Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Buczenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Buczenie
Autor Wiadomość
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:41   [R75] Buczenie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

zauwazylem ze przy szybszej jezdzie strasznie cos szumi jakby lozyska tak mi sie wydaje.Kiedy skrecam w prawo choc minimalnie bardziej szumi.Tak mialem w poprzednim samochodzie i byly to przednie lozyska.Jak sprawdzic czy na pewno.Jesli tak to jakie koszta lozysk gdzie kupic i czy jest to bardzo trudne.A moze jakas instrukcja.Dziekuje
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:49   

Sprawdzenie.
1. Tył
Unieś auto na lewarku i kręć mocno ręką koło. Jak szumi będzie słychać.
2. Przód
Samochód najlepiej podnieść na podnośniku. Uruchomić silnik i jechać na UNIESIONYM samochodzie na 4 biegu. Rozpędzić do około 100km/h. Wcisnąć sprzęgło. Wyłączyć silnik. I słuchać łożysk. Najlepiej tą czynność wykonać w 2 osoby. Auto musi stać pewnie na podnośniku aby nie odjechało do przodu. Sprzęgło po wyłączeniu silnika nadal wciśnięte.
Możesz próbować robić jak w punkcie 1 tylko efekt z przodu będzie mizerny.

Rozsądne ceny mieli http://www.abs.lublin.pl/
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Sie 03, 2010 09:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:02   

grota10, oprócz tego co podał apples, wstępnie można sprawdzić ręką temperaturę piast , czy jednakowo się grzeją.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:02   [R 75 CDT 00]

czy jestem w stanie w garazu sam wymienic lozyska czy jest to zbyt trudne.Moge wymienic jedno zuzyte czy musze pare tak jak w przypadku amortyzatorow? Nie wiem moze to sugestia.Ale kiedy wracalem z nart zarzucilo mnie na sliskiej i zrobilem baczka.Uderzylem prawym przednim kolem w kraweznik.Moze to od tego uderzenia czy zbieg okolicznosci.Jak myslicie?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:09   

grota10 napisał/a:
oge wymienic jedno zuzyte czy musze pare
można wymienić jedno ,potrzebny klucz dynamometryczny

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 18:09 ]
grota10 napisał/a:
.Uderzylem prawym przednim kolem w kraweznik
to pewnie poszło łożysko , trzeba jeszcze sprawdzić półośkę
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Sty 14, 2010 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:09   

Nagrzewanie piasty może być też od klocków, blokujących się zacisków itp. Więc sprawdzanie w taki sposób jest o kant.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:14   

ale polozenie kierownicy nie zmienilo sie felga jest prosta nie zuca autem jak jade to chyba polos raczej nie.Do wymiany lozyska trzeba zdjac caly wachacz? Czy ktos to juz robil i wie z praktyki?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:17   

apples napisał/a:
Więc sprawdzanie w taki sposób jest o kant.
tylko każdy mechanik ,odruchowo sprawdza pierwsze ręką temperaturę. Wiadomo ,że wszysko się grzeje,ale jednakowo jak jest OK.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:28   

Wahacza nie trzeba wyciągać.

1. Ściągamy koło.
2. Odkręcamy nakrętkę mocująca półoś do zwrotnicy i łożyska.
3. Odkręcamy dolną śrubę mocującą wahacz do zwrotnicy.
4. Odkręcamy zacisk hamulcowy.
5. Odkręcamy zwrotnicę od amortyzatora lub cały Macperson - opis http://forum.roverki.eu/v...p=532819#532819
6. Wyciągamy zwrotnicę z łożyskiem.
7. Wewnątrz otworu w zwrotnicy, nad łożyskiem z jednej i drugiej strony są pierścienie zabezpieczające łożysko przed przemieszczaniem się które trzeba zdjąć. Ściskamy do środka specjalnymi szczypcami zakończonymi bolcami.
8. Wybijamy stare łożysko i wbijamy nowe. Najlepiej podjechać do warsztatu i wycisnąć na prasie hydraulicznej.
9. Składamy w odwrotnej kolejności dokręcając nakrętkę na półosi momentem siły 350Nm.
10. Zakładamy koło dokręcając śruby momentem siły 125 Nm.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Wrz 08, 2010 13:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:52   

apples napisał/a:
Brak mi słów na Twoje książkowe odpowiedzi.
apples, to nie są książkowe podpowiedzi , tylko wiedza zdobyta podczas 30 letniej praktyki przy naprawie aut ( także Rovera ) , a jak się ma ona do rzeczywistości to ocenia Koledzy funkcją pomógł.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 19:06   

W sprawach elektronicznych na pewno nie mam zamiaru z Tobą polemizować.
Sprawdzanie ciepła piast i stwierdzanie po tym że łożysko szumi lub jest do wymiany to po 30 latach pracy przy autach byś lepiej tego nie pisał.
Nie wdaję się już w dyskusje.
Mam nadzieję że moja odpowiedz przydała się grota10.
Jeżeli masz coś do dodania pod względem technicznym i praktycznym co by się mogło przydać koledze, a czego ja nie napisałem to wykaż się.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 19:06 ]
Co do sprawdzenia półośki. Jeżeli mowa o prawej stronie to prędzej sprawdziłbym podporę półosi która jest ułożyskowana. Półoś może się skrzywić. Nie będzie szumieć. Przeguby uszkodzone mogą stukać "strzelać".
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 19:39   

apples napisał/a:
Sprawdzanie ciepła piast i stwierdzanie po tym że łożysko szumi lub jest do wymiany to po 30 latach pracy przy autach byś lepiej tego nie pisał.
nie tylko ja o tym wiem http://forum.roverki.eu/v...ght=%B3o%BFysko
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 19:46   

Kurcze. Przeczytaj co Napisali. Po złym dokręceniu się grzeje. Wymianie łożyska. Nie jak szumi.
Daj już spokój z RAVE i cytatami innych. Napisz coś od siebie.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 20:26   

http://forum.roverki.eu/v...nie+%B3o%BFyska
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Buczenie ,huczenie
adamlaziska Rover serii 75, MG ZT 13 Nie Paź 05, 2014 20:23
karolj
Brak nowych postów [R75] Dziwne buczenie
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 10, 2009 13:16
grota10
Brak nowych postów [R75] Dziwny buczenie w kabinie
0L0 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Cze 19, 2022 10:34
0L0
Brak nowych postów [R75] Dziwne buczenie FILMIK
siekiera Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lip 28, 2012 05:47
siekiera
Brak nowych postów [R75] Dziwne buczenie FILMIK
siekiera Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lip 24, 2012 22:04
siekiera



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink