Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 Komplet filtrów... Olej...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 Komplet filtrów... Olej...
Autor Wiadomość
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 01:20   [R75 Komplet filtrów... Olej...
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

1. Pytanie pewnie głupie (lub tylko retoryczne) - czy takie sam filtry są w CDT i CDTi.
No i czy taki zestaw ma sens. Kupowałem niedawno u tego samego gościa do mojego ex-CDT, a teraz bym w CDTi też wymienił. Dbać trzeba...

2. Pod maską mam kartonik, że silnik zalany jest olejem Mobil 5W60 (oby to była prawda).
Kiedyś już popełniłem błąd, że z 0-30 przeszedłem na 10-40 (zgodnie z tym, co w książce pisano)... Jakie oleum zalał do CDTi z przebiegiem - podobno - 120 kkm?

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 01:20 ]
Chodzi o ten komplet:
http://allegro.pl/item890...cdt_diesel.html
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 28, 2010 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 18, 2010 01:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 09:07   

Tak, wszystko takie samo. Różnią się tylko mapą wtrysku te silniki.
Co do oleju, to wlałbym taki jak był wlany zostać przy pelnym syntetyku gdzieś do 200kkm, jeśli nie będzie się nic działo, to nawet dłużej.

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 09:07 ]
Tylko jeszcze pytanie czy filtr paliwa jest oryginalny, bo to jest akurat ważne w dzisiejszych dieslach, z własnego doświadczenia wiem już, że nie opłaca się kupować filtrów paliwa zamienników, bo nie czyszczą tak jak oryginały. Potem tylko problemy są z wtryskami, z pompą i zaworem, bo coś wpadnie i się przytka. Także akurat w wypadku filtra paliwa polecam wydać te 80-90zł na oryginał, a potem mieć spokój i nie naprawiać nic.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 09:16   

Cena za te filtry jest bardzo atrakcyjna, pytanie tylko jak z jakością :roll:
Olej - 10W40.

Na Twoim miejscu wymienił bym też filtr w odmie i kabinowy.
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 13:59   

0l0 napisał/a:
Na Twoim miejscu wymienił bym też filtr w odmie


czy możesz napisać gdzie ten filtr się znajduje i ile mniej więcej kosztuje?
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 14:16   

jestem przekonany w 95% że ten będzie pasował oczywiście do diesla! http://allegro.pl/item876...ator_oleju.html

lecz jeśli nikt nie potwierdzi to masz:
http://allegro.pl/item886...dt_i_wklad.html
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 14:29   

owcze to są filtry do Diesla.
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 15:37   

Ja kupiłem na allegro filtry firmy SCT... za taki komplet dałem 106,5zł...

Zrobiłem na nich już 2tyś km i wszystko jest ok...

Macie jakieś propozycje, który filtr kabinowy kupić?
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 16:24   

apples, dzięki, jestem delikatnie przewrażliwiony jako nowy użytkownik Rovera ;)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 20:09   

Kizashi napisał/a:
. Pod maską mam kartonik, że silnik zalany jest olejem Mobil 5W60 (oby to była prawda).
prawie pewne,że nie prawda.Może być 5W/50.Kiedyś serwisy Rovera lały 5w/50 do silników R75 i też na takim jeździłem ,a obecnie zalane mam nim XC70. Bardzo dobry do silników mocno obciążonych.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 22:21   

ja wiem czy to jest atrakcyjna cena + przysyłka.
ja kupuje filtr powietrza za 60 zł (filtron)
filtr paliwa 22 zł (audi,mercedes itp ma to samo)(jakiś niemiecki)filtrona miałem ostatnio też w tej cenie
wkład filtra oleju 12 zł (filtron)

Rowan rozbebesz orginalny filtr a np.filtrona ,w którym jest wiecej tego papieru filtrujacego ,aż z bratem sie dziwiłem jak w orginalnym filtrze za 100zł dwie warstwy papieru mogą filtrować paliwo i w dodatku niema kranika do spuszczania syfu :evil:
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 23:39   

0l0,
kabinowy wymieniam zawsze wiosną, z zasady, mam dzieci alergiczne, więc pilnuje tego...
a odma???? co to jest? coś z płucami?

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 23:35 ]
kiedyś tak zrobuiłem, że wymieniłem 5-30 na 10-40 zgodnie z instrukcją, ale koledzy na forum uznali, że to był błąd, bo jak wchodził R75, to nie było jeszcze dobrych syntetyków do diesla...

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 23:39 ]
Czy mam rozumieć, że ta "odma" jest prosta w montażu i warsztat nie będzie marudził....?
To jakie polecacie filtry paliwa, oleju, powietrza?
Co (a może gdzie) kupić - przez net lub w Warszawie (lub fota / intercars)....
Dzięki!!!
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
naps 



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Jawor



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 23:47   CO TO TA ODMA I CZY MOZNA TO SZYBKO SAMEMU WYMIENIC???

Witam co to ta odma i czy mozna to samemu wyminiec?? GDuzo pracy przy wymianie???
 
 
piwonski12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 40
Skąd: tomaszow lub.



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 23:50   

http://forum.roverki.eu/v...&highlight=odma
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 08:43   

domel-x, możliwe, że jakość papieru odbiega od jakości oryginału. Nie chodzi mi tu o ilość papieru, czy co tam jest, a o jakość filtrowania. Po prostu z doświadczenia wiem, że na oryginalnym filtrze, to nawet CR może jeździć na opale i nic się nie będzie działo, a po założeniu filtrona, lub jakiegoś innego nieoryginalnego lecą wtryski, pompy itp.
Teraz z innej strony. Czy słyszałeś, żeby za granicą tzn Niemcy, Holandia, nie mówię o Francji, bo tam to samo. Żeby im tak padały wtryski, pompy? Ja nie, przeglądałem fora i nie znalazłem. W Angli owszem, ale też sporadycznie. A tu auto przyjedzie do PL troche pojeździ i coś się zaczyna dziać. A to za sprawą:
a) gównianego paliwa
b) oszczędności polaków
Bo lepiej kupić taniej... i potem naprawiać.
Wezmę swój przykład. Jak kupiłem auto był na oryginalnym filtrze paliwa. Po kupnie wymiana wszystkich filtrów, oleju i właśnie Filtron. Nie powiem powietrza filtr dobry mają. Ale po jakimś czasie zaczęły się problemy z układem paliwowym, zawór zacinał się itp. klocki. W między czasie wymienine byly jeszcze chyba 3 albo cztery razy filtry paliwa. Potem pow wymianie pompy w baku kazałem ojcu kupić oryginalny filtr paliwa. I co? Wszystkie problemy ustały, od tego czasu wymieniony był filtr paliwa jeszcze dwa razy też na oryginał i nic się od tego czasu nie działo. Ten sam problem był przy HDI którego naprawiałem. Cały czas coś się działo. Dwa razy wtryski, pompa też wymieniona CR i niskiego ciśnienia zawory chyba trzy były różne, fakt, że jeden padł całkiem. Ale po drugiej wymianie wtrysków filtr był wymieniony na oryginał i teraz juz nic się nie dzieje od wakacji.
Wujek mi mówił, że od niego gość z pracy w Mondeo TDCI już półtora roku na opale jeździ i też właśnie zakłada oryginalne filtry i problemu z silnikiem nie ma żadnego. :lol:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 09:43   

Rowan, wiesz że filtron niesprzedaje swoich produktów tylko w polsce,ty bedziesz nażekał ,a inni nie .Jeżdże już pare lat dieslami i tylko praktycznie filtrona produkty stosuje i niemiałem żadnych problemów jakie ty opisujesz ,z tym ze pracuje w niemczech i tylko czasami leje polską rope :lol:

dziwne ze ten kolega nieoszczedza na filtrach ,a na paliwie ,ale właśnie to jest nasza mentalność :evil: i na moje to tylko wyłącznie wina paliwska polskiego ,a nie filtrów

http://www.filtron.pl/pl/...OC=116#idn28191
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 09:55   

Filtron jest członkiem AFFINIA Group do której należy między innymi QH. Produkuje filtry na pierwszy montaż też do Land Rovera. Oczywiście ze znaczkiem oryginalności land Rover. :wink:
Wszystkie wkłady do filtrów są produkowane tylko przez jedną firmę. Filtron, Fiamm, Knecht, Mann, itp. zaklejają, montują i sprzedają pod swoją nazwą. Tyle że różnica jest taka że Fiamm, Bosch robią to w Chinach. Nie wiem co jest bezpieczniejsze.
Od filtrona bierze filtry np. Fiamm.
Knecht to Mahle więc też składanka z różnych fabryk.
Bosch to też już Chińszczyzna.

Więc kupując filtry to loteria. kupisz droższy, czujesz się lepiej że masz coś markowego. Kupisz filtrona to jeżdzisz na nim i masz wszystko w d... :grin:

Rowan opał i filtr paliwa nijak się ma do awaryjności.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 11:43   

apples napisał/a:
opał i filtr paliwa nijak się ma do awaryjności.

I tu się mylisz, bo opał, byle by był czysty i tak będzie lepszy od ropy, bo jest pewniejszy, że nie chrzczony, bo się to nie opłaca, a ropę owszem.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 11:55   

Rowan nie chodzi mi o parametry lub przewagę ropy nad opałem, ale o filtr.
Lepsze jest jeszcze paliwo lotnicze (nafta) z tego co słyszałem.
Nigdy nie lałem wynalazków i nie będę. Wolę jeździć na ropie.
 
 
naps 



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Jawor



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 12:30   ODMA

A MOZE KTOS ZNA MIEJSCE GDZIE MOZNA KUPIC KOMPLET ODMY TEJ PLASTYKOWEJ DO R75 2.0 CDT 2001 rok??
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 13:10   

Najtaniej w serwisie BMW. Na allegro i http://tomateam.pl/ są droższe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zakup filtrów
PressionLife Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Maj 17, 2017 11:20
Majkel1993
Brak nowych postów [R75] Wymiana filtrów
saikwon Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Sie 12, 2014 14:48
Limakow
Brak nowych postów [R75] Wymiana filtrów
edward25 Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 13, 2008 22:32
rolando
Brak nowych postów [R75] Wymiana filtrów
Roma Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Paź 27, 2010 11:40
Roma
Brak nowych postów [R75 & Freelander] Producenci filtrów
apples Rover serii 75, MG ZT 15 Pią Lis 13, 2015 10:59
janio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink