Wysłany: Wto Sty 12, 2010 23:20 [R75] Czy da się dorobić sterowanie komputerem?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
witam.
czytałem posty na temat przeróbek deski rozdzielczej, ale czy da się prościej?
mam wersję bez przycisku komputera w manetce od kierunków. ale korzystając z funkcji testowych da się wyciągnąć informację na temat chwilowego/średniego zużycia paliwa.
czy skoro komputer potrafi te wartości wskazywać to może można jakoś tą funkcję aktywować, a przycisk sterujący gdzieś podłączyć?
pozdrawiam. Kamil
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 10:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 23:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 23:37
Siema, ja jeżdżąc w anglii nie mialem kompa, ale przekładając dostałem ćwiartkę od modelu z kompem, po zainstalowaniu dop w wozie zainteresowało mnie ze ma to ekranik:-D poczytałem na forum, się okazało ze mam w dodatku licznik bezproblemowy bo pokazywał ikonki a nie error jak te nowsze liczniki, dokupiłem od kolegi z forum manetkę za 60 chyba zł nie pamiętam, ale w stanie idealnym, dwie śrubki zamiana manetki z moją bez przycisku i mam pełnowartościowego kompa.:-D wiec krotko:
Licznik z kompem kup <ale taki jak na stronie opisane żeby error nie wyskakiwał> do tego manetkę i gotowe:-)
hmm... to może ja coś pomyliłem. czy jest wersja komputera, która na dolnym wyświetlaczu pokazuje spalanie itp? bo nie zależy mi na górnym wyświetlaczu, tzn narazie wolałbym nie inwestować i nie grzebać. i wydawało mi się, że to właśnie na dolnym pokazuje się wyniki.
pozdrawiam. Kamil
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 09:47
to nie jest grzebanie, kupujesz licznik, jedna śrubka zdejmujesz małą osłonkę daszek ten, druga śrubka wysuwasz licznik, odpinasz 2 kostki wsuwasz drugi, jeśli chodzi o maneke to odkrecasz osłonę kierownicy (3 srubki) na 2 śrubkach trzyma sie manetka, mi wymiana manetki zajela 15 min, z czego 5 to wykrecanie srby oslony bo mialem zjechany krzyrzak:-) a licznik to banał jest, ja miałem z niemiec przekladke wiec kompa mam po niemiecku, ale wyjmowalem go o 20 pod serwisem w 3 minuty bo mial przebieg 200 tys ponad ja mam niecale 80 i chcialem go zgrac z moim realnym przebiegiem.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 16:07
jest na Forum dużo o tym i kilku kolegów co to robili . Na początek http://www.roverki.pl/article.php?sid=470
Komputer pokładowy nie pokazuje chwilowego zużycia paliwa , a w OBC w pkt. 4.0 odczyt podczas jazdy jest praktycznie niemożliwy, dlatego zamontowałem dodatkowy wskaźnik średniego i chwilowego zużycia paliwa, po podłączeniu się do wtryskiwacza i sygnału VVS.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Sty 13, 2010 16:17, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 16:11
Każdy ma komputer i w każdym sprawdzisz te same parametry. Są tylko dwie wersje z elektronicznym wyświetlaczem (ten mały na dole) i wersja z komputerem pokładowym (wyświetlacz informacyjny u góry). W jednym i drugi przypadku jest dostęp do funkcji diagnostycznych. Tylko w jednym wchodzisz do komputera przez przycisk w manetce, a w drugim przez przycisk reset od licznika kilometrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum