Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 2.0TDI 98`]Wymiana akumulatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:29
[R420 2.0TDI 98`]Wymiana akumulatora
Autor Wiadomość
anikogr 



Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 13:47   [R420 2.0TDI 98`]Wymiana akumulatora

Wiatam!
Czy po wymianie akumulatora,(rover 420 2l tdi)trzeba go uczyć obrotów silnika?
Nie dawno miałem auto na wymianie rozrządu i mechanik odłączył klemy,po tym czasie wydawało mi się że autko więcej pali,czy to możliwe?
Teraz aku mi padł i zastanawiam się czy muszę po wymianie coś zrobić?czy tylko podłączyć nowy i w drogę?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 23, 2010 13:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 13:52   

Podłączyć nowy i w drogę.
Przedtem dobrze jest zaraz po wpięciu nowego aku nacisnąć 4 razy przycisk zamykania na pilocie.
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 13:56   

Samochod traci dane tylko przy resetowaniu kompa.Przy zmianie aku dane zostaja bedzie wszystko pamietal -ze tak powiem
 
 
anikogr 



Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:05   

Ok dzięki za odpowiedź,pytałem ponieważ pamiętam że przy poprzednim samochodzie musiałem go uczyć obrotów(mitsubishi).
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 14:38   

hey.. oczytałem się ostatnio o akumulatorach, poszukałem trochę bo nie wiem czy nie będę musiał wymienić (po ok. 12h na tym mrozie - ok -20st.C nie mogę odpalić samochodu.. ) i wyczytalem że do 400SDI powinien być min 75Ah.
Koledzy w innych postach polecali CENTRA FUTURA. Z tego co patrzyłem są dwa które mnie zainteresowały:
CA770 77Ah 12V
CA722 72Ah 12V

jeżeli będę kupował to racze zdecyduję się na 77Ah tylko że ma on "Prąd rozruchu 760A"
Moje pytanie - jaki max prąd rozruchu może być w rover 400 SDI?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 15:16   

damiansz, im większy tym lepiej. Nie ma górnej granicy prądu rozruchowego. Im będzie on lepszy tym lepiej.
Ja coś tego pokroju będę ładował do siebie. Tylko ja mam benzynę.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
przemek199 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Wołów



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:03   

greg-si napisał/a:
damiansz, im większy tym lepiej. Nie ma górnej granicy prądu rozruchowego. Im będzie on lepszy tym lepiej.
Ja coś tego pokroju będę ładował do siebie. Tylko ja mam benzynę.



Człowieku a po co do benzyny takie aku?? Kiedyś miałem Honde 1.6 benzyne i aku 52ah pradu rozruchowego nie pamietam i zawsze w najwieksze mrozy palil...szkoda kasy... a nie wiem czy alternator za bardzo po tylku nie dostanie...
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:31   

przemek199, czytaj uzytkownika damiansz, uważniej 400 SDI ! ! !

Dobrze będzie pasował LuX .
Ja mam w sowim 44 Ah i jest za mały prąd rozruchowy minimum w moim 414 to 47 AH
więc nawet nie drgnie padlina. dopiero jak przełoze z innego 60 Ah to na cykniecie :)
no coż jakoś ta zime przekulam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:47   

przemek199, bo sporo prądu mi potrzeba a alternator większy leży w piwnicy
jakub333, mój 44Ah ciągnie spoko. W sobotę po ponad tygodniu choroby polazłem zobaczyć czy samochód zapali żeby nie mieć problemów jutro. Zapalił jak zawsze.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:50   

CA770 77Ah 12V
CA722 72Ah 12V


...i jeden i drugi da radę, ja wziąłem 77Ah :ok:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:59   

Jugol, bez manewrów wchodzi 77Ah? bo on jest deczko wyższy i takie wrażenie mam że mógłby dotykać do maski
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 22:08   

greg-si, włazi bez żadnych problemów, luzik ostaje jeszcze :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 22:12   

do benzyny może nie wejść :/
u mnie ledwo wszedł 53 AH. Po prostu w dieslach są inne skrzynie inaczej zamontowane :/ (chyba, że masz 420Si)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 22:18   

...dokładnie, myślę, że mówimy o dieslu, ale niektórzy mają w opisie samo 400 i bądź tu Kaszpirowski, tudzież Nostradamus jakowy :neutral:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 22:33   

Jugol, luźno Panowie pytałem o diesla bo w benzynie wiem co i jak ;)
podstawka pod aku idzie out i właśnie jadę oglądać na dniach jakiegoś diesla żeby zobaczyć czy coś muszę dorabiać czy wystarczy przerobić tą która siedzi w dieslu

ale skoro w dieslu wchodzi to u mnie też się zmieści :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 22:42   

zauważ, ze u Ciebie tacka pod akumulator kończy się na poduszce skrzyni (która jest nieracjonalnie duża zresztą) podstawki z diesla tam nie wtykniesz, chyba że 5 cm wyżej, co Cię raczej nie ratuje...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 16:22   

2 pytanka na szybciutko :) by nie dublowac tematow napisze tutaj ;)

1. akumulator ladowany przed zima, nastepnie troche zaszwankowal, naladowany znowu (miesiac temu), dzis po nocy nie dal rady odpalic auta. Auto odpalalem na klemy od kolegi.
Rok temu zdazylo sie pozostawic nie rozlaczony aku przez miesiac, napiecie spadlo do 8 V, jednak naladowalem i akumulator jakos przetrzymal jeszcze rok ;)

Czy w takiej sytuacji kupowac nowy czy jeszcze pomeczyc ten co mam?

2. Do 416si polecana jest dobra i nie droga centra futura 47Ah CA472. Znalalzem w okolicy za 245, jednak sprzedawca poleca niejakie Exide Premier (teoretycznie to samo co futura lecz inna nazwa bo to na export do USA wyprodukowane) 50Ah za 260zl

Na co sie zdecydowac? Future o parametrach dedykowanych do R416Si za 245 zl czy exide o parametrach nieco lepszych za 260zl?

Z gory dzieki za porady

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 16:22 ]
ps futura 3 lata gwarancji
exide 2 lata gwarancji
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 16:49   

o tych centrach też sie strasznie różnie wypowiadają .
Gwarancja: 3 lata
Centra Assistance: 2 lata
a to jedna z wypowiddzi
akumulator centra futura + , który po 1.5 roku przestał 'trzymać prąd' z 100ah zrobiło się ? 20 ah ? , starcza na 1 rozruch , owszem assistance przyjeżdza po 2 godz odpala ale jadąc na REKLAMACJĘ DOWIADUJE SIĘ ŻE GWARANCjI NIE MA , jest tylko na wady fabryczne zwarcie i rozszczelnienie , pytam po co jest gwarancia na 3 lata pracownik stwierdza CHWYT REKLAMOWY akumulator zużył sę panu , musi pan sobie kupić nowy .Ładowanie w audi mam ok ,pobór prądu ok.

ALE JEŚLI KTOŚ LUBI PROBLEMY I KŁOPOTY TO ZAPRASZAM DO KUPNA BUBLA CENTRY , nwet pracownicy assistance które na początku było na 3 lata a teraz jest na 1 rok stwierdzili że te AKUMULATORY CENTRA TO JAKAŚ PORAŻKA !!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 16:58   

faecd
Odp. 1 Nawet gdybyś rozpiął aku, to i tak przez miesiąc napięcie by spadło, straciłby część swojej mocy. To normalne. Moim zdaniem to aku nie kwalifikuje się do wymiany. Chyba że, po naładowaniu szybko traci napięcie.

Odp. 2 Za 15PLN-ów masz troszkę mocniejszy akumulator. Mozna zatem wziąć 50Ah.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 17:05   

sTERYD, wiem dokładnie
myślę jak to zrobić żeby miało to ręce i nogi. Chyba jedyną w miarę rozsądną opcją jest podniesienie tacki pod skosem bądź też przesunięcie lekko całości. Coś na pewno wykombinuje ale to latem pewnie bo obecna 44`ka ciągnie bardzo ładnie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Wymiana akumulatora inny pilot
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sob Paź 13, 2012 22:12
haxigi
Brak nowych postów [45 2.0TDI] WYMIANA SILNIKA
bioly99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Cze 12, 2009 22:54
DANTE79R
Brak nowych postów [R400 2.0TDi '00] wymiana klocków hamulcowych
baki-79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 05, 2010 20:02
baki-79
Brak nowych postów [R420] Ładowanie akumulatora
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 30, 2007 20:48
truten23
Brak nowych postów [R420] Uruchamianie po wymianie akumulatora
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Wto Lis 20, 2007 20:05
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink