kolega na zlocie mi wspomnial ze mozna przestawic wiec...
Autor
Wiadomość
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:55 [R75] Lusterka z anglika na eu bez przeróbek
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Na spocie kolega Misiek mi doradził ze podobno ktoś kiedyś pisał na tym forum ze można lusterka przestawić z Angielskiej wersji na polską poprzez tylko przestawienie jakoś obudów.
No więc zdjąłem zaślepkę, co prawna na obudowie trzymania jest napis LHD i odrobinę dalej RHD a na obudowie lustra strzałeczka., jednak niema żadnej śruby żeby to ustawić albo ja jej nie widzę:-) przestawienie obudowy by strzałeczka była na europejskie ustawienie, powoduje ze obudowa nie jest w pozycji "takiego wskoczenia w dołek" tylko musi być jakby w połowie procesu do złożenia takiego parkingowego. czy jest jakiś sposób przestawić to z metalem czy jak?? żeby się w pozycji europejskiej "zatrzaskiwało" jak to ma miejsce teraz w pozycji ang.
W załączniku przesyłam foteczkę:-) co ujrzalem za zaslepka i zadnej srubki tam nie widze:-(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 00:37, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z tego co pamietam to trzeba przydusic lusterko w strone ramienia i wtedy przekrecic do pozycji LHD
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 10:10
i obroci sie cala obudowa z tym metalem ktory trzyma lustro w ktorym jest to zaglebienie ze blokuje sie w pozycji odpowiedniej po zlozeniu lustrek, jak je rozkladam??
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 10:10 ]
mam je na chama pchnac w strone kabiny i wtedy przekrecic? niz sie nie zapsuje?
Witam,
Ja to przestawiałem, bo musiałem zmienić lusterko, oczywiście kupiłem od anglika. Ale nie jest to takie proste jakby się wydawało, bo sprężyna w srodku jest b.sztywna, a na obwodzie jest bodajże trzy zatrzaski (występ/rowek), które jednocześnie trzeba zluzować przez nacisk/ścisniecie sprężyny, by wówczas to obrócić. Ponadto trzeba uważać, by czegoś nie połamać, bądź uszkodzić/zarysować. Na forum czytałem, iż niektórzy wspomagali się śrubokrętami, ale to ryzyko- można coś uszkodzić jak pisałem wyżej.
Ja wykonałem sobie prymitywny przyrządzik - 2 szt., mianowicie z kawałka drutu fi 4 (lepszy byłby fi 4,5) zrobiłem sobie takie dwa haczyki - coś podobne jak ucho od wieszaka - częśc półkola i część prosta. To półkole powinno być wygięte o średnicy deko większej jak średnica sprężyny schowanej w korpusie. Koncówkę zaokrąglamy, by łatwiej dało się wprowadzić (tą wygiętą część haczyka) między elementy zatrzasków, po obwodzie (tam jest takie wycięcie, gdzie widać stykające się te części /talerzyki/ z zatrzaskami).
I tak w miejscu tego wycięcia wpychamy po obwodzie te haczyki - jeden powiedzmy zgodne z ruchem wskazówek, drugi w przeciwnym - powodując rozepchnięcie części i zluzowanie zatrzasków, wówczas obracamy o potrzebny kąt, aby trafiły w nowe ustawienie.Wyciągamy haczyki i mamy już przestawione. Ja to robiłem na zdemontowanym lusterku, bo gdy jest przy aucie to nie ma szans na przestawienie, najwyżej na jego ułamanie , powodzenia , pozdr.....
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 18:16
hmmm ale wogole nierozumiem gdzie ty wkladales te druty i za co pchac:-D tak bardziej czynnosciowo bym prosil:-D bo nieczaje wkladales te haczyki tam gdzie wchodzi kabel w ten metal?
Hej,
Druty/haczyki należy wkładać w szparę podziału/obrotu części ruchomej lusterka i podstawy mocowanej do auta-przecież logiczne, że musisz zrobić szparę /rozepchać je/ między tymi częściami poprzez włożenie tych drutów tak, aby występy zatrzasków jednej części wyszły z dołków drugiej, wówczas będziesz mógł je obrócić względem siebie.Do trzymania/pchania jest prosta część haczyka - chyba bardziej już nie mogę wytłumaczyć, powodzenia...., może zrobię jakieś fotki to Ci jutro prześlę, pozdr....
[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 10:12 ]
Wifam ponownie,
Obiecałem fotki, oto one:
Jak z tego skorzystasz to możesz dać "Pomógł" , pozdr....
[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 10:38 ]
Lusterko przy 75-ce jest nieco inne niż 45-ce, ale przypuszczam, że pokazany wyżej sposób mocowania i przestawienia jest/bedzie podobny, hej....
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:41
poszedl punktcik:-D wow dzieki calkiem inaczej se to wyobrazalem ale teraz wyglada na latwe:-)
Kupiłem lusterko od modelu 75 w wersji angielskiej. Wygląda jednak odrobinkę inaczej niż te, które przedstawili koledzy powyżej. Znacząca różnica to 4 nietypowe śrubki ukryte w spodniej części uchwytu po zdjęciu zaślepki. Nie miałem dziś odpowiedniego narzędzia, aby je wykręcić. Czy jednak dobrze rozumuję, że jeśli chcę cokolwiek przestawiać, to będę musiał się ich pozbyć? Przestawiał ktoś z Was już taki egzemplarz? Czy w ogóle będzie to w tej sytuacji możliwe?
... ja wymieniając lusterko zrobiłem w ten sposób że sostawiłem metalową podstawę utrzymującą lusterko gdyż to ona różni lusterka angielskie i kontynentalne (podstawa ta jest pod innym kątem) i wszystko pasuje (o ile ta podstawa nie jest uszkodzona).
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Hmmm..., niedobrze. W moim lusterku niestety ta podstawa jest właśnie uszkodzona i muszę założyć całość. Jak uda mi się je rozebrać i przestawić (jeśli się da oczywiście), to dam znać.
Witam,
Ja to przestawiałem, bo musiałem zmienić lusterko, oczywiście kupiłem od anglika. Ale nie jest to takie proste jakby się wydawało, bo sprężyna w srodku jest b.sztywna, a na obwodzie jest bodajże trzy zatrzaski (występ/rowek), które jednocześnie trzeba zluzować przez nacisk/ścisniecie sprężyny, by wówczas to obrócić. Ponadto trzeba uważać, by czegoś nie połamać, bądź uszkodzić/zarysować. Na forum czytałem, iż niektórzy wspomagali się śrubokrętami, ale to ryzyko- można coś uszkodzić jak pisałem wyżej.
Ja wykonałem sobie prymitywny przyrządzik - 2 szt., mianowicie z kawałka drutu fi 4 (lepszy byłby fi 4,5) zrobiłem sobie takie dwa haczyki - coś podobne jak ucho od wieszaka - częśc półkola i część prosta. To półkole powinno być wygięte o średnicy deko większej jak średnica sprężyny schowanej w korpusie. Koncówkę zaokrąglamy, by łatwiej dało się wprowadzić (tą wygiętą część haczyka) między elementy zatrzasków, po obwodzie (tam jest takie wycięcie, gdzie widać stykające się te części /talerzyki/ z zatrzaskami).
I tak w miejscu tego wycięcia wpychamy po obwodzie te haczyki - jeden powiedzmy zgodne z ruchem wskazówek, drugi w przeciwnym - powodując rozepchnięcie części i zluzowanie zatrzasków, wówczas obracamy o potrzebny kąt, aby trafiły w nowe ustawienie.Wyciągamy haczyki i mamy już przestawione. Ja to robiłem na zdemontowanym lusterku, bo gdy jest przy aucie to nie ma szans na przestawienie, najwyżej na jego ułamanie , powodzenia , pozdr....
Witam,
wielkie dzięki dla Stacha za podpowiedź jak zmienić ustawienie lusterka Anglika na Europejczyka.Zrobiłem taj jak radziłeś z drutu 4,5 takie haczyki i chwila moment przeskoczyło i zaskoczyło!Super.
Witam mam pytanie. Jakiemuś debilo.wi przeszkadzało moje lusterko i dostało chyba kopa. Obudowa jest cala choć jeden zaczep jest urwany. Najmocniej oberwała częsc w której trzyma sie ta sprężyna i nie jestem wstanie tego skleić. Chodzi mi o tą cześć która odkręca sie od dołu i góry troxami. Czy jest możliwośc wymiany tylko tej częsci? i Czy we wszystkich lusterkach jest ona taka sama ?
Jest taka możliwość, ale jak weźmiesz z angielskiego lusterka, to zmieni się kont ustawienia lusterka. Jeżeli jest to lusterko lewe, to weź od anglika od strony prawnej i powinno być zbliżone do europejskiego
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum