Witam, mam ten sam problem. Niestety wszechobecna wilgoć jest mordercza dla tych aut. Dodajmy na to chlor i to coś czym sypie sie drogi. Sprawdzałem styki i wtyczki czujników ABS pomogło tylko na chwile niestety. Na razie auto jeździ bez ABS'u i nie pokazuje prędkości ...
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 12:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 12:16
Proponuje podjechać na myjkę ręczną (Karcher). Umyć dobrze piasty (koła) od wewnątrz. Jest tam sporo syfu który wpływa na czujniki ABS. Wtyczki w tych czujnikach są szczelne, więc woda nie powinna się tam dostać. Chyba że któraś wtyczka jest poobłamywana.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 14:15
U mnie prawdopodobnie przyczyna leży w pompie ABS . sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k. Zamieniłem kable lewe koło z prawym i to samo , zawsze jak zapali się kontrolka to nie działa już cały zeztaw (abs , tc, licznik...) więc po wykluczeniu czujnika i kabelków , zoztaje sterowanie w pompie ABS.
U mnie prawdopodobnie przyczyna leży w pompie ABS . sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k. Zamieniłem kable lewe koło z prawym i to samo , zawsze jak zapali się kontrolka to nie działa już cały zeztaw (abs , tc, licznik...) więc po wykluczeniu czujnika i kabelków , zoztaje sterowanie w pompie ABS.
A czemu ma nie działać licznik jak padnie pompa ABS? Jak mierzysz oporność czujników to sprawdź też czy reagują na zbliżanie do metalu.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:11
Zukowaty napisał/a:
A czemu ma nie działać licznik jak padnie pompa ABS?
Robiłem eksperyment (podczaś gdy wszystko działało, odłączyłem wszystkie czujniki oprócz prawego przodu , abs i tc zapaliło się ale licznik dalej działał . Więc zamieniłem kable w przednich czujnikach lewy na prawy i odwrotnie , więc prędkościomież czytał z lewego koła a nie prawego i dalej było to samo jak się zapaliła kontrolka od abs to licznik też nie działał .) Według mnie to czujniki są ok , kable także , więc zostaje coś w sterowaniu pompy. Jeżeli prędkościomież czyta impulsy tylko z prawego koła to po zamianie kabli czytał z lewego i niestety dalej po zapaleniu się kontrolki nie działa wszystko łącznie z licznikiem.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:35
I tak czytał z prawego. Kupując czujnik nie ma różnicy czy prawy czy lewy. Z prawej wtyczki idzie tylko odczyt do funkcji o których piszesz. Także sama zamiana czujników stronami nic nie daje.
wczerniec,
Prędkość jest czytana zawsze i tylko z prawego koła. Może być trafiony pierścień ABS z prawej lub oba czujniki. Czujniki są dokładnie takie same, nie ma na daną stronę.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:45
apples napisał/a:
I tak czytał z prawego. Kupując czujnik nie ma różnicy czy prawy czy lewy. Z prawej wtyczki idzie tylko odczyt do funkcji o których piszesz. Także sama zamiana czujników stronami nic nie daje.
Ale czujników nie wyjmowałem z piast tylko kabelki przeciągnąłem z lewego czujnika do prawej wtyczki i na odwrót
le czujników nie wyjmowałem z piast tylko kabelki przeciągnąłem z lewego czujnika do prawej wtyczki i na odwrót
To najwyższa pora wyciągnąć czujniki i je przeczyścić, pomierzyć oporność oraz sprawdzić czy reagują na metal.
wczerniec napisał/a:
sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k
To mają być opory od wtyczek do czujnika. Wywalasz czujnik na stół. Dokładnie wszystko czyścisz i mierzysz opór. Trzeba by jeszcze zobaczyć czy pierścień ABS nie jest pęknięty.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:11
Dziwna sprawa z tym ABS. Wszystkim prawie ostatnio pada.
Umyjcie porządnie myjką ciśnieniową od wewnętrzne obręcze kół. Niech wymyje się ten lód, sól, piach i inne dziadostwo. Ja jak myję samochód to zawsze walę ciśnieniem po obręczach od wewnątrz. Wylatuje taczka soli, piachu, resztki z klocków itp. Nic mi nie miga, przerywa, świeci. Trochę .... mokra, ale chyba się opłaca
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:32
Zukowaty napisał/a:
To najwyższa pora wyciągnąć czujniki i je przeczyścić, pomierzyć oporność oraz sprawdzić czy reagują na metal.
prawy czujnik wymieniłem ze dwa tygodnie temu i dalej było tak samo więc dla tego zamieniłem wtyczki żeby się upewnić że pierścień jest dobry i gdy czyta z lewego przedniego koła i dalej jest tak samo raz działa a raz nie działa to wina , wydaje mi się że leży w pompie
napiszę teraz ciekawą rzecz ale może u ciebie jest podobnie naprowadziło mnie na to ta zamiana czujników bo tak samo szukałem przyczyny. Kiedyś miałem przetarty kabel od wentylatora chłodnicydokładnie od przekaźnika 1 biegu i też miałem podobnie wskazówki w dół tyle ze u mnie jeszcze temperatura wody i obrotomierz spadł ale też szalał prędkościomierz i wskaźnik paliwa. Na przetarciu masa szła w stronę komputera i takie wydziwy się działy. diagnozował PHJOWI na T4 były błędy magistrali chyba CAN czy coś ale nie pamiętam dokładnie i wentylatora
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:02
wczerniec widziałem dzisiaj silnik 2,5 kolegi owcze. Po obejrzeniu tego wszystkiego zauważyłem że sporo jest przewodów masowych poprzykręcanych do karoserii. Może jest zła masa i dlatego masz problem z ABS. Posprawdzaj może kable masowe, odkręć je przeczyść, jak końcówka kiepska zarób nową.
wczerniec widziałem dzisiaj silnik 2,5 kolegi owcze. Po obejrzeniu tego wszystkiego zauważyłem że sporo jest przewodów masowych poprzykręcanych do karoserii. Może jest zła masa i dlatego masz problem z ABS. Posprawdzaj może kable masowe, odkręć je przeczyść, jak końcówka kiepska zarób nową.
To na bank kłopot z masą (zwarcie). Juz trzeci post się powtarzam, a kolega Wczerniec szuka i szuka
OFFTopic:
Apropos urwanych kabli od czujnika ABS przy kołach, to przypomina mi sie pewiem mój dowciapny kolega, który kiedyś zupełnie przypadkiem zauwazył w moim ex-aucie (passat) urwany kabelek przy kole i mówi, że może by zamocować go gdzieś do piasty bo wkręci Ci się w szprychy .... a po chwili zadumy ... koniecznie trzeba go zamocować, bo jak się wkręci już w te szprychy to wiązkę całą razem z radiem wyciągnie z kabiny
Ostatnio zmieniony przez fajansiarz Sro Sty 20, 2010 18:58, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 20:55
W sobotę , przeglądając wszystkie styki , kabelki i kostkę wchodzącą do pompy abs , spryskałem wtyczkę i miejsce ze stykami w pompie (WD 40) . odczekałem troche a następnie suszarką do włosów wysuszyłem styki w pompe , tak że plastikowa obudowa pompy była gorąca {nie wiem czy to dobry pomysł} , ale od soboty przejechałem 350 km . i od tamtej pory (jest środa wieczór) wszystko działa tak jak powinno , nawet przez sekunde nie zapaliła się żadna kontrolka . (przy włączeniu zapłonu abs zapala się i gaśnie, tak jak powinien) . Zobaczymy co dalej? mam nadzieje że tak już zostanie. Pozdrawiam
W sobotę , przeglądając wszystkie styki , kabelki i kostkę wchodzącą do pompy abs , spryskałem wtyczkę i miejsce ze stykami w pompie (WD 40) . odczekałem troche a następnie suszarką do włosów wysuszyłem styki w pompe , tak że plastikowa obudowa pompy była gorąca {nie wiem czy to dobry pomysł} , ale od soboty przejechałem 350 km . i od tamtej pory (jest środa wieczór) wszystko działa tak jak powinno , nawet przez sekunde nie zapaliła się żadna kontrolka . (przy włączeniu zapłonu abs zapala się i gaśnie, tak jak powinien) . Zobaczymy co dalej? mam nadzieje że tak już zostanie. Pozdrawiam
apples, czyli wychodzi na to, że może ja też muszę przeczyścić oprócz kabli od masy, kostkę od pompy ABS.
Kurcze przecież pisałem że licznik nie umiera od pompy ABS Problem może być tlko z czujnikami przy kołach lub oczywiście z ich połączeniem tak jak u kolegi wczerniec. Gratuluje pomysłu
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
a ja pisałem wcześniej zeby użyć KONTAKTU bo po WD40 padnie znowu na bank KONTAKT czyści styki a WD40 jest oliwa która zawiera środki usuwające korozję ale nie jest niestety doskonały WD40 można używać doraźnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:20
Cytat:
a ja pisałem wcześniej zeby użyć KONTAKTU
kontakt mi się skończył a na wd40 jest napisane że wyciąga wodę ze styków , więc psiknąłem ,poczekamy zobaczymy co z tym dalej będzi . na razie mi się podoba bo działa. A jak długo ??????????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum