Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 14:07
apples napisał/a:
Rozdział 14 - 2 błędy
_14.0 F48400
_14.1 C78100
nie koniecznie błędy, bo auta w 100% sprawne pokazują takie lub podobne wartości .
Myślę,że jest to ślad po typowych dla R75 awariach tzn. centralny zamek, układ chłodzenia ( wentylator,czujnik temp.), moduł TC, ABS itd. bo np. powtarzają się najczęściej wartości : C78100,C78120,C7C1FF,CE8200,C38800,BE8800,BF8800,F48400,F58400,F68400,878200,
Były serwis Rovera też nie ma materiałów na temat tych wartości.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 14:43
Na pracującym.
Reset robiłem kiedyś tam. Dawno.
Nie wiem gdzie pokazuje ilość paliwa. Jak mam wyłączony zapłon i nacisnę reset kilometrów to pokazują mi się kilometry od ostatniego kasowania i całkowity przebieg.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 16:13
Wskaźnik jest trochę ponad połowę. Chyba z rezerwą.
Co do sprawdzania paliwa w zbiorniku myślałem że się wyświetla dlatego nie zwracałem uwagi na wskazówkę. Sprawdzę. Dzięki.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 17:13
apples napisał/a:
1_6.2 _ _0331
Wg. mnie jest to wskazanie drugiego czujnika , czyli jeden pokazuje 33.2 a drugi 33.1 litra , mimo , że p. 6.2 ma służyć do diagnostyki czujników. Opieram się też o wskazania w autach innych kolegów . I tak: u mnie pokazuje 0253, 0252 u innych 0140,0139 ( u Argail ), 0075,0077 (u Jarema), 0428,0433 ( chyba u Gustav.pl )
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 17:40
Gdyby było tak jak pisze w instrukcji, to w p. 6.2 powinno pokazać się tylko 001,..002,..003. a jak widać w pięciu autach jest inaczej i ja nie mam zastrzeżeń do mojego wskaźnika paliwa.To są moje domysły.
2 tygodnie temu wymieniona została pompa paliwowa w zbiorniku. Zatankowałem 32 litry i zerowałem licznik km. Po przejechaniu 300 mil (ok480 km). Wskazówka pokazała połowę zbiornika.
Dzisiaj zrobiłem test bo troszkę dużo już przejechałem a wskazówka zatrzymuje się od ostatnich 4 dni na 1/8 pojemności baku.
Po zalaniu 40 litrów wskazówka zatrzymała się ponownie na 1/2 baku.
Teraz pytania:
1. Czy Możecie sprawdzić czy w waszym kompie pokładowym pokazuje jakieś wartości w pkt. 6.1?
2. Czy pkt 6.2 nie powinien pokazywać błędów lub ich brak a nie wartość _ _0289?
3. Jak sprawdzić czy czujniki działają poprawnie?
Wysłany: Pią Mar 11, 2011 22:56 [R75] Diagnostyka komputera pokładowego-błędy w pamięci IPK.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam. Na dzieńdobry pochwalę sie że od dziś jestem posiadaczem Rovera 75 2.0 CDT z 2000r. Dzieki waszym postom sprawdziłem swój komputer i okazuje sie, że też wyswietla mi błąd C78100. Nie doczytałem tutaj co w 100% oznacza więc byłbym wdzięczny za informacje na ten temat. dzieki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 14, 2011 23:05, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Mar 12, 2011 10:08
crashtester napisał/a:
Witam. Na dzieńdobry pochwalę sie że od dziś jestem posiadaczem Rovera 75 2.0 CDT z 2000r.
Gratuluje
crashtester napisał/a:
sprawdziłem swój komputer i okazuje sie, że też wyswietla mi błąd C78100. Nie doczytałem tutaj co w 100% oznacza więc byłbym wdzięczny za informacje na ten temat.
Błąd wygenerowany przez komputer samochodu i nie można określić czego dotyczy. Sprawdzenia dokonaj urządzeniem diagnostycznym które pokaże błędy poszczególnych elementów wraz z opisem. Dalsze pytania zadawaj w tematach o błędach OBD.
Też znalazłem że C7 dotyczy czujnika paliwa. Nie bezpośrednio dla R 75 - ale dla BMW E39 i E46 na rosyjskich forum. Pokazuje im dokładnie taki sam kod C78100 - a jak wiadomo inżynierowie BMW przyłożyli swoją rękę do naszych Roverkow. Teoria do tego kodu jest dorabiana taka, że bak z czasem deformuje się, i czujnik momentami opuszcza się niżej niż powinien normalnie, przez co i jest generowany ten błąd. O ile to prawda - nie wiem - najlepiej byłoby upewnić się na T4.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Mar 14, 2011 14:10
VMatas napisał/a:
Też znalazłem że C7 dotyczy czujnika paliwa.
Którego czujniku paliwa?
VMatas napisał/a:
Nie bezpośrednio dla R 75 - ale dla BMW E39 i E46 na rosyjskich forum. Pokazuje im dokładnie taki sam kod C78100 - a jak wiadomo inżynierowie BMW przyłożyli swoją rękę do naszych Roverkow.
Ja natomiast znalazłem, że dotyczy przepływomierza w Z3 Jak dobrze wiemy to cała elektronika jest przeszczepiona z E46. Komunikacja pomiędzy poszczególnymi komponentami odbywa się identycznie.
VMatas napisał/a:
Teoria do tego kodu jest dorabiana taka
Szkoda właśnie że tylko dorabiana. Nikt jednoznacznie nie jest w stanie powiedzieć jak odczytać te kody.
Szkoda właśnie że tylko dorabiana. Nikt jednoznacznie nie jest w stanie powiedzieć jak odczytać te kody.
Niestety, tak jest - to tylko teoria. Też mam ten sam kod i jakoś tym nie martwię się za bardzo.. Jak będę miał jakieś odczuwalnie problemy to będę szukał T4, bo test na IPK to tylko zabawka - nie warto zwracac na niego zbyt dużo uwagi.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Mar 14, 2011 15:47
VMatas napisał/a:
bo test na IPK to tylko zabawka - nie warto zwracac na niego zbyt dużo uwagi.
Dokładnie. Gdyby po usunięciu usterki błędy się kasowały automatycznie i wyświetlane były tylko aktualne, to by było fajnie. W tym przypadku szkoda sobie głowy zawracać, bo usterka może być naprawiona, a błędy będą sobie wisieć. Tym bardziej że nie ma wiarygodnego potwierdzenia co faktycznie oznaczają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum