczesniej predkosc. Moze i tempomat w naszym kraju nie przyda sie za bardzo ale jesli juz jest to fajnie było by fdyby działał normalnie, a wczesniej działał normalnie!!!

I teraz pytanie czy ten mój mechanik mógl cos popsuc?

tempomat to uniwersalny kit Ap150 cuirse control

i jeszcze jedno w obudowe sterownika wbudowane jest taki niebieski switch, z 4/5 przeacznikami coosie reguluje za pomocą tego switcha,moze ktosz was miałto juz w rekach, bo ja nie mogłem sie doszukać zadnej rozpiski.

dodaje fotke sterownika i pompki

prosze o pomoc, dzis sprawdze wszystkie kostki i połaczenia kabli moze to tam tkwi problem

pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 11:15 ]
witam panowie

sprzwdzilem wszystki ekostki i inne połaczenia a tempomat dalej nie działa, wogóle sie nie włacza

doradzcie cos

pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 02, 2009 11:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 02:44   

Nie wierzę, że nie ma nikogo kto by mógł pomóc, śmiało może się ktoś znajdzie, niestety nie posiadam takiej wiedzy ja nie pomogę :/ jedyne co mi przychodzi do głowy, pompka działa?
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Ostatnio zmieniony przez Tomaszi Nie Sty 03, 2010 03:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 11:56   

Witam

Jako że miałem dziś sporo wolnego czasu, przekopałem troche neta w poszukiwaniu info, na temat mojego tempomatu i chyba znalazłem instrukcję montażu, nie jest to instrukcja dokładnie od mojego modelu, ale wydaje mi się ze jest to bliżniacza konstrukcja.

tu macie link do instrukcji w pdf http://www.waeco.com/tmp/MS-300_EB_d_04.pdf

a tu daje screen tej strony z inst. która jak sądze jest odpowiedzią na moje pytanie, porównując fotke sterownika którą zrobiłem w samochodzie wychodzi ze mój tempomat jest poprostu wyłączony (położnie tego czarnego pstryczka, pierwszego od lewej), ale to sprawdze jutro bo dziś to za późno. tam jest taka gumowa osłona pwnie jak ją zdejmowałem to przełączył mi sie ów pstryczek.

Mam jeszcze taką prośbę, na tej stronie opisane są funkcję pozostałych przełączników,a ja nie bardzo to wszystko rozumiem, moze ktoś mi w tym pomoże

pozdrawiam

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 11:56 ]
:beczy: pomocy
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:09   

Witam
Na tym zestawie mikroswitchy nie ma wyłącznika.
1. switch SSW odpowiada za wybór zakresu pracy impulsatora
2. switch SW3 odpowiada za wybór typu podłączenia - do impulsatora (kabelek niebieski i zakres napięcia 1-30V) lub do cewki zapłonowej (kabelek żółty i napięcia od 60-600V)
3. switche SW1 i SW2 wraz z odpowiednio ustawionym SSW pozwalają ustalić zakres max obrotów jakie może osiągać silnik
4. ustawienie czułości działania tempomatu

Zgodnie z foto ustawienia są takie
zakres impulsów 1000-12000, napięcie czujnika 1-30V (powinien być podłączony niebieski kabelek najprawdoodobniej do licznika - prędkościomierz), max obroty 4000, czułość średnia.

Jeśli moduł nie działa trzeba by sprawdzić po kolei zaczynając od zasilania i masy poprzez kontrolę czujników na hamulcu i sprzęgle a kończąc na podłączeniu sterowania z prędkościomierza.
Pozdrawiam
Darek
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 19:06   

witam

zaglądałem sobie jeszczeraz do tej centralki, i kiedy naciskam któryś z przycisków na manetce tempomatu, lub pedał hamulca to na centralce zapala sie czerwona dioda ta obok przełączników, z tego wnioskuje ze czujnik na pedale hamulca oraz przyciski manetki są sprawne, na manetce jest także czerwona dioda która po włączeniu tempomatu swieciła teraz nie pali sie. A dokopałem siei do instrukcji do konkretnie mojego tempomatu, zaraz podam link. Dalej, zaglądnąłem pod maske i znalazłem dwa przewody do chyba czujnika prędkości, cyba impulsatoraczy jaos tak, niebieski i czarny i ten czarny jest odłączony. Gdzie go podłaczyć, dodam jeszcze ze jak rodzieliłem trochę wiązkę do której podłączony jest ten niebieski kabel, to zobaczyłem ze na jednym chyba biało czernym jest takie nacencie na izolacji, wygląda to tak jakby tam wczesniej podłączony był jakiś przewód, możeto tam pownien byc ten czarny, ten niebieski wpiety jst za pomocą takiego plastikowego zatrzasku, możeten carny był zamocowany tak samo ale całość sie rozleciała, bo kiedy zauważyłem ze tempomat nie działa poprawnie to właśnie objawiało się tym ze poprostu wyłączalsie albo przerywał jakby jakis kabe; nie łączył.

oj co wy na to?

http://www.goldautomotive...al%20AP-150.pdf

podaje link do właściwej instrukcji

pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 19:06 ]
przelaałem dziśw rave schematy elektryczne i za nic nie moge sie w tym odnaleźć,może ktoś z was kto jest bardziej zaprzyjaźniony z reve może zerknąć na schemat podłączenia tempomatu, i porównać go z schematem samochodu i troche rozjaśnić sytuacje

pozdrawiam
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 11:14   

Ten czarny kabelek o którym piszesz ma być zgodnie z instrukcją niepodłączony. Niebieski powinien iść do impulsatora a biało czarny do przewodu zasilającego wyłącznik stop na pedale hamulca. Innych "cudów" nie powinno być. No i jeszcze pomarańczowy +12V i zielony masa. Niepodłączony powinien być także żółty (alternatywne z niebieskim podłączenia impulsów z cewki zapłonowej zamiast impulsatora).

Jeśli chodzi o oryginalny schemat to nic więcej nie ma w nim niż w Twoim dokładanym urządzeniu. Sygnał z impulsatora idzie do modułu kontrolnego, także sygnały z przełącznika w manetce i pedału hamulca. Dodatkowymi elementami w stosunku do uniwersalnego modułu są przełącznik na pedale sprzęgła i wyłącznik tempomatu. To tyle z różnic.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 12:04   

witam

dzis rano podociskałem wszystkie wtyczki itp, i tempomat działa, ale nie prawidłowo to znaczy wyłącza się kiedy jest mniej niż 2500 obrotów tak mi sie wydaje, to chyba kwestia ustawienia tych switchów co nie, cos musiałem przestawić. Jak powinieniem to ustawic

pozdrawiam
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 14:05   

Ustawienia jakie pokazałeś na foto dają właśnie poziom odcięcia 2500. Jeśli chcesz przestawić na niższe to musisz odpowiednio z tabelką w instrukcji przestawić SW1 i SW2 - masz do dyspozycji poziomy 1900,1250 i 600. Pozostałych switchy nie zmieniaj.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 14:19   

dzieki stary pomogłeś bardzo kliknąłem POMÓGŁ

pozdrawiam
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 14:50   

Najważniejsze że działa :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 17:36   

a mam takie pytanie jeszcze o co chodzi z ta czułością?

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 17:36 ]
oki juz znalazłem i wszystko wiem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 400 1.6 98r.] Problem z tempomatem
SG76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Sie 20, 2010 21:03
SG76
Brak nowych postów [R400] Dokładka sterowania radiem i tempomatem w kierownicy
LastEr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 20, 2015 17:17
BigBoyPL
Brak nowych postów [416 Si 97r] problem z LPG
gringo_on Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Kwi 12, 2011 16:03
_papa_
Brak nowych postów [400] Problem z ABS-em
pawelb5913 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Sty 16, 2014 09:53
Panna_Migotka
Brak nowych postów [R45] Problem z ABS
konwiasty Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Paź 31, 2013 08:02
zdenek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink