Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDI]Temperatura hasa sobie jak chce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:09
[R220SDI]Temperatura hasa sobie jak chce
Autor Wiadomość
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:17   [R220SDI]Temperatura hasa sobie jak chce

Auto stało 2 tygodnie u mechanika - była uszczelniana i szlifowana pompa, teraz już z niej nie kapie.
Dziś pierwszy raz nim jechałem. Zrzucałem winę tego zachowania na mróz (w tym momencie -20st.), ale to chyba nie to.
Wcześniej miałem tak, że jeśli wskaźnik temperatury już się ruszył, to w krótkim czasie wędrował na połowę skali i tam już zostawał do momentu zgaszenia silnika.
Teraz mam tak, że przejeżdżam kilka kilometrów z prędkością 70km/h - mam temperature w 1/3 skali. Przyspiesze do 100km/h i jadę sobie - wskaźnik osiąga połowę skali - tak jak było poprzednio. Zwalniam do 60-70km/h - temperatura spada znów w dół i to sporo, bo prawie pod dolną kreskę. Przyspieszam - znów temperatura w górę.
Czy mechanik coś uszkodził? Czy to objaw odwrotnie założonego termostatu czy uszkodzenia jakiegoś czujnika?
Wiem, że spuszczał płyn i odłączał chłodnicę, żeby mieć lepszy dostęp do wyjęcia pompy.
Jak to naprawić? Mam poczucie, że czego się w tym aucie nie dotknie, to nowa rzecz jest do naprawy :(
Stan płynu w zbiorniczku jest na min - tak też było wcześniej. Nie ważne ile dolałem to i tak statkowało się mniej więcej na min.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:21   

Może źle odpowietrzony?
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:21   

sprawdz termostat
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:22   

Ale on sie chyba sam odpowietrza...
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:26   

U mnie przy takim mrozie nagrzeje go do połowy skali powiedzmy, potem włączę ogrzewanie i jak jeżdżę po mieście, wiadomo niskie obroty zimą, czasem na światłach stoję to też wskazówka opada :P
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:26   

sdi sam się odpowietrzy , tylko że to może być wina pompy wody , sprawdz czy masz w ogóle płyn .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Ostatnio zmieniony przez PHJOWI Nie Sty 24, 2010 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:28   

Krzysi3k5 napisał/a:
U mnie przy takim mrozie nagrzeje go do połowy skali powiedzmy, potem włączę ogrzewanie i jak jeżdżę po mieście, wiadomo niskie obroty zimą, czasem na światłach stoję to też wskazówka opada :P


No tak, ale wcześniej nic nie opadało. Poza tym mówię o jeździe w trasie - jechałem właśnie 200km. Jak jechałem szybko - wskazówka była 1mm poniżej polowy, jechałem wolniej - wskazówka spadała prawie do tej dolnej kreski.
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:29   

PHJOWI napisał/a:
to może być wina pompy paliwa
A tego to nie kumam, co pompa paliwa ma do temperatury?
Edit.
Widzę że już poprawiono.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 01:15   

Kupilem plyn prestone, ktory mozna mieszac ze wszystkimi. Teraz mam na max. Objawy nie ustapily - auto osiaga temperature na polowe skali po mocniejszej jezdzie, a kiedy postawie je luzem to temperatura spada. Co to moze byc? Jak zdiagnozowac termostat? Bylo cos kiedys o dotykaniu jakichs wezy czy sa cieple czy zimne - jak to zrobic i ktore to weze? Czy przez ta szalejaca wskazowke mam duzo wieksze spalanie?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 01:28   

xtek napisał/a:
Objawy nie ustapily - auto osiaga temperature na polowe skali po mocniejszej jezdzie, a kiedy postawie je luzem to temperatura spada. Co to moze byc?

fakt znimnica panuje niezla ale zeby tak szybko studzil sie hmm objaw wyglada jak by była jazda bez termostatu

xtek napisał/a:
Czy przez ta szalejaca wskazowke mam duzo wieksze spalanie?

no napewno jeszcze jak silnik niedogrzany,zreszta osobiscie w mojej eRce zaobserwowałem wiekszy apetyt na paliwo ,czekam na odwiz :wink:
ciekaw jestem czy udalo sie komus aby zalączył sie wentylator przy chłodnicy ? :mrgreen:
proponowałbym ci jeszcze przysłonic chlodnice tektura aby spowolnic studzenie.
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 11:14   

Mi się udało załączyć. okazało się że mam zamarzający płyn w chłodnicy i przy 110 zaczął mi zamarzać w trasie. temperatura podeszła do 3/4 skali więc ja szybko buch na pobocze, otwieram machę a tam przyjemna niespodzianka - helikopterek pracuje:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 12:47   

A co do termostatu, to da sie go kupic np. w serwisie hondy? Widze, ze on pasuje tez do:

HONDA
- Accord - modele:CF15/CH15 produkcja:04.1996 -> 01.2004 z silnikiem 2,0 Turbo Diesel (20T2N)
- Civic - modele:MB77/ Aerodek MC37 produkcja:01.1997 -> 01.2002 z silnikiem 2,0 Turbo Diesel (20T2N)
ROVER
- 200, 400 - produkcja:04.1990 -> z silnikiem 2,0 Turbo Diesel (20T2N)

Chcialbym kupic gdzies na miejscu w Krakowie lub okolicach i najlepiej dzis, bo musze jechac w trase wieczorem. Poza tym w razie gdyby byl uszkodzony (podobno zdarzaja sie nowe uszkodzone) to moglbym wymienic szybko a nie wysylac.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 13:04   

xtek napisał/a:
A co do termostatu, to da sie go kupic np. w serwisie hondy?

da się aby tylko mieli na stanie
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 14:58   

Podobno w hondzie kosztuje 110zl oryginal, zobaczymy czy beda mieli. Mam tez nadzieje, ze to rzeczywiscie ten termostat jest uwalony, bo nie za bardzo wiem jak to zdiagnozowac.

Jeszcze jedna obserwacja. Parkuje w garazu ocieplanym, jest tam teraz jakies 15st. Auto odpalilo od strzala jak zwykle, po ok 1km juz lecialo letnie powietrze z nawiewu i za nastepne 2km wskazowka ruszyla i doszla prawie do polowy. Zatrzymalem
sie na swiatlach i znow spadla. Moze to po prostu te temperatury na zewnatrz? Czy jednak cos jest uszkodzone? Troche glupio wywala 100zl na termostat jesli jest ok...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 15:13   

xtek jeśli to cię pocieszy to mi też wskazówka opada na postoju z połowy skali a jak zaczynam jechać to znów wraca do góry oczywiście przy dużych mrozach :wink:
skoro mi osiąga połowę skali po 10km jazdy to termostat działa na pewno bo inaczej wskazówka nie podnosiła by się przy takich mrozach do połowy
nie wiem czym to jest spowodowane i nie przejmuję się tym :ok:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 16:04   

To poki co sie wstrzymam. Jak zelzeja mrozy troszke i dalej bedzie sie tak dzialo to zajme sie termostatem :)

Swoja droga byloby milo gdyby inni uzytkownicy sdi tez sie wypowiedzieli czy przy takich mrozach temperatura spada u nich przy takiej pogodzie jak dzis - teraz mam tu -16st :) wczoraj mnie to zmartwilo bo jak jechalem 60km/h to temperatur mocno spadala ale po dolaniu plynu jest troszke lepiej...

Jeszcze jedno. Zauazylem ze gdy wlacza zimne powietrze zamiast cieplego to temp nie spada. Teraz znow wlaczylem cieple i juz wskazowka jest stabilna podczas jazdy po miescie - ma moze 1mm wahniecia. Moze dopiero teraz uklad sie odpowietrzyl:) mechanior nalall chyba za malo plynu.... jaka jeat procedura odpowietrzania? Wiem, ze on sie sam automagicznie odpowietrza ale jak mu pomoc? Zimne powietrze, zamkniety obieg, naciskanie wezy?
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 16:39   

W moim SD temp spadała przy włączeniu mocniej dmuchawy. Wymieniłem termostat i jedynie czasami na wolnych obrotach i dmuchawie na maxa zauważam lekkie spadki . ( wcześniej wskazówka potrafiła spaść o połowę .
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 19:41   

I w sumie znow temperatura lubi wariowac. Teraz jechalem, auto bylo nagrzane. Wyszedlem, wrocilem ze sklepu za pol godziny. Ruszylem i wskazowka dosc szybko wlazla na polowe po czym kiedy tylko sie zatrzymalem na swiatlach w sekunde spadla na prawie sam dol - na te dolna kreske. Jeszcze nie widzialem, zeby kiedys tak szybko spadla. W sumie doszedlem do wniosku, ze moze w tym momencie otworzyl sie termostat gwaltownie i wtedy temperatura spadla. Moze w tym rzecz, ze otwiera sie jakos skokowo a nie plynnie i na tym polega jego uszkodzenie. Moze jednak wymienic ten termostat?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Lut 17, 2010 19:43   

Wymontuj go i polej wrzątkiem - zobacz jak zareaguje :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 19:45   

Szkoda, ze w naszych roverach on jest obudowany, bo latwiej by to bylo sprawdzic, ale pewnie go wymontuje podczas tego weekendu i zobacze. Moze jest zasyfiony albo cos...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220Sdi] Temperatura silnika (nagrzewanie)
MaReK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Maj 24, 2007 10:36
szmer
Brak nowych postów [R25 1.6i '00 ] Jak poradzić sobie z elektonika
autohobby Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Lip 28, 2008 16:34
autohobby
Brak nowych postów [R214] co to jest i gdzie to sobie wkręcić ?
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Gru 21, 2008 13:10
drlubicz
Brak nowych postów [R216Si] Jade sobie.....a tu buuuuu.....i Stoi !
dawmax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Maj 30, 2007 07:19
dawmax
Brak nowych postów [R200 1.4i 98'] moge sobie zamocowac tarcze wentylowane?
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lip 16, 2009 12:05
memphisto



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink