Wysłany: Sob Sty 23, 2010 13:47 [R420 2.0TDI 98`]Wymiana akumulatora
Wiatam!
Czy po wymianie akumulatora,(rover 420 2l tdi)trzeba go uczyć obrotów silnika?
Nie dawno miałem auto na wymianie rozrządu i mechanik odłączył klemy,po tym czasie wydawało mi się że autko więcej pali,czy to możliwe?
Teraz aku mi padł i zastanawiam się czy muszę po wymianie coś zrobić?czy tylko podłączyć nowy i w drogę?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 23, 2010 13:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hey.. oczytałem się ostatnio o akumulatorach, poszukałem trochę bo nie wiem czy nie będę musiał wymienić (po ok. 12h na tym mrozie - ok -20st.C nie mogę odpalić samochodu.. ) i wyczytalem że do 400SDI powinien być min 75Ah.
Koledzy w innych postach polecali CENTRA FUTURA. Z tego co patrzyłem są dwa które mnie zainteresowały:
CA770 77Ah 12V
CA722 72Ah 12V
jeżeli będę kupował to racze zdecyduję się na 77Ah tylko że ma on "Prąd rozruchu 760A"
Moje pytanie - jaki max prąd rozruchu może być w rover 400 SDI?
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
damiansz, im większy tym lepiej. Nie ma górnej granicy prądu rozruchowego. Im będzie on lepszy tym lepiej.
Ja coś tego pokroju będę ładował do siebie. Tylko ja mam benzynę.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 135 Skąd: Wołów
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 19:03
greg-si napisał/a:
damiansz, im większy tym lepiej. Nie ma górnej granicy prądu rozruchowego. Im będzie on lepszy tym lepiej.
Ja coś tego pokroju będę ładował do siebie. Tylko ja mam benzynę.
Człowieku a po co do benzyny takie aku?? Kiedyś miałem Honde 1.6 benzyne i aku 52ah pradu rozruchowego nie pamietam i zawsze w najwieksze mrozy palil...szkoda kasy... a nie wiem czy alternator za bardzo po tylku nie dostanie...
Dobrze będzie pasował LuX .
Ja mam w sowim 44 Ah i jest za mały prąd rozruchowy minimum w moim 414 to 47 AH
więc nawet nie drgnie padlina. dopiero jak przełoze z innego 60 Ah to na cykniecie
no coż jakoś ta zime przekulam.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
przemek199, bo sporo prądu mi potrzeba a alternator większy leży w piwnicy
jakub333, mój 44Ah ciągnie spoko. W sobotę po ponad tygodniu choroby polazłem zobaczyć czy samochód zapali żeby nie mieć problemów jutro. Zapalił jak zawsze.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jugol, luźno Panowie pytałem o diesla bo w benzynie wiem co i jak
podstawka pod aku idzie out i właśnie jadę oglądać na dniach jakiegoś diesla żeby zobaczyć czy coś muszę dorabiać czy wystarczy przerobić tą która siedzi w dieslu
ale skoro w dieslu wchodzi to u mnie też się zmieści
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
zauważ, ze u Ciebie tacka pod akumulator kończy się na poduszce skrzyni (która jest nieracjonalnie duża zresztą) podstawki z diesla tam nie wtykniesz, chyba że 5 cm wyżej, co Cię raczej nie ratuje...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
2 pytanka na szybciutko by nie dublowac tematow napisze tutaj
1. akumulator ladowany przed zima, nastepnie troche zaszwankowal, naladowany znowu (miesiac temu), dzis po nocy nie dal rady odpalic auta. Auto odpalalem na klemy od kolegi.
Rok temu zdazylo sie pozostawic nie rozlaczony aku przez miesiac, napiecie spadlo do 8 V, jednak naladowalem i akumulator jakos przetrzymal jeszcze rok
Czy w takiej sytuacji kupowac nowy czy jeszcze pomeczyc ten co mam?
2. Do 416si polecana jest dobra i nie droga centra futura 47Ah CA472. Znalalzem w okolicy za 245, jednak sprzedawca poleca niejakie Exide Premier (teoretycznie to samo co futura lecz inna nazwa bo to na export do USA wyprodukowane) 50Ah za 260zl
Na co sie zdecydowac? Future o parametrach dedykowanych do R416Si za 245 zl czy exide o parametrach nieco lepszych za 260zl?
Z gory dzieki za porady
[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 16:22 ]
ps futura 3 lata gwarancji
exide 2 lata gwarancji
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
o tych centrach też sie strasznie różnie wypowiadają .
Gwarancja: 3 lata
Centra Assistance: 2 lata
a to jedna z wypowiddzi
akumulator centra futura + , który po 1.5 roku przestał 'trzymać prąd' z 100ah zrobiło się ? 20 ah ? , starcza na 1 rozruch , owszem assistance przyjeżdza po 2 godz odpala ale jadąc na REKLAMACJĘ DOWIADUJE SIĘ ŻE GWARANCjI NIE MA , jest tylko na wady fabryczne zwarcie i rozszczelnienie , pytam po co jest gwarancia na 3 lata pracownik stwierdza CHWYT REKLAMOWY akumulator zużył sę panu , musi pan sobie kupić nowy .Ładowanie w audi mam ok ,pobór prądu ok.
ALE JEŚLI KTOŚ LUBI PROBLEMY I KŁOPOTY TO ZAPRASZAM DO KUPNA BUBLA CENTRY , nwet pracownicy assistance które na początku było na 3 lata a teraz jest na 1 rok stwierdzili że te AKUMULATORY CENTRA TO JAKAŚ PORAŻKA
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faecd
Odp. 1 Nawet gdybyś rozpiął aku, to i tak przez miesiąc napięcie by spadło, straciłby część swojej mocy. To normalne. Moim zdaniem to aku nie kwalifikuje się do wymiany. Chyba że, po naładowaniu szybko traci napięcie.
Odp. 2 Za 15PLN-ów masz troszkę mocniejszy akumulator. Mozna zatem wziąć 50Ah.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sTERYD, wiem dokładnie
myślę jak to zrobić żeby miało to ręce i nogi. Chyba jedyną w miarę rozsądną opcją jest podniesienie tacki pod skosem bądź też przesunięcie lekko całości. Coś na pewno wykombinuje ale to latem pewnie bo obecna 44`ka ciągnie bardzo ładnie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum