Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Lusterka z anglika na eu bez przeróbek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Lusterka z anglika na eu bez przeróbek

kolega na zlocie mi wspomnial ze mozna przestawic wiec...
Autor Wiadomość
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:55   [R75] Lusterka z anglika na eu bez przeróbek
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,
Na spocie kolega Misiek mi doradził ze podobno ktoś kiedyś pisał na tym forum ze można lusterka przestawić z Angielskiej wersji na polską poprzez tylko przestawienie jakoś obudów.
No więc zdjąłem zaślepkę, co prawna na obudowie trzymania jest napis LHD i odrobinę dalej RHD a na obudowie lustra strzałeczka., jednak niema żadnej śruby żeby to ustawić albo ja jej nie widzę:-) przestawienie obudowy by strzałeczka była na europejskie ustawienie, powoduje ze obudowa nie jest w pozycji "takiego wskoczenia w dołek" tylko musi być jakby w połowie procesu do złożenia takiego parkingowego. czy jest jakiś sposób przestawić to z metalem czy jak?? żeby się w pozycji europejskiej "zatrzaskiwało" jak to ma miejsce teraz w pozycji ang.

W załączniku przesyłam foteczkę:-) co ujrzalem za zaslepka i zadnej srubki tam nie widze:-(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 00:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:58   

z tego co pamietam to trzeba przydusic lusterko w strone ramienia i wtedy przekrecic do pozycji LHD
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 13, 2010 10:10   

i obroci sie cala obudowa z tym metalem ktory trzyma lustro w ktorym jest to zaglebienie ze blokuje sie w pozycji odpowiedniej po zlozeniu lustrek, jak je rozkladam??

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 10:10 ]
mam je na chama pchnac w strone kabiny i wtedy przekrecic? niz sie nie zapsuje?
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 11:50   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Ja to przestawiałem, bo musiałem zmienić lusterko, oczywiście kupiłem od anglika. Ale nie jest to takie proste jakby się wydawało, bo sprężyna w srodku jest b.sztywna, a na obwodzie jest bodajże trzy zatrzaski (występ/rowek), które jednocześnie trzeba zluzować przez nacisk/ścisniecie sprężyny, by wówczas to obrócić. Ponadto trzeba uważać, by czegoś nie połamać, bądź uszkodzić/zarysować. Na forum czytałem, iż niektórzy wspomagali się śrubokrętami, ale to ryzyko- można coś uszkodzić jak pisałem wyżej.
Ja wykonałem sobie prymitywny przyrządzik - 2 szt., mianowicie z kawałka drutu fi 4 (lepszy byłby fi 4,5) zrobiłem sobie takie dwa haczyki - coś podobne jak ucho od wieszaka - częśc półkola i część prosta. To półkole powinno być wygięte o średnicy deko większej jak średnica sprężyny schowanej w korpusie. Koncówkę zaokrąglamy, by łatwiej dało się wprowadzić (tą wygiętą część haczyka) między elementy zatrzasków, po obwodzie (tam jest takie wycięcie, gdzie widać stykające się te części /talerzyki/ z zatrzaskami).
I tak w miejscu tego wycięcia wpychamy po obwodzie te haczyki - jeden powiedzmy zgodne z ruchem wskazówek, drugi w przeciwnym - powodując rozepchnięcie części i zluzowanie zatrzasków, wówczas obracamy o potrzebny kąt, aby trafiły w nowe ustawienie.Wyciągamy haczyki i mamy już przestawione. Ja to robiłem na zdemontowanym lusterku, bo gdy jest przy aucie to nie ma szans na przestawienie, najwyżej na jego ułamanie :wink: , powodzenia , pozdr.....
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 13, 2010 18:16   

hmmm ale wogole nierozumiem gdzie ty wkladales te druty i za co pchac:-D tak bardziej czynnosciowo bym prosil:-D bo nieczaje wkladales te haczyki tam gdzie wchodzi kabel w ten metal?
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 10:38   [R45 1,4 16V, 2001r]

Hej,
Druty/haczyki należy wkładać w szparę podziału/obrotu części ruchomej lusterka i podstawy mocowanej do auta-przecież logiczne, że musisz zrobić szparę /rozepchać je/ między tymi częściami poprzez włożenie tych drutów tak, aby występy zatrzasków jednej części wyszły z dołków drugiej, wówczas będziesz mógł je obrócić względem siebie.Do trzymania/pchania jest prosta część haczyka - chyba bardziej już nie mogę wytłumaczyć, powodzenia...., może zrobię jakieś fotki to Ci jutro prześlę, pozdr....

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 10:12 ]
Wifam ponownie,
Obiecałem fotki, oto one:
Jak z tego skorzystasz to możesz dać "Pomógł" :wink: , pozdr....

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 10:38 ]
Lusterko przy 75-ce jest nieco inne niż 45-ce, ale przypuszczam, że pokazany wyżej sposób mocowania i przestawienia jest/bedzie podobny, hej....
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:41   

poszedl punktcik:-D wow dzieki calkiem inaczej se to wyobrazalem ale teraz wyglada na latwe:-)
 
 
SirCarlos 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 13, 2010 02:06   

Kupiłem lusterko od modelu 75 w wersji angielskiej. Wygląda jednak odrobinkę inaczej niż te, które przedstawili koledzy powyżej. Znacząca różnica to 4 nietypowe śrubki ukryte w spodniej części uchwytu po zdjęciu zaślepki. Nie miałem dziś odpowiedniego narzędzia, aby je wykręcić. Czy jednak dobrze rozumuję, że jeśli chcę cokolwiek przestawiać, to będę musiał się ich pozbyć? Przestawiał ktoś z Was już taki egzemplarz? Czy w ogóle będzie to w tej sytuacji możliwe?
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 13, 2010 09:06   

... ja wymieniając lusterko zrobiłem w ten sposób że sostawiłem metalową podstawę utrzymującą lusterko gdyż to ona różni lusterka angielskie i kontynentalne (podstawa ta jest pod innym kątem) i wszystko pasuje (o ile ta podstawa nie jest uszkodzona).
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
SirCarlos 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 13, 2010 11:11   

Hmmm..., niedobrze. W moim lusterku niestety ta podstawa jest właśnie uszkodzona i muszę założyć całość. Jak uda mi się je rozebrać i przestawić (jeśli się da oczywiście), to dam znać.
 
 
 
rover_ 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 1
Skąd: przeglądarka



  Wysłany: Czw Mar 03, 2011 11:52   Re: [R45 1,4 16V, 2001r]

Stacho napisał/a:
Witam,
Ja to przestawiałem, bo musiałem zmienić lusterko, oczywiście kupiłem od anglika. Ale nie jest to takie proste jakby się wydawało, bo sprężyna w srodku jest b.sztywna, a na obwodzie jest bodajże trzy zatrzaski (występ/rowek), które jednocześnie trzeba zluzować przez nacisk/ścisniecie sprężyny, by wówczas to obrócić. Ponadto trzeba uważać, by czegoś nie połamać, bądź uszkodzić/zarysować. Na forum czytałem, iż niektórzy wspomagali się śrubokrętami, ale to ryzyko- można coś uszkodzić jak pisałem wyżej.
Ja wykonałem sobie prymitywny przyrządzik - 2 szt., mianowicie z kawałka drutu fi 4 (lepszy byłby fi 4,5) zrobiłem sobie takie dwa haczyki - coś podobne jak ucho od wieszaka - częśc półkola i część prosta. To półkole powinno być wygięte o średnicy deko większej jak średnica sprężyny schowanej w korpusie. Koncówkę zaokrąglamy, by łatwiej dało się wprowadzić (tą wygiętą część haczyka) między elementy zatrzasków, po obwodzie (tam jest takie wycięcie, gdzie widać stykające się te części /talerzyki/ z zatrzaskami).
I tak w miejscu tego wycięcia wpychamy po obwodzie te haczyki - jeden powiedzmy zgodne z ruchem wskazówek, drugi w przeciwnym - powodując rozepchnięcie części i zluzowanie zatrzasków, wówczas obracamy o potrzebny kąt, aby trafiły w nowe ustawienie.Wyciągamy haczyki i mamy już przestawione. Ja to robiłem na zdemontowanym lusterku, bo gdy jest przy aucie to nie ma szans na przestawienie, najwyżej na jego ułamanie :wink: , powodzenia , pozdr....

Witam,
wielkie dzięki dla Stacha za podpowiedź jak zmienić ustawienie lusterka Anglika na Europejczyka.Zrobiłem taj jak radziłeś z drutu 4,5 takie haczyki i chwila moment przeskoczyło i zaskoczyło!Super.
 
 
occrew 




Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 46



Wysłany: Wto Lip 31, 2012 18:17   

a jest mozliwosc wymiany chromowanego korpusu na inny?
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 01, 2012 08:39   

occrew napisał/a:
a jest mozliwosc wymiany chromowanego korpusu na inny?

chromowana obudowa jest na zatrzaskach (trzeba wyjąć wkład i podważyć zatrzaski śrubokrętem od środka)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 09, 2013 13:52   

Odgrzewam kotleta :p
Jak przestawić lusterka z polifta z angielskich na europejskie? gdzie ten śrubokręt włożyć? bo kombinuję i nie mogę nic zdziałać?
 
 
 
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 21:43   

Czy jest ktoś w stanie mi to przerobić odpłatnie! :) ratunku !
 
 
Zarek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 37



Wysłany: Nie Gru 07, 2014 15:31   Lusterko Rover 75 V6 1999

Witam mam pytanie. Jakiemuś debilo.wi przeszkadzało moje lusterko i dostało chyba kopa. Obudowa jest cala choć jeden zaczep jest urwany. Najmocniej oberwała częsc w której trzyma sie ta sprężyna i nie jestem wstanie tego skleić. Chodzi mi o tą cześć która odkręca sie od dołu i góry troxami. Czy jest możliwośc wymiany tylko tej częsci? i Czy we wszystkich lusterkach jest ona taka sama ?
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 07, 2014 17:40   

Jest taka możliwość, ale jak weźmiesz z angielskiego lusterka, to zmieni się kont ustawienia lusterka. Jeżeli jest to lusterko lewe, to weź od anglika od strony prawnej i powinno być zbliżone do europejskiego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 07, 2014 17:43   

zgadza się.... prawa angielska strona może zastąpić lewą EU. gorzej jest w drugą stronę
_________________
75 Red Edition
 
 
Zarek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 37



Wysłany: Nie Gru 07, 2014 18:55   

Ale kolega wyżej pisze że to metalowa podstawa rożni lusterka od wersji angielskiej. To jak to jest ? Bo ja podstawę mam cała.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 07, 2014 19:05   

lusterka mają inne kąty różni sie podstawka zeby pasowała obudowa lusterka...

[ Dodano: Nie Gru 07, 2014 19:05 ]
zalżzy jeszcze które masz lusterka
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Lusterka z anglika do R75 ...
gipsy2 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Mar 13, 2008 07:52
argail
Brak nowych postów [R75] Schowek - czy pasuje od anglika?
slav Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Paź 30, 2011 19:46
witgut
Brak nowych postów [R75] moduł komfortu BCU z anglika
sikor00 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Wrz 29, 2011 08:13
sikor00
Brak nowych postów [R75] Zamek drzwi - z anglika
kerbi Rover serii 75, MG ZT 76 Sro Wrz 09, 2015 20:13
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZT] Przekładka Anglika na PL drogi
Botanix Rover serii 75, MG ZT 20 Pon Sie 03, 2009 16:42
maciekstasio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink