Witam. Mam problem z wycieraczkami. Chodzi mi o to ze czasowki po przelaczeniu nie chca chodzic. Gdy wlacze na 2 stopien wszystko dziala jak nalezy. Gdzie moze byc problem? czy moze bezpiecznik by sie wypalił? prosze o pomoc pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 19:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 20:44
Na początek poszukaj na forum tematu dotyczącego testu MFU. Sprawdzisz czy to ustrojstwo jest ok (ono steruje czasówką wycieraczek). Jeśli tak to na 99% problem tkwi w silniczku wycieraczek - dokładnie to problemem są w tym wszystkim szczotkotrzymacze, które korodują i odpadają od płytki a co za tym idzie szczotka nie łączy i może nie być poszczególnych biegów. Nie napisałeś jeszcze czy 1 stopień działa - jeśli nie to na 100% silniczek.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 22:00
darek_wp napisał/a:
szczotkotrzymacze, które korodują i odpadają od płytki a co za tym idzie szczotka nie łączy i może nie być poszczególnych biegów.
Hmm szczotkotrzymacz to jest w silniczku elektrycznym, tu problemem mogą być wytarte tzw. miedziane blaszki parkowania wycieraczek, które nie są w silniczku tylko na mechanizmie przekładni ślimakowej. Chyba że, w R400 jest jakieś inne ustrojstwo
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Blaszki parkowania są od "parkowania" czyli ustawiania wycieraczek w końcowych pozycjach, od nich zależy w którym miejscu się zatrzymują. Popieram zdanie że to szczotko trzymacz, bo jak najbardziej wycieraczki są napędzane silnikiem elektrycznym. W tym silniczku są trzy szczotki, a co za tym idzie trzy szczotko trzymacze. U mnie wyglądało to tak, że nie działały wycieraczki po przełączeniu dźwigni w dół, oraz nie było najszybszego biegu. Po rozebraniu silniczka jeden szczotko trzymacz odpadł sam, drugi urwałem przy oględzinach. Naprawa jest dość ciężka, odłamują się małe, zagięte pazurki, płytka tekstolitowa jest przynitowana i trzeba by więcej czasu poświęcić na jej wyjęcie, a później zamocowanie. Próby lutowania szczotko trzymaczy w moim przypadku się nie powiodły i trzeba bardzo uważać bo łatwo je odkształcić, a to automatycznie spowoduje zacinanie szczotek. U mnie ze względu na to ze miałem ograniczony dostęp do narzędzi i mało czasu, skończyło się na mocnym zmatowieniu płytki tekstolitowej i przyklejeniu szczotko trzymaczy na poxipolu. Działa to już u mnie 3 tygodnie, aczkolwiek nie sądzę, że będzie to rozwiązanie trwałe, dlatego kupiłem już silniczek na wymianę.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 10:20
Mnie udało się dolutować do szczotkotrzymaczy kawałki przewodu 0.5mm i po przepuszczeniu przez oryginalne otwory w podstawce trzymają. Ale fakt - łatwo nie było - grzebania na 2-3 h.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Aby nie zaczynac nie potrzebnie mowy post prosze o odp. Gdzie w r 200 2.0 sdi znajduje sie silniczek wycieraczek przednich i czy ciezko do wyciagnac?????
Widze dwie loklizacje silniczka. A podszybiu i koło amortyzatora??? Która wersja jest prawdziwa bo jutro bede rozbierał to? A i lewa strona czyli od strony kierowcy czy pasażera???? A i jeszcze jedno pytanie. U mnie problem tkwi w tym ze działa kazdy bieg wycieraczek tylko na 1 biegu podczas działania wycieraczki potrafia dosłownie zatrzymac sie w połowie na kilka sekund po czym wracaja na swoja pozycje.Reszta biegów działa ok.Ponoc to jakies blaszki???? Jak je znalesc i gdszie i jak naprawic????? Wystarczy czyms posmarowac lub przetrzec????? Prosze o odp
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 84 Skąd: Anglia southampton
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:07
latinoo22 napisał/a:
U mnie problem tkwi w tym ze działa kazdy bieg wycieraczek tylko na 1 biegu podczas działania wycieraczki potrafia dosłownie zatrzymac sie w połowie na kilka sekund po czym wracaja na swoja pozycje.Reszta biegów działa ok.Ponoc to jakies blaszki???? Jak je znalesc i gdszie i jak naprawic????? Wystarczy czyms posmarowac lub przetrzec????? Prosze o odp
Mam ten sam problem i tez w roverku 200
Pytanie do kolegi capri1
Czy operacja naprawy silniczka zdała egzamin? mozna tak dłozej pojezdzic? czy lepiej zainwestowac w silniczek??
Blaszki są w mechaniźmie czyli nad silnikiem, tam powinna być cała zebatka i blaszki ale jak to dokładnie wygląda w roverkowym silniczku to nie wiem.
\zrób zdjęcie jak rozrkęcisz to będzie dla przyszłych pokoleń na forum.
Samego silnika nie musisz rozkręcać i ne radzę bo szczotki mogą powypadać.
Robilismy cos takiego w Nissanie kolegi, to czesty problem w Primerach. Wszystko jest w tym swietnym opisie ze strony klubowej Nissana. Silniki sa w zasadzie wszystkie takie same. Pozdr.
http://nissanklub.pl/atta...wycieraczek.pdf
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Sty 21, 2010 18:20
latinoo22 na początku napisałeś że wycieraczki nie działąją na pozycji czasówek a na 2 stopniu działają prawidłowo. To na pewno nie jest wina mechanizmu parkowania tylko silniczka. Nie ma więc co szukać przyczyny w dlaszkach mechanizmu parkowania ale trzeba rozebrać silniczek i sprawdzić stan szczotkotrzymaczy i szczotek. Z doświadczenia wiem że najczęściej powodem są uszkodzone szczotkotrzymacze. Da się to naprawić ale trochę czasu to zajmuje.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
u mnie występuje trochę inny problem wycieraczki zatrzymują się w połowie i dalej nie chcą działać występuje tak na każdym stopniu gdy się już zatrzymają próbują się ruszyć tzn przesuwają się o 1cm do tylu i przodu tak samo jest gdy włączę zapłon próbują się ruszyć gdzie szukać usterki ?
Moze zle sie określiłem na poczatku. Sprostowanie.
Na pierwszym biegu wycieraczki chodza do połowy i staja na kilka sekund po czym po chwili wracaja opornie na swoja pozycje. I tak wkoło.Na 2 i 3 biegu wszystko jest ok. mysle ze to jakis mechanizm odpowiedzialny za zatrzymywanie jest uszkodzony a nie silnik tylko te czasówki. Gdzie one sa i jak to naprawic
W tym temacie poruszane są dwie zupełnie różne sprawy. Pierwsza to nie działanie wycieraczek na niektórych biegach (prędkościach) i druga to działanie wycieraczek ale zatrzymywanie się ich w różnych położeniach. Jeżeli chodzi o nie działanie to przyczyną mogą być obluzowane lub urwane szczotko trzymacze (znajdują się w silniku wycieraczek), jeżeli chodzi o zatrzymywanie w różnym położeniu to przyczyną może być tzw. mechanizm "parkowania " wycieraczek ( znajduje się w obudowie przekładni, bezpośrednio przymocowanej do silniczka). Przekładni nie rozbierałem i nie naprawiałem więc się nie wypowiadam aczkolwiek są na forum osoby które to naprawiły i działa. Jeżeli chodzi o szczotko trzymacze to da je się naprawić ale jest to "zegarmistrzowska robota", natomiast rozwiązanie które ja zastosowałem czyli poxipol na dzień dzisiejszy działa (około miesiąca) ale ja tak to zrobiłem z braku czasu i narzędzi i nie traktuje tego jako rozwiązanie trwałe, kupiłem silniczek tyle że jeszcze go nie zmieniłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum