Wysłany: Pon Sty 11, 2010 17:24 [R400 1.6Si 99r] nierówne obroty lub nie pali
Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc.
Autko posiadam od niedawna więc nie mam pewności co do przyczyny takiego zachowania silnika. Samochód został sprowadzony i nie było w nim książki serwisowej, więc po zakupie od razu wymieniłem rozrząd, płyn chłodniczy, olej, filtry, itd. Po przejechaniu kilku kilometrów po wymianie zauważyłem że auto szarpie przy redukcji biegów (poniżej 2 tys). obrotów więc wymieniłem świece na NGK bkr6e do Rover. Na początku wszystko było w porządku, aż zatrzymałem się na światłach i po kilku sekundach zaczęło szarpać silnikem z powodu nierówych obrotów. Później było coraz gorzej, auto czasami nawet gasło, więc wymieniłem przewody WN i zapaliłem silnik (zimny) aby sprawdzić czy się poprawiło, niestety nie, ale zauważyłem że obroty są coraz bardziej nierówne gdy temperatura coraz wyższa. Zmieniłem z powrotem na stare świece Valeo (myślałem że te NGK mogą być nieodpowiednie ponieważ te stare mają 3 elektrody wkoło i jedną z góry a NGK tylko jedna) bo kłopoty z obrotami zaczęły się po wymianie świec i tu nowy objaw- auto nie pali gdy jest ciepłe, trzeba długo kręcić, a jak zimny to pali od razu. Już szkoda mi pieniędzy na dalsze zgadywanie więc zwracam się z prośbą do fachowców i proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny problemów.
Z góry dziękuje i pozdrawiam użytkowników roverków.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 17:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wygląda na padnięty czujnik położenia wału korbowego o ile się nie myle. On chyba daje takie objawy a sprawdzić go można tak że jak samochód jest rozgrzany to go wykręcić i schłodzić. Wkręcić i zobaczyć czy odpali jak odpali to masz winowajce.
Możesz też przeczyścic silnik krokowy i przepustnice na wszelki wypadek jesli obroty Ci falują! i Sprawdz wrazie czego podcisnienie czy nie daje lewego powietrza na silnik!!!
[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 18:20 ]
Przed tymi wszystkimi zabiegami możesz spróbować odpiąć czujnik temperatury brązowy z dwoma kabelkami na kolanku z prawej strony w komorze silnika tak przy akumulatorze na dole i spróbować wtedy odpalić ale jeśli mówisz że jak jest rozgrzany i są problemy to mi to wygląda na to co wyżej pisałem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam ponownie, udałem się z samochodem na diagnostykę i komputer pokazał błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego, więc go wymieniłem, ale niestety jak auto się nagrzeje, to problem z wolnymi obrotami powraca. Na diagnostyce pokazało również 200 stopni temeratury paliwa, czy to normalne?
Sprawdzałem również przed diagnostyką ten czujnik tak jak kolega wyżej pisał i wiatrak się włączał, a mimo to komputer pokazywał błąd, może jest to wina komputera?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum