Wysłany: Pią Sty 15, 2010 23:43 [Freelander] Kilka problemów
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam jestem nowym użytkownikiem forum. Mam kilka problemów z moją fretą 1.8B 2000R, którą kupiłem 2 miesiące temu w Angli już przełożoną. Do niedawna byłem bardzo zadowolony z auta szcególnie po powrocie do Polski( w śnieg), gdy wszyscy się toczyli jak żółwie ja mogłem śmiało jechać szybciej, a gdy miałem ochotę się zabawić to jechałem sobie na pobliski parking, żeby trochę bokiem polatać. Niestety zadowolenie trwało do czasu, aż pokawiły się usterki:
- nie działa prędkościomierz oraz licznik przejechanych km, reszta tzn. temperatura, wskażnik paliwa oraz obrotomierz działają( ale ta usterka była już podczas kupna);
- nie działa ABS, nie świeci się wogóle kontrolka od tego systemu nawet po przekręceniu kluczyka(chyba sprzedawca wyciągnoł diodę);
- kontrola trakcji, jak wyżej;
- świeci się SRS;
- i największa usterka, która stała się popowrocie do kraju, mianowicie płyn chłodniczy dostał się do oleju i odwrotnie, i tu kilka pytań:
* uszczelka podgłowicą?
* uszkodzona głowica lub blok?
* uszkodzona pompa wody(zatarta rolka, która popiskiwała lub woda, która została po dolaniu płynu i odpowietrzeniu);
* czytałem na innym forum o podrzgrzewaczu oleju gdzieś w reduktorze, czy to może być jego wina? czy można go wymienić samego czy też cały reduktor idzie do wymiany;
Auto spiło w sumie 20L płynu, pierwsze 10L stopniowo(wciągu 3tygodni) ale ostatnie 10L momentalnie tzn. 5 rano i 5 na wieczór. Gdzie taka ilość płynu mogła się podziać? W bloku by się tyle zmieściło? Węże od chłodzenia są puste. W planach spuszczenie oleju ale co dalej? Od czego mogę zacząć na początek, żeby nie wymienić nie potrzebnych rzeczy? Oczywiście auto nie będzie odpalane.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 22:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 23:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Axel89, na forum działa funkcja "szukaj" (znajduje się w pasku u góry strony). Użyj jej, a na pewno znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
_________________ Pozdrawiam Monika
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 00:44
Cytat:
kupiłem 2 miesiące temu w Angli już przełożoną
To twój podstawowy problem
Odnośnie chłodziwa w oleju , tj uszelki pod głowicą, to seria K ma taką przypadłość że ta uszczelka z czasem jest kapput. Temat w wyszczególnionych na forum
USZCZELKA
Cytat:
nie działa prędkościomierz oraz licznik przejechanych km
VSS - Vechicle speed sensor. skoro nie działa i jedno i drugie. Albo nie podpięty po przekładce, albo ktoś spartolił wiązkę. Rozebrać , sprawdzić.
Cytat:
nie działa ABS, nie świeci się w ogóle kontrolka
Sprawdzić bezpieczniki ABSu, podpięcie komputera - pod siedzeniem pasażera (czyli był tam gdzie teraz masz kierownice, powinien być po drugiej stronie), patrzeć czy wogóle jest zasilany, albo czy w ogóle w tym aucie istnieje Jak brak zasilania to znowu zrąbana wiązka przy przekładce, brak masy ect.
Kontrolkę sprawdź przy rozebraniu zegarów, i naprawie prędkościomierza. co do trakcji - nie ma ABSu nie ma Trakcji
Cytat:
świeci się SRS
Tak jak wyżej, nie masz którejś poduszki, są nie podpięte, urwały się rezystorki je symulujące, moduł SRS ma zapisaną kolizję itd. - Sprawdzić kable, podpiąć pod komputer i zobaczyć czy nie ma zapisanej kolizji.
Podgrzewacza oleju nie ma , w IRD jest tylko chłodnica oleju dla niego samego.
Generalnie kolego ściągnij RAVE do freelka , i zrób inspekcję tego samochodu bo wygląda mi to na zrąbaną robotę. - przez mnogość problemów elektrycznych (może są zwarcia, ktoś przedłużał wiązki lutując i źle izolując , różne patenty widziałem) . Sprawdź od razu maglownice czy nie od opla , albo od bóg wie czego - zanim się rozpadnie i zrobisz sobie kuku albo nie daj boże jeszcze komuś.
Podgrzewacza oleju nie ma , w IRD jest tylko chłodnica oleju dla niego samego.
A jej uszkodzenie mogło spowodoać dostanie się płynu chłodniczego do oleju?
Silnik został rozebrany, mechanik powiedział, że uszczelka nie wygląda na taki stan aby płyn mógł tak szybko ubywać, jutro zawożę, ją do sprawdzenia i planowania, jest lekko krzywa.
No ale nie wiem... Jeżeli głowica będzie ok(nie będzie pęknięta gdzieś w środku), to poprostu zmieniać uszczelki, lać płyn i olej i się nie przejmować? Czy szukać czegoś dalej?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum