Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Remont skrzyni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 16:19
[R620] Remont skrzyni
Autor Wiadomość
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 22:59   [R620] Remont skrzyni
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich,

Wymieniłem ostatnio w Roverku 620Ti skrzynię biegów. Niestety błędem była wymiana na skrzynię używaną - w prawdzie hałasuje mniej, ale też nie jest do końca OK. Mam swoją starą skrzynię rozklejoną i częściowo rozebraną przez mechanika i zastanawiam się nad jej naprawą. Jak się nie uda to trudno, spróbować można.

Oto co z tą skrzynią było nie tak (wg mechanika są to objawy zużycia skrzyni):
1) "wycie" przy hamowaniu silnikiem, szczególnie przy wyższych obrotach
2) dźwięk cyklicznego ocierania po puszczeniu sprzęgła na jałowym biegu
3) podczas dynamicznej jazdy (przy mocnym przyspieszaniu) przy wciśnięciu sprzęgła słychać dźwięk który przypomina mi dźwięk upuszczonego talerza
4) przy dodaniu i odjęciu gazu samochód się kołysze jakby pływał (jedno wyraźne kołyśnięcie, sprzęgło mam całe nowe więc podejrzewam jakiś luz na skrzyni)

Po wymianie skrzyni został wyeliminowany tylko problem nr 1. Reszta bez zmian.

Posiadam Rave i manual do Hondy Accord i na tym chcę się oprzeć. Mam zamiar powymieniać wszystkie te większe łożyska, bo chyba nic innego nie zdziałam. Proszę wszystkich o wpisywanie w tym wątku wszelkich przydatnych uwag, może kiedyś komuś ten wątek przyda się poza mną:
- na co należy zwrócić uwagę
- które elementy warto wymienić
- gdzie nie powinno być luzów, a gdzie powinny i jakie
- jak zabrać się za demontaż/montaż elementów, z którymi może być kłopot

Proszę też o informację, jak sprawdzić, że mechanizm różnicowy w tej skrzyni posiada Torsen-a (kupiłem auto używane, chcę się upewnić że ktoś nie włożył do niego skrzyni np. z diesla, bez Torsen-a).

[EDIT]
Co do pytania o Torsena - tu znalazłem odpowiedź (moja skrzynia jest OK, Torsen tyb B): http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=167013 (w skrócie: "stary" Torsen - brak dziury w środku, "nowy" Torsen - dziura na wylot, brak Torsena - w dziurze widać jakiś wałek)

Dodam, że w kwestii mechaniki jestem kompletnym amatorem. Do sklejenia i zamontowania zawiozę skrzynię do mechanika, więc przed zamontowaniem będzie sprawdzone, czy wszystko jest dobrze poskładane.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Mar 15, 2012 21:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 03, 2010 22:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 21:40   

Zerknij w ten temat :

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=132776

Tam jest sporo między innymi o skrzyni biegów

A i jeszcze tu trochę informacji:
http://www.rovercoupe.net...opic.php?t=2467
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 09:43   

emthommas napisał/a:
"nowy" Torsen - dziura na wylot,


Może się przydać :arrow: R600 Ti skrzynia PG1

[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 09:43 ]
W tym fotostory gościu miał skrzynię ze "starym" torsenem a założył z "nowym"...
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 19:09   

Dziękuję za linki, bardzo przydatne.

Pozdrawiam :-)
 
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 19:30   

tak z ciekawości skrzynie założyłeś z tego samego modelu samochodu czy z innego ?
 
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:59   

Teraz mam założoną skrzynię z 220 Turbo. Krótko jeździłem na tej orginalnej z 620Ti, więc nie widzę większej różnicy podczas jazdy.

Czy ktoś posiada może schemat skrzyni dokładnie do 620Ti?

Ja wzoruję się na schemacie z manuala do Hondy Accord, ale tam są drobne różnice. Rozebrałem np. wałek główny i teraz nie jestem pewien, w którą stronę założyć tuleje przesuwne i piasty synchronizatora. Patrząc na tutorial z Accorda nie potrafię wywnioskować, bo te części wyglądają inaczej. Dodatkowo wg tego tutoriala brakuje mi kilku części z wałka głównego (ostatni synchronizator i dalsze części). Podejrzewam jednak, że mam wszystko, tylko tu też jest różnica.
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 21:07   

Schemat z Accorda całkowicie nie będzie pasował, bo to zupełnie inne skrzynie.
Ten jest do PG1.
http://mgpassion.free.fr/pdf/PG1_Gearbox.pdf
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 21:39   

Tu masz jeszcze jeden manual do skrzyni biegów PG1

http://www.newpcworld.com...rbox_manual.pdf
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 00:43   

a skrzynia do Ti jest taka sama jak do zwyklego 2.0 ??
bo jesli tak to ja bym szukal od zwyklego, napewno mniej dostala po garach
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 01:21   

AndrewS napisał/a:
a skrzynia do Ti jest taka sama jak do zwyklego 2.0 ??


Ti występowały tylko z torsenem...(chyba)

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 01:21 ]
Ale na chłopski rozum PG1 z klekota powinna jeździć w Ti...
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 08:43   

Cytat:
a skrzynia do Ti jest taka sama jak do zwyklego 2.0


W wersji 180KM jest taka sama, w wersjii 200KM, ma Torsena i przełożenia są troszeczkę inne. IV jest krótsza, a V dłuższa. Zakładając zwykłą wzrośnie zużycie paliwa. Szpera daje bardzo dużo, a ten silnik jest za mocny, żeby jej nie mieć.

Cytat:
Ale na chłopski rozum PG1 z klekota powinna jeździć w Ti...


Jeździć będzie napewno, ale nie wiem jak przełożenia z klekota będą się sprawować w turbo benzynówce. Chodzi o wygodę jazdy w mieście, bo silnik bez problemu pociągnie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 11:15   

Konix napisał/a:
Jeździć będzie napewno, ale nie wiem jak przełożenia z klekota będą się sprawować w turbo benzynówce.


Będą chyba trochę za długie przełożenia :roll: chociaż hmmmm ... dla przykładu w klekocie jest tak:

2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h więc przy 7000 bedzie ok 105km/h czyli ... mniej więcej to co jest w orginalnej skrzyni :roll: ...
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 70km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
5 bieg, 3000obr, 130km/h

Niech ktoś z Ti poda swoje wartości prędkości na poszczególnych biegach i będzie wiadomo ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 19:52   

Czy ktoś wie skąd dostać łożyska do skrzyni PG1? Wyszukałem, że potrzebne są następujące (szukam głównie tańszych nr 2, 3 i 5):

INPUT SHAFT:
1) orginał: 3/MJ28
zastępcze: 63/28
znalazłem za około 45zł, więc cena OK

2) orginał: 3/LJ28
zastępcze: NTN SC0690 lub NSK B28-35
znalazłem za grubo powyżej 200zł, potrzebuję coś innego dobrać

OUTPUT SHAFT:

3) orginał: 3/LRJA25 ROLLER
zastępcze: NSK M25-9
znalazłem za ponad 500zł, więc kosmos!

4) orginał: 43/LJ25 BALL BRG WITH CIRCLIP GROOVE
zastępcze: NTN OPG2 SX05A45NC808
znalazłem za około 80zł, OK

5) orginał: RJ2024 ROLLER BRG
zastępcze: NSK VP35-6
nie znalazłem

DIFF (2 sztuki):

6) orginał: 6208.C3
zastępcze: M208 lub BL208
znalazłem za około 30zł, więc OK
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 20:02   

Z tego co teraz pamiętam, to będzie mniejwięcej tak, ale sprawdzę później dokładnie.
2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 60km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
Przełożenia wychodzą prawie identyczne, ale 800 mają kółka o rozmiar większe, więc będzie troszeczkę szybciej, Trzeba by pokombinować, żeby prędkość pokazywał właściwie. Inną sprawą jest, że w oryginalnej skrzyni z Ti przy 5750 obrotów się prędkościomierz skończy.
A to jest jeden z moich ulubionych filmików, seryjna 820 turbo :D
http://www.youtube.com/watch?v=nkDHuL6vbuM
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 20:06   

Brt napisał/a:

Będą chyba trochę za długie przełożenia :roll: chociaż hmmmm ... dla przykładu w klekocie jest tak:

2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h więc przy 7000 bedzie ok 105km/h czyli ... mniej więcej to co jest w orginalnej skrzyni :roll: ...
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 70km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
5 bieg, 3000obr, 130km/h


hmmm u mnie raczej do 7tys. nie dojedziesz odcinka jest na 6350...

nie wiem jak reszta wartości ale na 2 biegu do odcinki jest jakieś 110-115km

emthommas co do łożysk nie mam na fakturze niestety symboli łożysk ale na 110% 4 z nich są dostępne wyłącznie w oryginale... 2 dostępne w zamienniku (można je kupić bo są mniej ważne) i będzie to na podstawie tego co napisałeś chyba tak:

oryginały: 2,3,4,5

zamiennik: 1,6

ceny za oryginały z zeszłego roku jak kupowałem niestety nie wiem dokładnie które ile:

178pln
271pln
235pln
184pln

najlepiej skieruj sie do Tomiego on mi je ściągał z UK.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 20:06   

emthommas napisał/a:
Czy ktoś wie skąd dostać łożyska do skrzyni PG1? Wyszukałem, że potrzebne są następujące (szukam głównie tańszych nr 2, 3 i 5):

INPUT SHAFT:
1) orginał: 3/MJ28
zastępcze: 63/28
znalazłem za około 45zł, więc cena OK

2) orginał: 3/LJ28
zastępcze: NTN SC0690 lub NSK B28-35
znalazłem za grubo powyżej 200zł, potrzebuję coś innego dobrać

OUTPUT SHAFT:

3) orginał: 3/LRJA25 ROLLER
zastępcze: NSK M25-9
znalazłem za ponad 500zł, więc kosmos!

4) orginał: 43/LJ25 BALL BRG WITH CIRCLIP GROOVE
zastępcze: NTN OPG2 SX05A45NC808
znalazłem za około 80zł, OK

5) orginał: RJ2024 ROLLER BRG
zastępcze: NSK VP35-6
nie znalazłem

DIFF (2 sztuki):

6) orginał: 6208.C3
zastępcze: M208 lub BL208
znalazłem za około 30zł, więc OK
też tyle płaciłem za łożyska :mrgreen: nie było wyjscia, może w anglii by dostał taniej
 
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 20:42   

Kurcze, trochę te ceny ostudziły mój zapał do remontowania skrzyni... Szczególnie że mam jeszcze do zrobienia cały wydech w aucie i w perspektywie rozważam remont silnika (słabsza kompresja na jednym z cylindrów).

W sumie koszt łożysk to jakiś 1000zł, a znalazłem na forum że ktoś (chyba w 2008r) oferował remont skrzyni za 900zł, czyli lepiej dać do wyremontowania do fachowca niż samemu próbować bez pewności że się uda...

Na ten moment więc wstrzymuję się z remontem, aż takiej tragedii z bieżącą skrzynią nie ma (poza ocieraniem na jałowym biegu nie jestem pewien, czy pozostałe opisane w pierwszym poście problemy są na pewno związane ze skrzynią biegów). Wróce do tematu może po wykonaniu tych pilniejszych remontów, chyba że znajdę tańsze łożyska albo ktoś zaoferuje remont za rozsądne pieniądze.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 21:28   

Najczęściej padają łożyska dyferencjału(6208), a one są bardzo tanie. Masz jedną skrzynię na zapasie więc możesz rozebrać i zmienić. Przy okazji zobaczysz w jakim stanie jest cała reszta skrzyni, jeśli będzie dobra to da ci sporo czasu na zebranie kasy na remont całkowity.
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 22:16   

Pamiętam jak do swojego szukałem skrzyni biegów dzwoniąc po paru osobach dowiedziałem że jęsli na handel auto to ze skrzynią PG1 z diesla bedzie chodzić bez problemu, a jak szukasz dla siebie to szukaj orginalnej z Ti.... tak też zrobiłem

pozdr
 
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 12:39   

Do Ti skrzyni bez Torsena bym nie zakładał. Teraz mam skrzynkę z 220 Turbo, nie jestem pewien czy w tej skrzyni jest Torsen typu A czy B, wolę więc wyremontować orginalną skrzynię z 620Ti.

Starałem się sprawdzić, które łożyska kwalifikują się do wymiany i wg mnie do wymiany są łożyska nr 1, 2, 6, ew. 4 (numery wg mojego opisu). Trochę mi jednak szkoda nie wymienić kompletu, skoro mam już skrzynię rozebraną...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Całkowity remont zawieszenia
co, gdzie i za ile ?
Kobi84 Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Wrz 21, 2010 09:39
Perez
Brak nowych postów [R620 SDi] zwieszenie-generalny remont
kotulsky Rover serii 600, Honda Accord 10 Nie Sty 22, 2012 09:29
kotulsky
Brak nowych postów [R620] Wymiana skrzyni
czy nie ma problemu z przekładką z 420
xxmg620di Rover serii 600, Honda Accord 10 Czw Lut 28, 2008 21:51
xxmg620di
Brak nowych postów [R620] Dziura w skrzyni biegów .....
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 17 Sob Sie 22, 2009 20:43
praktis
Brak nowych postów [R620] Olej do skrzyni biegów
czy sie zalewa???
mazda11 Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 05, 2008 13:03
FSEbola



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink