Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Jak niektórzy zapewnie wiedzą nabyłem Freelandera po małej stłuczce, zupełnie nie wiedzieć czemu (bo tylko lampa zbita i zderzak) z wystrzelonymi poduszkami.
Niestety trafiło akurat w miejsce gdzie jest czujnik co widać na fotce.
Ale mniejsza o to.
Do sedna
Auto przełożone.
Kupione nowe napinacze pasów i zamontowane.
Kupiona i zamontowana poduszka kierowcy.
Kupiony nowy sterownik airbag – na 2 poduszki jeszcze nie zamontowany.
Ale no właśnie.
Cena europejskiej poduszki do modelu po lifcie sprawiła że musiałem usiąść.
W serwisie chcą 2900zł.
No więc kupiłem na razie zaślepkę.
No i mam taki pomysł by w miejsce poduszki pasażera wstawić rezystor.
Na forum Skody znalazłem że Octavia ma wartość 3,3 ohm
Pytanie jaka wartość jest w przypadku Freelandera.
Chodzi mi o to, aby komputer widział poduszkę.
Uprzedzam głupie pytania w jakim celu.
Ano w takim że przeważnie jeżdżę sam.
Chodzi mi o to by reszta systemu dzięki zastosowaniu tego rezystora była sprawna.
Czyli by w razie ew. buuum zadziałała poduszka kierowcy i napinacze.
Myślę że mogę tym rezystorem oszukać sterownik i będzie myślał że cały system jest sprawny.
Wykasowałem "Crash data" z poprzedniego starego sterownika.
Chwilę było ok, ale po odpięciu i podpięciu akumulatora znów się pali kontrolka.
Mam nowy sterownik na 2 poduszki.
Chcę go zamontować i wstawić rezystor.
Ew. pytanie z innej beczki.
Czy jak mam Freelandera po lifcie ze sterownikiem na 2 poduszki mogę go odpiąć i w to miejsce wstawić sterownik z modelu sprzed liftingu wyjętego z wersji na jedną poduszkę .
Mam możliwość zamiany sterownika na inny, ale wolał bym na 2 poduszki i dokupić poduszkę w przyszłości. Auto z racji przebiegu będzie na 2-3 lata do trzymania.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 22:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 04, 2010 10:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Sty 04, 2010 11:53
Najbardziej uniwersalną wartością opornika dla poduszek jest 3.0 ohm. Starego skasowanego sterownika nie należy zakładać. Ogólnie takie działania jak blokada poduszki powietrznej są niebezpieczne i na własną odpowiedzialność.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mówisz że takie działania są niebezpieczne
Jak mam to rozumieć.
Że w razie dzwona może nie odpalić poduszki kierowcy i napinaczy
Czyli co.
Lepiej dokupić teraz sterownik na jedną poduszkę.
A czy wtyczki są takie same, czy poza przełożeniem sterownika będę musiał coś zrobić.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Sty 04, 2010 21:42
Chodzi tylko o to, że jak napisałeś będziesz jeżdził sam - ale (no tak zawsze musi być jakieś ale ) gdyby się (co nie daj Panie) zdarzyło, że jednak będzie pasażer i dzwon to oczywiście istniejące napinacze i poduszka (poduszki) zadziałają ale pasażer nie do końca będzie chroniony. Zadziała napinacz jego pasa i przyciągnie do fotela ale górna część tułowia z głową będzie narażona na dodatkowe obciążenia właśnie z powodu zadziałania napinacza pasów. Pod wzgl elektryczno- mechanicznym układ będzie działać poprawnie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
moim zdaniem najlepiej zmierzyć rezystancję poduszki (np z drugiego auta) i dokupić odpowiedni rezystor, a najlepiej potencjometr bo w razie gdyby komp się czepiał i wywalał błędy zawsze możesz zmienić rezystancję.
[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 20:45 ]
pytanie z innej beczki ile dawałeś za reflektor i zderzak?
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
win32 [Usunięty]
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:31
Nie wolno mierzyć rezystancji poduszek . Grozi to jej detonacją i całkiem poważnym uszkodzeniem ciała (biorąc pod uwagę pozycje w jakiej będzie znajdował się mierzący)
Kolego, takie oszczędności się mszczą. Nie tylko ryzykujesz własnym zdrowiem, ale i zdrowiem ewentualnego pasażera. Jeżeli nie stać cię na nową poduszkę , to chyba lepiej kupić np z anglika - bez problemu można stwierdzić w jakim jest stanie. Usilne kombinacje z przerabianiem instalacji i oszukiwaniem komputera mogą nie wyjść na zdrowie
Samo zachowanie ludzi to głupota, ale pokazuje co poducha potrafi zrobić -w pierwszej scenie widać jak fruwa a w następnej że jest w stanie podrzucić człowieka w górę... Co się stanie w zamkniętm pomieszczeniu gdy będzie leżała na blacie...
widziałem te filmiki z detonacji poduszek, dokładnie na nich widać że gościu podłącza je do prostownika a wybuchają dopiero gdy zwiększa napięcie. Nie sądzę żeby wystrzeliła przy tak małym napięciu. Tym bardziej że do poduszki cały czas jest podpięte napięcie a komputer musi w jakiś sposób rozpoznawać czy ona tam jest czy jej nie ma, bez podania napięcia (choć by po to aby zmierzyć opór) komputer nie będzie w stanie stwierdzić czy poduszka jest zamontowana. Więc nie przesadzajcie że przy napięciu rzędu kilku mv z omomierza od razu wysadzi poduszki, w takim wypadku w momencie nagłego spadku napięcia, w aucie, i jego powrotu do wymaganej wartości wszystkie poduszki strzelały by na prawo i lewo. Poduszka strzeli tylko i wyłącznie jeśli dostanie impuls o odpowiedniej wartości. Oczywiście mogę się mylić ale takie mam odczucie w oparciu o elementarne zasady elektroniki wyniesione ze szkoły. Nie mniej jednak było to kilka lat temu i mogę się mylić.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 11:09
mulitmetr zasila bateria min 9v , w sensorze masz kilkanascie kondensatorów , aby przy nagłym wzroście napięcia nie wywołać detonacji , na poduszkę w czasie wybuch jest podany impuls 12v to wystarczy aby zdetonować poduszkę , multimetr nie ma kondensatorów itp, żeby chomikować ten prąd , czyli nie daj boże będzie to jakiś szmelc to poda prąd i bum .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
dla tego też gość w filmiku podaje napięcie z prostownika z tym napięciem 9v w miernikach to nie do końca tak jest, są nawet na 1,5-3v taki by poduszki raczej nie wysadził, co do kondensatorów to masz rację miernik ich nie posiada. Ale zawsze można dla bezpieczeństwa podać prąd przez kondensator. Oczywiście robił bym to wyłącznie w celach naukowych, a do auta faktycznie lepiej jednak wsadzić poduszkę.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum