Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4Si 95r] Kable wysokiego napięcia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:26
[R214 1.4Si 95r] Kable wysokiego napięcia
Autor Wiadomość
ReFLeX 



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 37
Skąd: Katowice



  Wysłany: Czw Gru 31, 2009 15:55   [R214 1.4Si 95r] Kable wysokiego napięcia

Przewód WN do cewki (Bosh) zaczął mi ostatnio iluminować przy dużej wilgoci, więc zacząłem się przyglądać układowi zapłonowemu. Okazało się, że ten przewód bardzo łatwo schodzi z cewki. Guma słabo trzyma, ale OK, tylko zastanawia mnie dlaczego metalowy zacisk który ma IMHO łączyć się z cewką ma średnicę ze 4 mm mniejszą od średnicy wewnętrznej wyjścia cewki (metalowy pierścień (blaszka) dość obrobiony, ale, żeby aż tak???).
W środku cewki jest:
- wspomniany pierścień
- w środku żadnego wypustu - tylko śrubka wkręcona tak, że nie wystaje

W związku z tym podejrzewam, że ten przewód wisi mi tylko na gumie i to, raczej nie ma prawa działać prawidłowo.

Pytania:
1. Jaką średnicę wewn. powinien mieć otwór wyjścia cewki?
2. Czy ta śrubka ma być wykręcona??
3. Czy są jakieś specjalne zakończenia przewodów WN z końcówką rozstawną/o większej średnicy (wydaje mi się, że wszystkie końcówki moich przewodów mają dokładnie takie same średnice metalowych końcówek)? Wiem, że blaszkę wieńczącą przewód mogę rozgiąć, ale to zawsze będzie trzymać słabiej.
4. W katalogu NGK znalazłem zestaw do mojego kanciaka: RC-RV413 i już miałem go kupić, gdy okazało się, że przewód do cewki ma około 52 cm, a ja potrzebuję minimum 72 cm. O co biega? Mam go puścić pod filtrem powietrza??? I tak chyba zabraknie paru centymetrów...
Ostatnio zmieniony przez ReFLeX Pią Sty 01, 2010 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 31, 2009 15:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
izeK 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 121
Skąd: Rumia / Gdynia



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 18:57   

[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 18:57 ]
4. W katalogu NGK znalazłem zestaw do mojego kanciaka: RC-RV413 i już miałem go kupić, gdy okazało się, że przewód do cewki ma około 52 cm, a ja potrzebuję minimum 72 cm. O co biega? Mam go puścić pod filtrem powietrza??? I tak chyba zabraknie paru centymetrów...[/quote]

może tez są 2 rodzaje ? RC-RV413 I 414 ...
U mnie jest pod filtrem powietrza i styka dokładnie...
_________________
Prawie jak Honda ... :))
 
 
 
ReFLeX 



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 37
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Sty 01, 2010 14:41   

Będę usiał to dokładnie zmierzyć.
Co do rc-rv414 to odpadają, bo mają inny kształt osłony świecy.
 
 
izeK 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 121
Skąd: Rumia / Gdynia



Wysłany: Pią Sty 01, 2010 21:18   

tak ale z tego co wiem to własnie 414 pasują do Si
a te co wymieniłeś do i lub zwykłego....


chyba ze coś w katalogu żle sprawdziłem...
_________________
Prawie jak Honda ... :))
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 18:22   

ReFLeX napisał/a:
W związku z tym podejrzewam, że ten przewód wisi mi tylko na gumie i to, raczej nie ma prawa działać prawidłowo.


metal powinien dotykac do metalu, skoro masz taki luz, to tam powinno juz sie cos upalic, styki sa czyste ??
tak czy inaczej kabel masz zly, moze sie zdekompletowal, albo ktos kupil kiedys zly
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
ReFLeX 



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 37
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 21:27   

izeK napisał/a:
tak ale z tego co wiem to własnie 414 pasują do Si
a te co wymieniłeś do i lub zwykłego....


chyba ze coś w katalogu żle sprawdziłem...


Do 414 są: RC-RV415 i RC-RV413. Jeśli mówisz o RV415, to one styk do cewki mają taki jak do świec (wystający - męski, a moja cewka ewidentnie ma żeński - tulejka metalowa, bez elementów w środku jeśli nie liczyć wkręconej do oporu śrubki).

No chyba że to ja coś źle zobaczyłem... :roll:

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 21:20 ]
AndrewS napisał/a:
ReFLeX napisał/a:
W związku z tym podejrzewam, że ten przewód wisi mi tylko na gumie i to, raczej nie ma prawa działać prawidłowo.


metal powinien dotykac do metalu, skoro masz taki luz, to tam powinno juz sie cos upalic, styki sa czyste ??
tak czy inaczej kabel masz zly, moze sie zdekompletowal, albo ktos kupil kiedys zly


Też tak myślę, ale... czemu zestaw z katalogu nie pasuje :?:
W linii prostej pomiędzy kopułką rozdzielacza a cewką mam około 53 cm. Puszczenie przewodu pod filtrem powietrza wymaga jeszcze dłuższego przewodu niż mam obecnie wokół filtra (bosch, który faktycznie musiał być dokupiony oddzielnie).
Tak więc potrzebuję przewodu o długości minimum 72 cm...

Powoli zaczynam się załamywać. NGK jest za krótki, Beru chyba nie ma przewodów do mojego roverka (nie znalazłem). Zostają jakieś Sentechy, Harty i Janmory (te ostatnie na pewno mają o dziwo przewód o dł. 80 cm).
No i jeszcze Bosche, które są dla mnie niepewne, więc nie wiem co robić. Może dokupię po prostu jeden kabelek Bosha taki jak miałem do tej pory i nie będę sobie głowy zawracał kupnem porządnych przewodów???

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 21:27 ]
Jeszcze jedno. Ale powoli zaczynam mieć obsesję. Sprawdzałem po raz n-ty wiązkę RC-RV413 w katalogu NGK i jeśli dobrze rozgryzłem oznaczenia poszczególnych przewodów, to ten główny ma symbol "584 080", co IMHO oznacza, że powinien mieć 80 cm. Czemu więc handlarz podał mi, że ma tylko 53 cm???
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 21:30   

Czytam czytam i nie rozumiem, tyle niescislosci w postach autora ze nie wiem co odpisac

ReFLeX napisał/a:
metalowy zacisk który ma IMHO łączyć
co za IMHO, po polsku prosze, nie kazdy musi rozumiec śluńskie dialekty czy jakie one...bez obrazy ;)
ReFLeX napisał/a:
metalowy zacisk który ma IMHO łączyć się z cewką ma średnicę ze 4 mm mniejszą od średnicy wewnętrznej wyjścia cewki
z tego wniostkuje, ze skoro zacisk jest 4mm mniejszy to ma lepszy docisk do wyjscia cewki. Wiec gdzie jest problem?

Jezeli masz 214 Si okraglaka to cewke powinienes miec w tylnej czesci bloku silnika pod kolektorem dolotowym i kable NGK W zupelnosci pasuja
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 21:58   

faecd napisał/a:
co za IMHO, po polsku prosze, nie kazdy musi rozumiec śluńskie dialekty czy jakie one...bez obrazy


jakie ?? ???? :mrgreen:
http://forum.overclockers.pl/showthread.php?t=9209

faecd napisał/a:
z tego wniostkuje, ze skoro zacisk jest 4mm mniejszy to ma lepszy docisk do wyjscia cewki. Wiec gdzie jest problem?


no zle wnioskujesz, bo to oznacza luz , srednica metalowej koncowki przewodu jest mniejsza niz srednica otworu w cewce

faecd napisał/a:
Jezeli masz 214 Si okraglaka t


a to info to jest w temacie :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
ReFLeX 



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 37
Skąd: Katowice



  Wysłany: Nie Sty 03, 2010 22:08   

faecd napisał/a:
Czytam czytam i nie rozumiem, tyle niescislosci w postach autora ze nie wiem co odpisac

ReFLeX napisał/a:
metalowy zacisk który ma IMHO łączyć
co za IMHO, po polsku prosze, nie kazdy musi rozumiec śluńskie dialekty czy jakie one...bez obrazy ;)

Chyba nie czytałeś uważnie tego co napisałem, ale po kolei: IMHO to popularny akronim, a nie żadne śląskie dialekty (nie używam gwary :razz: ).
Skoro go jeszcze nie znasz to oszczędzę ci trudu i podam od razu polskie tłumaczenie: "moim skromnym zdaniem".

faecd napisał/a:

ReFLeX napisał/a:
metalowy zacisk który ma IMHO łączyć się z cewką ma średnicę ze 4 mm mniejszą od średnicy wewnętrznej wyjścia cewki
z tego wniostkuje, ze skoro zacisk jest 4mm mniejszy to ma lepszy docisk do wyjscia cewki. Wiec gdzie jest problem?

Skoro zacisk kabla ma mniejszą średnicę niż wyjście cewki, a cewka tak jak pisałem posta wcześniej jest żeńska, to mam luz a nie lepsze przywieranie.

faecd napisał/a:

Jezeli masz 214 Si okraglaka to cewke powinienes miec w tylnej czesci bloku silnika pod kolektorem dolotowym i kable NGK W zupelnosci pasuja

W pierwszym poście (4. pytanie) pisałem że mam kanciaka, a nie okrąglaka. Stąd moja cewka jest przed akumulatorem, przy samym skraju komory silnika.

Powtórzę: w linii prostej jest to odległość około 52 cm. Przewód MUSI mieć przynajmniej 72 cm (chyba że w skrajnym obłędzie przewiercę obudowę filtra i puszczę go w linii prostej).
Teraz najważniejsze pytanie tego pięknego wieczoru: czy dobrze rozszyfrowałem kod przewodów wchodzących w skład zestawu RC-RV413 i ten główny przewód powinien mieć 80 cm (a sprzedawca upierający się przy 53 cm sprzedaje jakieś podróby), czy zupełnie już sfiksowałem, mam zwidy i w ogóle katalog NGK kłamie...?
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 22:16   

AndrewS napisał/a:
jakie ?? ?? ?? :mrgreen:
http://forum.overclockers.pl/showthread.php?t=9209
omfg couldnt have thought it is so sophisticeted

AndrewS napisał/a:
no zle wnioskujesz, bo to oznacza luz , srednica metalowej koncowki przewodu jest mniejsza niz srednica otworu w cewce
no ale jak to przeciez napisal
ReFLeX napisał/a:
metalowy zacisk który ma IMHO łączyć się z cewką ma średnicę ze 4 mm mniejszą od średnicy wewnętrznej wyjścia cewki
zacisk ma 4mm mniejsza fi niz fi wyjscia cewki...czytac nie umiecie?? czy po nowym roku wszystko jest na odwort, jak ktos pisze, ze za malo tzn za duzo, jak ktos ma problem to moze wcale go nie ma?
AndrewS napisał/a:
a to info to jest w temacie
pisane bylo nagle o kanciaku i o jakims za krotkim przewodzie, w okraglakach nie ma prawa byc przewod za krotki, jezeli cewka jest na swoim fabrycznym miejscu. Wiec sadzilem, ze moze rzecz sie tyczy kanciaka gdzie cewka jest nie wiadomo gdzie :)

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 22:16 ]
ReFLeX, zwracam honor, skoro kanciak to ja sie nie wypowiadam bo w okraglaku masz cewke z koncowka meska i zenski zacisk na kablu polaczeniowym :)

have a nice evening: :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ReFLeX 



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 37
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 10:03   

No to wracam do pytania: czy dobrze rozszyfrowałem kod przewodów wchodzących w skład zestawu RC-RV413 i ten główny przewód powinien mieć 80 cm (a sprzedawca upierający się przy 53 cm sprzedaje jakieś podróby), czy zupełnie już sfiksowałem, mam zwidy i w ogóle katalog NGK kłamie...?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 18:46   

jesli ostatni czlon numeru, to dlugosc kabla to wychodzi na to ze tak

szkoda ze nie pamietam gdzie wsadzilem swoje przewody z kanciaka, bo bym Ci zmierzyl
chyba kabel z poldorovera ma taka sama dlugosc

sprawdziem i tez ma taki numer

szukalem dalej i kurde FSO Prima z kolei ma juz inny numer, ale kurde bajzel maja w tych katalogach, albo prima byla eksportowana i gdzie indziej cewke

a moze jakis kanciakowiec zapoda tu fotke i dlugosc tego przewodu :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
ReFLeX 



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 37
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 11:11   

Sprzedawca (podpisujący się jako specjalista do spraw sprzedaży i marketingu) okazał się idiotą i jego tłumaczenia o długości przewodów stały się dla mnie niewiarygodne. Stąd zakładam, że przewód do cewki ma faktycznie 80 cm (widziałem w necie niemiecki katalog NGK na rok 2007 i tam wyszperałem, że długość przewodu to 2 ostatnie cyfry), co chyba zamyka ten problem.
 
 
zybi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 7
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 20:59   

Zestaw kabli RC-RV 413 jes dedykowany międzyinnymi do kanciaka i wszystkie kable pasują .Ten od cewki do kopułkima ma około 80cm.Zestaw RC-RV414 ma właśnie ten kabel około 40cm.Jak sprawdzasz w katalogu NGK to pacz równiesz moc motoru,bo wtedy widać który zestaw należy zastosować.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 07:18   

zybi napisał/a:
pacz
że co?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
ReFLeX 



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 37
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:03   

zybi napisał/a:
Zestaw kabli RC-RV 413 jes dedykowany międzyinnymi do kanciaka i wszystkie kable pasują .Ten od cewki do kopułkima ma około 80cm.Zestaw RC-RV414 ma właśnie ten kabel około 40cm.Jak sprawdzasz w katalogu NGK to pacz równiesz moc motoru,bo wtedy widać który zestaw należy zastosować.

Patrzyłem ("paczałem" :)))) na moc motoru - wszystko się zgadza - kable faktycznie pasują, a sprzedawca to faktycznie... no...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25] Układ zapłonowy bądź wysokiego napięcia
damianos016ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Wrz 12, 2013 21:38
damianos016ns
Brak nowych postów [R200vi K16 VVC] Iskra na nowych kablach wysokiego napięcia.
Czy to norma ? Tym razem na wolnych obrotach 'dyskoteka'.
secio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sob Lut 14, 2009 17:24
SeniorA
Brak nowych postów [R200 1.6 97r] Jak wymienic kabel wysokiego napięcia cewki
dziki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Sty 11, 2010 14:36
Kozik
Brak nowych postów [R214Si] Kable wys. napiecia i cewka - pomocy!
sobon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Maj 20, 2011 21:41
sobon
Brak nowych postów [R214i LPG 97r] Jakie przewody wysokiego?
Gdzie najtaniej NGK??
Mayday Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Maj 24, 2009 08:03
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink