Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich!
Mam w kloszu lampy gdzies od pół roku dziurkę po kamyczku zaklejoną dobrą przezroczystą taśmą, która już pół roku się trzyma ale zbliża się przegląd i chyba auto może nie przejść. I mam pytanie w związku z tym, że cała lampa jest droga, a ta moja lampa jest szczelna i ładnie świeci a jednej to tez chyba nie bardzo wymieniać, no ale widzę, że klosz trzyma się na takich blaszkach tak jakby nie był klejony. Czy jest możliwość wymiany samego klosza? Jakbym kupił lampe od anglika bo znacznie tańsze i przełożył tylko klosz to bedzie świeciło dobrze czy nie? Może ma ktoś jakiś namiar gdzie dostać sam klosz? Pozdro!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 15, 2011 14:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 15:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Będzie świeciło w miarę dobrze bo choć lustro będziesz miał odpowiednio ustawione to reflektor ma jeszcze odpowiednią strukturę.. I będzie trzeba uważać żeby diagnosta czy zwłaszcza później policjant nie zauważył że na twoim reflektorze będzie na szkle wybita "wersja angielska" bo niebiescy nie będą sie bawili na trasie żeby gdzieś na ścianie sprawdzić w którą faktycznie strone idzie strumień światła.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 16:58
przemek199 napisał/a:
Czy jest możliwość wymiany samego klosza?
Jeśli tylko zdobędziesz klosz europejski, to wymiana jest łatwa. Należy ściągnąć te spinki blaszane, a potem delikatnie podważać klosz np. śrubokrętem dookoła. Po jakimś czasie takiego podważania klosz zacznie się odklejać od obudowy plastikowej. Klejenie nowego klosza najlepiej zrobić za pomocą nowego kitu (to musi być kit nietwardniejący, chyba nawet Hella taki produkuje), napełniając rynienki w obudowie odpowiednią ilością, a potem nakładając klosz i dociskając tak, aby dało się założyć spinki. Można na koniec uzupełnić kitem luki między plastikiem a szkłem, żeby mieć pewność co do szczelności. Jeśli nie mamy takiego kitu, to radzę wykorzystać stary, a nie używać żadnych silikonów, bo będzie potem problem z rozklejeniem lampy w przyszłości. Jak to zrobić? Po odklejeniu klosza od obudowy, wyczyścić śrubokrętem rynienkę z kitu oraz palcami klosz i ulepić kulkę z kawałków tego kitu. Nie przejmować się, że jest zabrudzony kurzem. Wrzucić taką lekko uformowaną kulkę do wrzątku na 5 minut i potem ugniatać do jednolitej masy. Operację topienia we wrzątku można powtarzać, aby łatwiej się ugniatało. Przed klejeniem również ogrzać kit we wrzątku i ugniatać przez chwilkę by pozbyć się wody, a potem w miarę szybko nakładać do rynienki tak, aby starczyło w miarę po równo na całość. Można się posłużyć rozgrzanym w płomieniu gazowym śrubokrętem aby ładnie rozprowadzić kit po rynience. Gdy już kit będzie rozprowadzony nakładamy klosz i dociskamy z każdej strony jak najmocniej tak, by dało się założyć spinki. Oczywiście proponuję porządne umycie całego klosza (ale tylko klosza, broń Boże nie dotykać niczym odbłyśnika, tym bardziej jeśli jest już lekko przypalony) i porządne wysuszenie go przed założeniem pamiętając, że taki zabieg prawdopodobnie spowoduje konieczność umycia klosza w drugim reflektorze, żeby oba świeciły tak samo. Jednak warto, bo jakość oświetlenia bardzo się poprawia .
Jeśli chcesz przejść przegląd, to może podjedź do jakiegoś warsztatu, który klei szyby, może dziurkę da się załatać w tej samej technologii i nie trzeba będzie zmieniać klosza.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 135 Skąd: Wołów
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 19:08
No a wie ktoś może gdzie dostać taki klosz do lampy??? Allegro obszukane oczywiście nikt nie sprzeda samego klosza bo kto kupi reszte no a anglik niby tanszy ale jak maja mi niebiescy dowod zabrac to wole nie ryzykowac...Pozdro!
A ktory klosz potrzebujesz? Lewy czy prawy? Jak zalozysz klosz od anglika to nie przejdzie przegladu tak samo jak z tasiemka.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 135 Skąd: Wołów
Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 20:23
Kolego, a wiesz może gdzie na dolnym sląsku mi to mogą zrobić? Gdzieś może koło Legnicy czy coś? Czy w wiekszości miejsc gdzie wymieniają szyby? Pozdro!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum