W moim R416 posypał sie katalizator. Do tego miał lekkie HGF jeżeli to ma jakieś znaczenie. Przebieg 180tys.
Wyniki dla Pb i LPG , po dwa pomiary (na jałowym i na obrotach)
Pb:
CO 0,75 | 0,80
CO2 13,70 | 13,20
COkor 0,78 | 0,86
HC 83 | 268
O2 0,96 | 1,55
Lambda 1,02 | 1,04
LPG:
CO 0,51 | 0,32
CO2 12,50 | 12,20
COKor 0,59| 0,38
HC 54 | 240
O2 1,11 | 1,67
Lambda 1,04 | 1,07
Jak widać wyniki Pb są podobne jak u kolegi - więc obstawiam katalizator.
Przy okazji widać o ile LPG jest czystszy niz Pb.
Od tego czasu mialem naprawe HGF, wymiane wtryskiwaczy gazowych i regulacje komputera gazowego. Przeczyszczony układ zapłonowy itd. to moze lepiej teraz by wyszło
Czy ktoś mógłby zamieścić prawidłowe wyniki? Tzn z auta z jeszcze sprawnym katalizatorem
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 19:52
Cytat:
Czy ktoś mógłby zamieścić prawidłowe wyniki? Tzn z auta z jeszcze sprawnym katalizatorem
sprawdza się najpierw na 2500 - 3000 obr/min , a potem na wolnych . Współ. lambda 0.97 do 1.03 , CO na obrotach do 0.3 % , na wolnych do 0.5%. HC na obrotach mniej niż 200ppm.
Katalizator nie stuka, ale nie wiem czy to znaczy ze jest dobry , da sie to jakos mechanicznie sprawdzić ?
Napięcie na drugiej sondzie jest wysokie około 0.9 ale bardziej stabilne niz na pierwszej.
Chętnie wymienie katalizator tylko nie wiem czy to to.
Moze jest ktoś kto miał jakieś tam złe wyniki HC i CO i po wymianie katalizatora się zmieniły ?
SeniorA a to dane dla EURO3 ? tzn z 2 sondami lambda czy z 1 ? I jeszcze co do drugiego pomiaru jak go wykonać tzn czy jest przewidziany jakis czas na stabilizację czy poprostu dać na 3000 obrotow i od razu powinien być wynik ?
Ostatnio zmieniony przez lopez86100 Czw Sty 07, 2010 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 20:08
Jesli CO za wysokie to może być wada wtrysków,sondy albo katalizatora.Trzeba też sprawdzić kody błędów ECU. Na przekroczenie HC wpływa głównie olej. Albo olej stary , rozrzedzony, lub silnik go spala.Może być też nieskuteczne odpowietrzanie skrzyni korbowej. Często pomaga zmiana oleju na nowy.
[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 20:08 ]
lopez86100 napisał/a:
SeniorA a to dane dla EURO3 ? tzn z 2 sondami lambda czy z 1 ?
To są parametry dla silników benzynowych Rovera z dwoma sondami.
sprawdza się najpierw na 2500 - 3000 obr/min , a potem na wolnych . Współ. lambda 0.97 do 1.03 , CO na obrotach do 0.3 % , na wolnych do 0.5%. HC na obrotach mniej niż 200ppm.
Dokladnie, zrob drugi pomiar, bedzie to bardzo pomocne. Na wolnych obrotach robi sie autka z przed rocznika 94 (w Polsce chyba 95). Nie wymieniaj kata na razie. Faktem jest ze na zbyt wysokie CO ma najwiecej wplywu, ale u Ciebie i HC jest za wysokie, a tu juz katalizator nie ma takiego znaczenia (zwykle to wina zlej mieszanki, za duzo paliwa). Zrob drugi pomiar jesli CO spadnie do rozsadnych wartosci nie wiecej jak 0.10 ,(bo to wartosci dla zdrowego kata) to wina moze byc EGR, jesli nawet na wysokich obrotach nie przechodzi CO i HC to tez nie stawial bym w pierwszej kolejnosci na katalizator tylko cos ze sterowaniem silnika. Na katalizator mozna postawic gdy przechodzi HC ,ale nie przechodzi CO na niskich i wysokich obrotach. Troche to zagmatfane ale z testu emisji spalin mozna wiele wyczytac tylko trzeba zrobic dwa pomiary.Przyda sie wartosc lambdy na wysokich obr.
lopez86100 napisał/a:
I jeszcze co do drugiego pomiaru jak go wykonać tzn czy jest przewidziany jakis czas na stabilizację czy poprostu dać na 3000 obrotow i od razu powinien być wynik ?
Test trwa ok.3-3.5 min, obroty 2500-3500, silnik musi byc rozgrzany.Co do spalania oleju przez silnik to nie ma to wielkiego znaczenia przy tescie silnika benzynowego, analizator sprawdza gazy nie przeszkadza mu dym spalanego oleju, auto moze kopcic jak parowoz niebieskim dymem i tak przejdzie emisje jesli nie zalatwilo to jeszcze katalizatora i reszta silnika jeszcze jakos w miare sie trzyma (widzialem wiele razy ) Pozdr.
ok dzięki zrobie test na wyższych obrotach tylko nie wiem jeszcze dokładnie jak to sie robi tzn 1 pomiar zalozmy cieply silnik czekam 1 minute i podlaczam ten analizator i czekam 30 sekund i sa wyniki pozniej ustawiam na 3000 obrotow czekam 30 sekund i podlaczam analizator i czekam 20 sekund i jest wynik. Tak to ma być ? Bo byłem dzisiaj i ten gość jest jakis dziwny zrobił tylko na wolnych a na wysokich to 5 sekund i nawet nie zdazylem zapisac ale przez te 5 sekund co i hc bylo wysokie.
No i jeszcze twierdził że CO2 ma być 2% a z tego co czytałem to jest ok.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 21:25
lopez86100 napisał/a:
Bo byłem dzisiaj i ten gość jest jakis dziwny zrobił tylko na wolnych a na wysokich to 5 sekund i nawet nie zdazylem zapisac ale przez te 5 sekund co i hc bylo wysokie.
zrobił pomiar niezgodnie z procedurą , wielu diagnostów tak robi bo oszczędzają analizatory.Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 18.09.2009r, robi się pomiar lambda i inne przy 2000-3000 obr/min , a zaraz po tym na wolnych obrotach.Wynik odczytuje się po ustabilizowaniu się wskazań.
Możesz sobie zrobić też wstępny test na wygląd spalin po 20 sekundowym trzymaniu rozgrzanego silnika na 2500 obr/min. Nie jest dobrze jak silnik nie zmniejszy od razu obrotów do wolnych i w ciągu do 5 sekund spaliny posiadają zabarwienie na niebiesko lub czarno .
ok dzięki zrobie test na wyższych obrotach tylko nie wiem jeszcze dokładnie jak to sie robi
Wiec powiem jak to jest u mnie w pracy bo analizator jest spiety z komputerem i to on nazuca procedure testu. Wiec zanim sie jeszcze wjedzie na stanowisko trzeba
SeniorA napisał/a:
Robi się też wstępny test na wygląd spalin po 20 sekundowym trzymaniu rozgrzanego silnika na 2500 obr/min.
tak mniej wiecej bo komu sie chce i bardziej przy dieslach. Sam test- trzeba sprawdzic temp. silnika z przewodu ukladu chlodzenia (min 80 stopni jesli auto nie przechodzi testu, jesli przechodzi moze byc mniej ,ale nie mniej niz 50) .Pierwszy test na wysokich obr. Silnik ma 210 sekund na przejscie testu, zwykle zajmuje to ok. 10-eciu jesli jest oki. Mierzone sa tylko CO,HC i lambda. Nastepnie test na wolnych obrotach max 30 sekund i mierzone tylko CO.
SeniorA napisał/a:
wielu diagnostów tak robi bo oszczędzają analizatory.
Dokladnie. W ciagu jednego dnia na kazdy analizator wychodzi 3 komplety filtrow plus czyszczenie tych niewymiennych i kalibracja, jesli sie robi poprawnie analize spalin. Procedury moga sie minimalnie roznic (od nowego roku mamy nowy sprzet i jest prawie tak samo). Limity takie jak wyzej napisal SeniorA .Jeszcze odnosnie tego co pisalem wczesniej ze to nie koniecznie katalizator, bo poprawnie spalajacy mieszanke silnik nawet w starszych autkach bez kata nie przekraczaja tego limitu HC. Mam nadzieje ze zbyt dlugo nie jezdziles z padnieta sonda i zle sterowany silnik nie zalatwil kata. No nic zobaczymy,zrob poprawny test.Pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum