Witam! Mojego Roverka mam od kilku dni i niestety pojawił się pierwszy problem.
Wczoraj po klikugodzinnym postoju na mrozie auto po przejechaniu klikuset metrów zaczęło przerywać i nie chciało się wkręcać na obroty. Dopiero po dłuższej chwili i wkręceniu silnika na wysokie obroty pojechało. Dalsza jazda przebiagała już bezproblemowo.
Dzisiaj chciałem przejrzeć świece i przewody wysokiego napięcia. Po ściągnięciu osłony okazało się, że wtyczki, które są włączane do cewek są ponadtapiane, obudowa jednej cewki też jest lekko stopiona. Kabel niskiego napięcia dochodzący do jednej z cewek ma uszkodzoną izolację - ktoś próbował to zaizolować taśmą ale wyszło mu nie bardzo. Teraz moje pytanie: czy ktoś się spotkał kiedyś z czymś takim? Jaki może być powód takiego zjawiska i co teraz z tym zrobić?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 19:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jak dla mnie, to jesli masz cokolwiek stopionego i ma to cos wspolnego z przewodami, to klasyfikuje sie do natychmiastowej wymiany wtyczek/gniazd..etc etc.
Plastik nie topi sie bez powodu a powodem na 100% byly jakies spiecia w kablach.
Jesli nie masz dostepu do wtyczek a masz w poblizu sklep z modelina, to polecam sie pobawic(tymczasowo dziala). wyszarpujesz wtyczke(o ile sie da) z gniazda....ratujesz przewody a jesli sie nie da, to odcinasz i lutujesz nowe odcinki....na laczenia najlepiej tzw. 'koszulki termokurczliwe' i pozniej tasma izolacyjna.
Co do modeliny, to robisz 'wtyczke'...uzywasz oryginalnych pinow ze stopionej kostki...
jak Ci spasuje mniej wiecej, to co zrobiles, to wrzucasz do wrzatku....suszysz pozniej.
Tymczasowo jest to lepsze, niz zjechana wtyczka, w ktorej co chwila robia sie zwarcia.
....a czasami 'tymczasowo' jest w stanie przetrzymac caly samochod
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Postanowiłem dokładniej obejrzeć kable niskiego napięci i oto co zobaczyłem - stopiona izolacja zaizolowana po papudracku taśmą. Na pewno czeka mnie wymiana tego odcinka przewodów niskiego napięcia łącznie z wtyczkami. Zastanawiam się tylko co było pierwsze - czy uszkodzona izolacja spowodowała zwarcie, czy zwarcie spowodowało uszkodzenie izolacji? Może macie jakiś pomysł na to?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum