Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Turbina - typ
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Turbina - typ
Autor Wiadomość
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 20:16   [R75] Turbina - typ

Witam,
Edukuję się na temat myśli technologicznych roverka jednak ni hu hu niemoge znaleźć kilku nformacji. Moze koledzy co troche juz dłubali ja dop zacyznam przygodę z grzebaniem w roverku:-) Otóż:

1. Co to za turbina jest w standardzie w moim silniku?
1. a) Jaka firma?
1 b)Do ilu ładuje?
1 c) gdzie jest intercooler bo szcze powiedziawszy widze przeowdy ale ciezko mi go wypatrzec jak duzy jest i gdzie mocowany, (może ktoś miałby fotkę, bo chce pewne przerobki poczynic a narazie planuje na kartce wszystko)

2. Czy silnik 1.8 T jest wyposazony w zawor upustu cisnienia po zamknieciu przepustnicy DV, i od jakiego cisnienia on popuszcza:-)

3. I po trzecie ostatnie czy komus sie zdazyla juz awaria turbo w benzyniaku w 75:-D jesli mozna to co padlo.:-)

Bardzo dziekuje za pomoc:-)
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 20:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:14   

Ciężko znaleźć jakieś konktetne informacje. Turbina to GT2052LS. http://www.turbobygarrett...52_727264_3.htm
Bardzo dużo jest o T turbo i K n/a, natomiast o podnoszeniu T n/a i K turbo praktycznie nic nie piszą.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:24   

temat podnoszenia ok, sam poeksperymentuje, tylko mi trzeba widziec jakie to turbo, czyli to jest garetowska turbina? Ok, przynajmniej wiem na czym stoje:-) a niewiecie czy tu jest fabryczny dv i przy ilu puszcza?

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 21:24 ]
jesli ja dobrze rozumiem na tej stronie pisza że stoi ona na flanszy t25 garreta?:-)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:30   

Na tych obrazkach wygląda, że acurator jest podpięty bezpośrednio do zimnej części turbiny. Czy rover wsadził tam jakiś boost controler, tego nie wiem, jeśli nie, to ciśnienie doładowania jest ustawione na sztywno. Możesz w wężyk wpiąć jakiś zaworek i będziesz miał regulację doładowania. W T DV jest przykręcany 3 śrubkami do obudowy sprężarki, chociaż w turbinie referencyjnej go nie ma. Możesz zobaczyć czy w 1.8T też tak zrobili. Najlepiej jakbyś obfotografował cały układ turbo u siebie, będzie bardzo przydatne dla osób które chcą zakładać turbinę do 1.4 ;)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:41   

Hmmm podejrzewam że jest stanndardowy westgate wiec wystarczy MBC i mozna skrecać na więcej:-) szukam po anglojezycznych stronach do ilu mozna skrecac Westgate w t20:-) hmmm jak zrobie fotki rozpoznacie dv?:-) bo mi mechanicy na probe montowali blow off ale twierdzili ze to niedokonca madre(poza niepasujacym dzwiekiem) bo dv oddaje w uklad za przeplywka a blow off w powietrze i ze niezgadza sie ilosc w dolocie powietrza i komp moze glupiec ale to teoria chlopakow co sa zajebisci w naprawach w tuning raczej ich nie interesuje:-) czy to prawda? Mi chodzi o odpowiedzi w stosunku do rovera 1.8T nie jak jest ogolnie bo juz sie poznalem ze czsami angole wcale nie szli w swych rozwiazaniach jak wszyscy:-)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:46   

Ale u ciebie chyba nie ma przepływki, to nie VW 1.8T.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:49   

no jak niebloby przeplywomierza? to jak on se mierzylby ilosc dochodzacego powietrza? Konix, jak wejdziesz na ta strone
T25 turbine inlet flange - jak ty bys to przetlumaczyl?:-)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:58   

hvil napisał/a:
T25 turbine inlet flange
Kołnierz części ssącej turbiny T25.
W serii T turbo nie ma przepływomierza, jest czujnik ciśnienia w dolocie i sonda lamda. W T n/a i k na też nie ma przepływki, więc raczej nie zakładali jej do k turbo, ale musisz popatrzeć czy napewno, jeśli nie ma to nie ma, to nie diesel nie musi być.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:04   

hmm to by uproszczalo:-) latwiej wysterowac:-)

a co do gt20 czyli dobrze zrozumialem stoi na tej samej flanszy co t25:-D z tego mogę domniemywać ze zamiana na gt25 bylaby plug and play?? jesli chodzi o mechaniczne aspekty?? kwestia nowego wysterowana?? czy moje wnioskowanie jest zle?:D

Do tego MBC i Blow Off dwu sprezynkowy:-)

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 22:04 ]
jutro porobie wam moze fotki jak bede mial czas zdejme zderzak:-)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:08   

Porób zdjęcia i wrzuć poprzeglądamy cały układ. Flansza z t25 będzie pasować, ale to tylko 1 połączenie turbiny, musisz sprawdzić pozostałe 3. Pozatym T25 były też robione w kilkunastu wersjach, z różnymi kołnierzami. Czasami strona zimna miała nakładane węże i opaskę, a czasami na flansze, wszystko zależy.
P.S.
Narazie muszę spadać do roboty.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 21, 2010 19:03   

narazie sproboje na tej co mam MBC i Blow offa ew. DV. Czy ktoś może wyrazić swoją opinię:

Czy klasyczny blow off nawet taki gdzies mi sie wala cos w tym stylu:
http://www.allegro.pl/ite...ks_fmic_pl.html

Czy może dwutłoczkowy samoregulujący:
http://www.allegro.pl/ite...alth_turbo.html


Ew. jesli jest przeplywka w 1.8T to:

http://www.allegro.pl/ite...8t_fmic_pl.html

Jakie wasze opinie??


P.s. Szuam zegarów w stylu tych z 75 zeby mi cisnienie doladowania pokazywaly:-D jesliby ktos natrafil na taki wynalazek bardzo prosze o namiar:-)

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 23:31 ]
Co do MBC tez chętnie posłucham waszych opini.

Czy brać bez kulkowy na sztywno taki:
http://www.allegro.pl/ite...uning_fmic.html

czy może taki jak ma Dam-Kam:

http://www.allegro.pl/ite...oladowanie.html

czy wlasnie ze sprezynka:
http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 19:03 ]
koledzy doradzicie?:-) co kto mysli i co by wybral?:-) zawsze co kilka opinni to nie jedyna moja subiektywna.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 21:10   

Szukałem co można zrobić z 1.8T i nie wygląda to specjalnie dobrze. Jednak jest przepływka. Podstawą jest wgranie programu z MG ZT 160.
Jeżeli chodzi o zawór spustowy, Anglicy zakładają w miejsce fabrycznego recyrkulacujnego ten atmosferyczny http://www.forgemotorspor...product=FMFK028
Następne co możesz zrobić tpo założyć intercooler, lepszy filtr powietrza i usprawnić wydech. Podnoszenie ciśnienia doładowania jest bardzo niewskazane, tłoki i korbowody są za słabe i trzeba wsadzać do tego kute. Do podniesienia doładowania nie stosuje się osobnego urządzenia, tylko przeprogramowuje ECU.
To jest najobszerniejszy i podający najwięcej informacji temat
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=40036
Tu jest trochę na temat standardowych części silnika
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=23488
Spróbuję później jeszcze coś znaleźć, ale bardzo mało konkretnych informacji na ten temat.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 21, 2010 21:41   

wstad to nie problem w warszawce mysle mi wgraja:-) hmmm to z tego co ja rozumiem to cisnienie 0.5 bara jest maxymalne dla tego silnika by odciskalo sie to na jego drastycznym zuzyciu? ehh.. g***iany wrecz smierdzi mi tu jakby zrobili turbo bez odprezania ze zwylej serii K;-D w zakuwanie go to ja sie niebede bawil:-)

1. ECU chetnie wsadze z zt
2. Dobrze zrozumialem ze blow off atmosferyczny pomimo przeplywki dobrze dziala w tym silniku i niepowoduje falowania?
3. nic niepisza o kreceniu tej turbinki gt20?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 21:51   

Tłoki są te same co w Meksykańskiej VVC, Sprężanie 9.2 nie pozwala więcej dmuchnąć. O DV pisali, że się turbo dziura zmniejszyła i fajnie gwizda, ale właściwie to niewadomo czy bardziej gwiza czy bardziej dziura, o falowaniu obrotów nie pisali.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 23, 2010 11:51   

ehh trudno, to nie jest woz by go zakuwac i szalec. od tego mam mazde:-D wiec jedynie blowa zaloze coby mnie nielamalo lopatek zawracajace powietrze. A moze macie omysl ktorego z tych powyzej.

No i czeka mnie warszawka lub poznan na wsad od zt:-)

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 22:49 ]
naprawde nikt nie grzebal z silnikiem 1.8T juz ze 4 razy czytalem to ang forum cos mi sie nie chce wierzyc(to zalamalo moj swiatopoglad) i chyba dlatego niechce;-D zeserii K z turbo niemozna jej krecic bo silnik az tak gownianej jakosci:-(

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 11:51 ]
WITAM .SPRZEDAM TURBOSPRĘŻARKE DO BMW 3,5 ,OPEL OMEGA C 2.5 TDI GARRETT GT20 - to znalazlem to ona i w tak duzych silnikach smigała? tez ladowanie miala tylko 0.5 bara?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 21:45   

hvil napisał/a:
to znalazlem to ona i w tak duzych silnikach smigała?

Ale to na ropę. Silnik 2.0/6000obr~3.0/4000. W serii L rovera jest turbina 15, w T jest 25, pojemność identyczna, doładowanie też podobne.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 23, 2010 21:55   

Konix, to ja mam t25 czy gt20 ktora mi w linku dales na poczatku?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 22:05   

TY masz GT20. W tym 3.5 BMW będą 2 turbiny 2x1.8=3.6. Rover nie wypuścił zbyt wielu silników Kturbo, może jak Roeve natrzaska ich dużo sytuacja się zmieni. Kolejnym powodem niekręcenia serii Kt, jest istnienie Tturbo. Koszt zakucia jest taki sam, a zyskuje się znacznie mocniejszy silnik, w którym nie trzeba się martwić o HGF.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 23, 2010 22:13   

rozmawialem z kolega z forum skontaktuje sie z facetem z warszawy z firmy strojącej, podobno ten temat nie jest tak straszny jak pisali na tym ang forum:-) Mam kupic MBC Blow;a , prawdopodobnie niezaleznego kompa a on podziala:-) Wiec moze ktoś mi doradzi Ktory z pokazanych MBC i Blow offow wybrac??:) Konix, jak juz tak prowadzimy dywagacje moze wyrazisz swoja opinie na temat tych propozycji z allegro ktore?:)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 08:32   

Sprawdź, czy ten BOV który masz pasuje do turbiny. Jeśli nie to bym wziął tego forge którego angole wkładają. Wykręca się fabryczny, i wkręca tego. Przy 2 zaworach spustowych turbo może się dziwnie zachowywać. wtedy trzeba będzie wykręcać oryginalny i kombinować zaślepkę na turbinę. Jak będziesz wymieniał ECU, to niektóre mają wbudowaną opcję elektronicznej kontroli doładowania. Mogą ci ustawić 2-3 programy Jeden bardzo ekonomiczny, prawie 0 doładowania, następny nieco mocniejszy niż seria do jazdy po mieście, a 3 ile tylko silnik wytrzyma. Z tych MBC ten który ma Dam-Kam wygląda na najlepiej zrobiony. Najlepiej przedyskutuj wszystko z obywatelem który będzie ustawiał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG TF] Turbina
Creme Tuning mechaniczny 27 Pią Maj 24, 2013 20:46
flapjck1
Brak nowych postów Turbina w MGTF160
MGTF160 Tuning mechaniczny 18 Nie Lip 29, 2007 01:13
Gość
Brak nowych postów [R25] Turbina + Stożkowy
TOREK513 Tuning mechaniczny 32 Pon Lis 19, 2012 15:49
piotrekcrash
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400 1.6si] turbina
serwacy82 Tuning mechaniczny 3 Pon Cze 13, 2011 15:16
szoso
Brak nowych postów [R75] jaka turbina podejdzie?
Physixc Tuning mechaniczny 77 Pon Wrz 21, 2015 18:17
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink