Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420Di 96r.] ogrzewanie - dziwne podmuchy zimna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:34
[R420Di 96r.] ogrzewanie - dziwne podmuchy zimna
Autor Wiadomość
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 12, 2009 17:48   [R420Di 96r.] ogrzewanie - dziwne podmuchy zimna

Witam wszystkich!!
zauważyłem ostatnio dziwną zależność. Może jestem przewrażliwiony albo faktycznie coś jest nie tak ;) A mianowicie przy skręcaniu np na skrzyżowaniu w lewo, jak trzymam rękę na drążku zmiany biegów, to czuję na ręku delikatny powiew zimnego powietrza. Skręcając w prawo nie zauważyłem czegoś takiego. Powiew jest wyczuwalny nawet jeśli w środek auta jest już nagrzany. Z nawiewów leci ciepłe powietrze. Może to tylko jakieś moje dziwne odczucie :) czy może gdzieś jest jakaś luka przy skręcie i powietrze dostaje się do środka? Co ewentualnie można by sprawdzić?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 12, 2009 17:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 17:52   

laskarm ja mam tak samo
po prostu auto które ma ponad 10 lat ma prawo nie być już tak szczelne jak butelka z winem :wink:
jak chcesz się pobawić to sprawdź uszczelki w drzwiach bo to tam tkwi przyczyna :roll:
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 12, 2009 18:08   

w sumie racje:)
jeśli to uszczelki w drzwiach, to zimne powietrze nie byłoby wyczuwalne przy drzwiach a nie w samym centrum auta, na wysokości pokręteł od nawiewów??
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 18:14   

Rover to nie maluch że wiało nawet z licznika :lol:
przy skrętach właśnie powietrze wpada gdzieś w okolicach drzwi i leci na środek
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Gru 12, 2009 22:01   

W swoim R 600 też czasami czuję chłodny podmuch jak trzymam rękę na lewarku ale nie sprawdzałem,czy ma to jakiś związek z tym,w którą stronę skręca samochód.
I sporadycznie to występuje.
A poza tym nie trzyma się ręki na lewarku podczas jazdy... :razz:
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 23:46   

Ja też potwierdzam - w swoim Roverku 214 również odczuwam czasem podmuchy chłodniejszego powietrza przy skręcaniu. Niestety nie zwracałem uwagi, w którą stronę skręcam ;) .
_________________
Czerwone jest szybsze ;) .
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 00:02   

Tez tak mam i mi to nie przeszkadza ;) da sie z tym zyc:) musze tylko wymienic opornik dmuchawy :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 11:59   

a może macie tak ustawiony nawiew środkowy że zimnym dmucha?
na pewno nie jest to wina szczelności drzwi chyba że macie tłuczone samochody
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 14:23   

greg-si, moj byl tracony ale z tylu, zreszta sam widziales ze niewiele tego :D a poza tym nigdzie nie tracony :)
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 14:40   

A ja myślałem że to tylko mój problem.
Dokładnie tak samo -> nad lewarkiem na wys. pokr. nawiewu.
Może to wina nieszczelnego połączenia wlotu pow. z zewnątrz :?: jak ktoś tam kiedyś grzebał.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 15:57   

greg-si napisał/a:
a może macie tak ustawiony nawiew środkowy że zimnym dmucha?

skoro podmuch jest tylko przy skrętach to ja tu nie widzę związku z nawiewem bo powinno wtedy cały czas zimnem dmuchać
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 16:51   

szoso420, kij go wie
ja muszę sprawdzić czy u mnie też wieje bo jakoś nie zwracałem uwagi. Jeśli wieje to przy najbliższej okazji jak wywalę konsolę to sprawdzę jak działa ten suwak który powoduje wpadanie zimnego powietrza przez środkową kratkę. Bardzo możliwe że zasada działania tego jest taka że albo wieje środkiem albo gdzieś pod konsolą tak aby cały czas wpadało świeże powietrze a przy skręcaniu bardziej to jest odczuwalne.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 18:00   

Obmacajcie sobie, czy podczas jazdy prosto NIGDZIE się nie wyczuwa zimnego powietrza.
Sam też mam takie objawy (tylko przy włączonym nawiewie dodatkowego zimnego powietrza) i doszedłem do wniosku, że zimne powietrze ma większą bezwładność (jako cięższe) od ciepłego i stąd takie 'podmuchy' na zakrętach.
Mogę się mylić, ale każda teroria jest dobra, żeby uniknąć rozbierania całej konsoli i, co najważniejsze, żeby R uchodził nadal za bezawaryjny ;p :]
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 15:31   

dziś zwróciłem na to uwagę
Jeśli mamy włączony nawiew inny niż wprost na przednie siedzenia to ze środkowego leci zimne. Moc tego jak wieje jest uzależniony od trybu w jakim pracuje dmuchawa. Jak na 0 to nic nie wieje.
Teraz to odczuliście bo zrobiło się zimno a czuć bardziej na zakrętach bo odchylamy się chcą nie chcą i to czujemy.

Edit:
Problem jest do rozwiązania. U mnie już zimno nie wieje. Roboty na 2 minuty :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 00:35   

greg-si napisał/a:
Edit:
Problem jest do rozwiązania. U mnie już zimno nie wieje. Roboty na 2 minuty

hey.. ja mam to samo i jeżeli problem jest do rozwiązania i roboty na 2 min to czemu nie napisałes na czym polega?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 06, 2010 14:47   

damiansz, bo mi się nie chciało
jak chcesz info jak to zrobić to wpłać 10zł na moje konto :D

heheheh

Mały manual:
Co potrzeba? Latarka i dwie lewe ręce ;)
1. Wyjmujemy osłonę która jest za schowkiem nad nogami od strony pasażera.
2. Schylamy się świecimy i szukamy jakiegoś cięgna w szarym oplocie które siedzi na takiej śmiesznej żółtej rączce. Jest ono blisko konsoli środkowej.
Jeśli nie wiem o co chodzi sięgamy ręką w ten suwak który jest pomiędzy środkowymi wlotami powietrza i targając nim w jedną i drugą stronę zobaczysz co chodzi. Tak to tu :)
3. Zlokalizowane cięgno łapiemy za szary oplot który ciągniemy w stronę kierowcy tak aby je naciągnąć.
4. Włączamy zapłon ustawiamy nawiew na szybę moc nadmuchu na IV i nic nie powinno dmuchać ze środkowego nawiewu.

Jeśli dmucha należy podregulować pancerz tzn. bardziej naciągnąć. Sęk w tym że oplot jest włożony w badziewne blaszki które nie trzymają wystarczająco mocno pancerza linki. Stąd też bierze się lekki powiew ze środkowych wylotów powietrza które jest brane z otoczenia. Gdy mróz srogi czuć to dość mocno a gdy ciepło nie zwraca się uwagi.
By nie nurkować co jaki czas pod schowek dobrze by było cięgno przymocować do blaszek które je trzymają bądź też zrobić jakieś zabezpieczenie które zapobiegałoby ponownym przesunięciom pancerza owej linki.
Jak to zrobisz to już Twoja sprawa. Ja włożyłem bez zabezpieczeń bo na wiosnę muszę wymienić filtr przeciwpyłkowy.

Jak złożyć wszystko pisał nie będę ;)

Ogólnie jest to problem niemal wszystkich aut w tej budzie. Przynajmniej w tych autach którymi jeździłem we wszystkich wiało chłodem. (2xhonda i 3xrover).

Myślę że warto nadać wątkowi przedrostek Solved

Pozdro
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 15:07   

dobrze że chociaż szczery jesteś.. ;-)

dzięki za pomoc.. jutro jak się wyrobię to się za to wezmę..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 15:55   

też może spróbuję wykonać tą operację :)
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 19:33   

greg-si, czy masz klimę? z którego roku masz 400-setkę? ja dziś się wziąłem za to, kilka razy się dokładnie przyglądałem i kurde albo to cięgno jest gdzieś ukryte, albo mam inną budowę.. za cholerę nie mogę znaleźć tego o czym piszesz. suwakiem również targałem w jedną i drugą i nic..
czy masz możliwość zrobić zdjęcie tego? czy ktoś jeszcze próbował sobie to naprawić?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 20:43   

damiansz, R400 97` second edition bez klimy
sorry za jakość zdjęć :bezradny: delirka ręce się trzęsą :rotfl:
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420Di 97r] Przeguby
wiesio_szol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Mar 26, 2010 13:34
szoso
Brak nowych postów [r420di]sprzęgło
fro Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lut 22, 2010 23:03
fro
Brak nowych postów [R420Di 97'] Co to za kabel?
szczurek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Maj 08, 2010 12:55
sTERYD
Brak nowych postów [R420DI '96] wymiana stacyjki
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Paź 19, 2009 11:05
szoso
Brak nowych postów [R420DI] Jak to jest z tym immobilaiserem??
Groszek89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Mar 09, 2011 14:20
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink