Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ubytek płynu chłodniczego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ubytek płynu chłodniczego

jak sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
mecho 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 65
Skąd: Wrocław/Radom

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 13:55   [R75] Ubytek płynu chłodniczego
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Witam.

Ubywa mi płynu chłodniczego, tak około 0.5l / 2-3kkm. Dolewam i jeżdżę.

W jaki sposób sprawdzić czy to jest uszczelka pod głowicą? Lub w jaki sposób to podejrzenie wyeliminować?

Spodziewam się, że może być jakaś nieszczelność (2 razy wymieniany termostat, poprawka po 'fachowcach').. nie mniej jednak, czy istnieje mozliwosc zdiagnozowania akurat problemu z uszczelką?

jestem przewrazliwiony troche, bo wlozylem juz w ten egzemplarz o wiele za duzo : ) i nie mam sily poraz kolejny wymieniac wszystkiego w kolo, bo byc moze gdzies tam cos się okaże : )

pozdrawiam
_________________
R75 2.5KV6 : )
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 17, 2010 13:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
niqel 




Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 14:00   

sprawdz czy zwieksza ci sie poziom oleju
 
 
mecho 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 65
Skąd: Wrocław/Radom

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 14:22   

Nie zwiększa się. Przy ubytku 0.5l to w chyba by sie z niego już całkiem woda zrobiła: ) Poza tym woda + olej dawałaby 'majonez' na korku wlewu oleju chyba..
_________________
R75 2.5KV6 : )
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 15:32   

Sprawdź czy w płynie jest CO2 (np. testerem akwarystycznym). Usterka uszczelki w kV6 jest mało prawdopodobna. Sam wyciek można zlokalizować po osadzie jaki powstaje po odparowaniu płynu , najczęściej właśnie w okolicy obudowy termostatu , trójnika, rurki doprowadzającej do ogrzewania. Były przypadki pękania przewodu w okolicy korka do odpowietrzania.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Sty 17, 2010 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zielas 



Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Irlandja



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 16:32   

Miałem to samo w R45 wymienialem wszystko co trzeba, juz sie chcialem brac za uszczelke pod glowica, ale pierwsze wlalem STOP LEAK -byle jaki (najtanszy srodek uszczelniajacy) w plynie i moj problem jest juz tylko przeszloscia! A meczylem sie z tym ponad 3 miesiace!
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 17:07   

Zielas napisał/a:
ale pierwsze wlalem STOP LEAK -byle jaki (najtanszy srodek uszczelniajacy) w plynie i moj problem jest juz tylko przeszloscia!

nie jest to najlepszy pomysł o czym sam się kiedyś przekonałem, zniknęło mi ogrzewanie
już nie jeden przez to beczał i jego kolejnym problemem był właśnie brak ogrzewania, ich tematy są na forum
ja bym nikomu takich rad nie udzielał by stosował uszczelniacze a wręcz odradzał
Zielas uwierz mi, nie chciałbyś wymieniać nagrzewnicy
 
 
Zielas 



Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Irlandja



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 23:25   

Ja osobiscie wlewalem takie preparaty do wielu innych samochosow (nigdy wczesniej nie do Roverka) i nigdy wczesniej nie mialem przez to problemow, ale moze masz racje! Ja nikogo do niczego nie namawiam, jak moj przestanie grzac to sie z nim pozegnam! W Moim przypadku gwint z nagrzewnica, "fachowiec" juz mi chcial uszczelke glowicy wymieniac!!!
 
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 23:46   

tez to wlalem i mam spokoj od 4 miesiecy :D szansa jest wedlug mnie 50 % na 50 % ,ze moze cos nawalic przez ten uszczelniacz jak cos to polecam uszczelniacz K2 ;]
 
 
 
mecho 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 65
Skąd: Wrocław/Radom

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:22   

Hm, pojade na cisnieniowe zmierzenie, czy gdzies po prostu nie cieknie, jak wszystko zawiedzie to uzyje uszczelniacza.. chociaz to w ostateczności naprawde :)
_________________
R75 2.5KV6 : )
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 14:04   

mecho napisał/a:
jak wszystko zawiedzie to uzyje uszczelniacza

I poszukam nowej nagrzewnicy i chłodnicy lub będę się bawił w ich czyszczenie ;)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
mecho 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 65
Skąd: Wrocław/Radom

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 14:22   

: ))) no dobra dobra : )
_________________
R75 2.5KV6 : )
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 14:35   

Hehe oglądając fora innych marek widze tematy na różne problemy. Przeróżne, nie sposób wymienić.

A w Roverkach wszyscy z uwagą kontrolują poziom płynu chłodniczego :D :D :D , do którego w innych samochodach z kolei nikt nie zagląda :D
Niezmiernie rzadko pojawia sie jakiś inny problem z silnikiem K (w KV6 jeszcze VIS).
95% to olej i płyn :D
a jeszcze czasem siada ABS.

Gdyby wszyscy dobrze naprawili HGF to roverki byłyby chyba bardziej bezawaryjne niż stare mercedesy....

Ja też przez HGF nabawiłem sie nawyku otwierania maski przed jazdą w celu sprawdzenia czy wszystko OK. I traktowania zimnego silnika jak jajko. Ale moze mi przejdzie jak troche pojeżdże sprawnym roverkiem..
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 16:11   

Co prawda inny silnik, ale w moim autku również ubywa mniej więcej tyle płynu co u założyciela wątku, no może troszkę mniej... Udało mi się zlokalizować źródło wycieku na ośce zaworku którym reguluje się ilość płynu płynącego do nagrzewnicy. Moja rada taka, "macaj" ręką przewody w miejscach gdzie masz opaski zaciskowe i wszelkiego rodzaju łączenia. Taki ubytek może sprawić już, że da się znaleźć miejsce nieszczelności organoleptycznie.
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 24, 2010 15:30   

Koledzy czy jest mozliwa wymiana termostatu bez zdemontowania kolektora ssacego? Demontujac tylko filtr powietrza i aku jest dostatecznie miejsca na prace??
I jesli juz zdejmujemy kolektor to konieczna jest wymiana uszczelek???

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 15:30 ]
Udalo mi sie doszukac na forum ze lepiej dobrac sie do niego od lewej strony odkrecajac lape mocowania silnika. Ale to bylo w poscie o dieslu. W v6 zadziala???
 
 
pawel4580 



Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:03   

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 22:49   

pawel4580 napisał/a:
Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam



o widze ze rogal ma swoja reklame takze na forum roverkow :)

polecam sklep - bardzo fajny i rzeczowy czlowiek :)
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 22:54   

Być może, jednak wklejanie tego samego posta w każdym możliwym temacie o płynie chłodniczym chyba nie jest normalne :roll:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 23:10   

heh dopiero teraz sie dopatrzylem ze naklepal tego w ilosciach spamowych :)
 
 
mecho 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 65
Skąd: Wrocław/Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 16:11   

Parę dni minęło i zorientowałem się, że ubywa mi jakby w zależności od czasu, a nie od przejechanych kilometrów, bym bardziej, ze w weekend zrobiłem 890 km po naszych pięknych dziurawych drogach i ubyło mi może 0.6l. Czyli tyle samo co podczas jazdy po mieście przez parę dni (150-200km).

Wnioskuję z tego, że uszczelka pod głowicą raczej to nie jest : ), macanie przewodów rozpoczynam jak tylko się trochę zrobi cieplej : )
_________________
R75 2.5KV6 : )
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Wto Paź 28, 2014 21:54   

Witajcie wiem że temat dotyczy benzyny ale nie chce zakładać nowego tematu, Mam takie pytanie czy normalne jest to że korek zbiorniczka wyrównawczego po odkręceniu na zapalonym aucie w ogole nie syczy, tak samo węże górny i dolny od chłodnicy miekki....... za to jak odkręce korek od wlewu oleju to tak wali powietrzem że mało co korka nie podniesie do góry........ co to może być uszczelka ?? olej i płyn czysty. Rover CDT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] I ubytek płynu chłodniczego
fenix_tbg Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 08, 2008 13:03
piter34
Brak nowych postów [R75] Ubytek płynu chłodniczego
roadking Rover serii 75, MG ZT 30 Czw Wrz 18, 2014 16:04
Balas87
Brak nowych postów [R75] Woda w separatorze/ubytek płynu chłodniczego
grzegorz_g Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Sie 10, 2014 22:55
grzegorz_g
Brak nowych postów [R75] Ubytek/wyciek płynu chłodniczego w okolicy wtrysków
Emsi007 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lip 21, 2015 17:15
Emsi007
Brak nowych postów [Rover 75] Znikniecie płynu chłodniczego i ubytek oleju
BOCHEN Rover serii 75, MG ZT 13 Sob Lut 15, 2014 13:37
BOCHEN



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink