Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 iDT 02'] Podświetlenie tablicy rejestracyjnej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 iDT 02'] Podświetlenie tablicy rejestracyjnej
Autor Wiadomość
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:05   [R45 iDT 02'] Podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Yooo :]

Jakie żarówki wchodzą na podświetlenie tablicy w klapie z tyłu i jak się tam dostać? :] Jedna żarówka mi padła :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:10   

PopaY, Może z tego się dowiesz: http://www.iparts.pl/czes...,100499-95.html
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:38   

staf, wydaje mi się, że na stronie jest błąd. Po wybraniu 45 sedan i mojej wersji silnikowej, podaje, że do podświetlenia tablicy idą 2 szt W5W, a ja mam u siebie rurki C5W...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:47   

Wg tej strony do podświetlenia mojego R45 służą zarówno w5w jak i rurki hehe. Do "d" ta strona :P Nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzić samemu. Wie ktoś jak dostać się do żarówek?
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:47   

Mixtated, Nie tak dawno tam własnie patrzyłem dla siebie, i pokazało dobrze....
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:53   

jejku przecież wystarczy krzyżak i wykręcić...
PopaY, sorry ale zadajesz tak durne pytanie że można je śmiało porównać z instrukcją podtarcia tyłka

bez przesady ale chyba masz dwie ręce i głowę na karku. Choć przy wykręceniu nawet dwie ręce nie są potrzebne...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 21:56   

Skoro są dla Ciebie durne to po co odpowiadasz? :P Nic pozytywnego przecież nie wnosisz, więc?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 22:05   

PopaY, chce Ci dać do zrozumienia że takie pytania wypaczają fora
może jeszcze zapytasz się jak koło odkręcić albo napompować? Sorry ale krew mnie zalewa jak ktoś nie spojrzy jak coś jest zrobione w tym wypadku przykręcone i pyta się jak to rozebrać. Wystarczy jak wspomniałem śrubokręt krzyżak otworzyć klapę 30s i po robocie.

Trochę zaangażowanie i chęci w rozwiązanie problemu samemu.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 22:06   

Tylko niech Cię całego nie zaleje, bo będzie "biba" :P
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 22:08   

...rurkowa C5W 38mm dł.
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 00:23   

No a ja u siebie wkladalem W5W :razz:
Ale fakt faktem, najlepiej wykrecic i samemu sprawdzic, minuta roboty.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 02:34   

Mam pomysl PopaY jedz do ASO Freelandera i po prostu z racji swojej pozycji spolecznej i posiadania dwoch lewych rak zlec wymiane zarowki podwietlajacej tablice rejestracyjna.

Przepraszam za chamska, gleboką i soczysta ironie, ale nie moglem sie powstrzymac. Zebys nie posadził mnie o nie wnoszenie nic do watku napisze Ci instrukcje jak wymienić żarówke podswietlajaca tablicę rejestracyjna:

1. Udaj sie do sklepu motoryzacyjnego w celu zakupu tytułowej zarowki. W sklepie wypowiedz magiczny kod W5W, oznaczajacy rodzaj zarówki. Jezeli chcesz kompleksowo wymienic obydwie zarowki, zaznacz w sklepie panu sprzedawcy, ze 2 sztuki bys poprosił. Wówczas koszt wymiany wzrosnie o całe 100% do mozliwej ceny minimalnej wynaszacej 1 PLN, ale za to zyskasz spokój ducha, ze druga żarówka nie przepali się tak szybko. Osobiście polecam wymienić tylko jedna żaróweczke, po co narażać się na dodatkowe koszta i wiekszą ilość włożonej pracy

2. Po zakupie zaroweczki, mozesz dokonac wymiany, czy przed domkiem na spokojnie, czy od razu na prakingu pod sklepem, nie ma to wiekszego znaczenia z punktu widzenia samej wymiany (pomija się tutaj normowe wartości wilgotności powietrza, temeraturę otoczenia czy ciśnienie atmosferyczne podczas wymiany z uwagi na nie znaczny wpływ tych czynników na mechaniczne własności wymienianego emelentu) grunt bys mial przy sobie wyspecjalizowane narzędzie do odkręcania srubek. Narzędziem tym jest Wkrętak krzyżakowy PH0x3x60 potocznie zwany śrubokrętem krzyzakowym.

3. Uzbrojony w narzędzie oraz element wymienny nalezy otworzyć bagażnik, następnie ustawić się przodem do tylnej klapy samochodu. W górnej części wnęki na tablicę rejestracyjną znajdują sie dwa klosze, w których znajduja sie tytulowe zarowki. Mając namierzoną niesprawna zarówke przystapic do odkręcenia klosza oprawiającego felerną żarówke. By odkręcic klosz, nalezy namierzyc wkrety mocujące klosz w obudowie. Znajdują sie one po skrajnych stronach klosza, prawej jak i lewej.

4. Po rozpoznaniu terenu dizałania nalezy w kolejności losowej odkręcic jeden wkrętak, następnie drugi. By wykonac tę czynność nalezy złapać wkrętak krzyżakowy w części uchwytowej w dłoń, koncówke PH0x3x60 przyłożyć do wykręcanego wkrętaka tak aby wyżłobienia wkrętaka "zakotwiły" się w otworze krzyżakowym wkręta. Ruchem odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, jednocześnie pilnując by wkrętak nie wyskoczył z wyżłobien wkręta, odkrecic wkręt.

5. punkt 4 powtórzyć dla drugiego wkręta

6. Wkrety odłożyć w bezpieczne miejsce tak by ich nie zgubic, najczęściej stosowanym miejscem jest kieszen ubrania roboczego (odpowiedniego wg przepisów BHP) ewentualnie w przypadku braku wymaganej odziezy roboczej, do kieszeni spodni.

7. Następnym krokiem jest wyjęcie klosza z obudowy wnęki na tablice rejestracyjna. Nalezy dwoma palcami złapac klosz i wyciągnąc go w kierunku do dołu.

8. Po wyjęciu kosza ukazuje nam sie klosz wlasciwy, złączka zarówki oraz wiazka przewodów zasilajacych zarówke. Nalezy teraz złapac za złaczke zarówki dwoma palcami, druga reka trzymajac klosz, wypiąc złaczke poprzez ruch złaczka w lewo tak by rygielki mocujące przesunely sie w strone otworów umozliwiajac wyjecie złączki.

9. Majac wyjeta złaczke zarówki z obudowy, nalezy wyjąc zarówke w5w ze złączki w kierunku równoległym do osi x złaczki, trzymajac zarówke dwoma palcami.

10. W odwrotny sposob wcisnac nowa zarówkę na miejsce, udac sie do kabiny kierowcy, właczyc swiatła pozycyjne i sprawdzic czy zarówka działa. Jezeli tak, złożyc wszytsko w kolejności odwrotnej.

Powodzenia, trzymam kciuki :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 02:51   

faecd napisał/a:
1. Udaj sie do sklepu motoryzacyjnego w celu zakupu tytułowej zarowki. W sklepie wypowiedz magiczny kod W5W
poprawka :D te bańki wchodzą np. w migacze boczne i zegary :wink: natomiast podświetlenie tablicy jest C5W...

albo led'y bądź cokolwiek innego, zależy od modyfikacji :lol:

... a może komuś połamał się ten "przeźroczysty" plasticzek i zamontował coś ze starszego lub nowszego modelu...

jedno jest pewne, śrubokręt (tudzież wkrętak) -twoim przyjacielem :razz:
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 12:59   

w takim razie wniosek taki do sedana C5W, do hatchbacka W5W
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 13:54   

faecd napisał/a:
w takim razie wniosek taki do sedana C5W


...oczywista :taa:
 
 
Lechuu 



Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Mar 23, 2014 14:19   

Witam.Ja mam pytanie trochę z innej bajki, mianowicie chodzi mi o podświetlenie tylnej rejestracij, mam założone żarówki ledowe i chodzi mi jak podłączyć żeby zapalały sie razem ze światłami tylko gdy wyłącze światła żeby się samo podświetlenie rejestracij świeciło chodzi że na włącznik tylko potrzebny jest do tegojakiś moduł czy coś???Żeby poprostu nie dostawały podwujnego prądu.
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 23, 2014 19:50   

Lechuu napisał/a:
Żeby poprostu nie dostawały podwujnego prądu.


Podwójnego prądu? Ze niby z 12V zrobi się 24V? Tym się nie martw, jest to niemożliwe.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Lechuu 



Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Mar 23, 2014 22:10   

Sirk napisał/a:
Podwójnego prądu? Ze niby z 12V zrobi się 24V? Tym się nie martw, jest to niemożliwe.
znaczy chodzi mi że jak zostawie tak jak jest czyli zapala się wraz ze światłami i jak pociągne bezpośrednio włącznik z oswietlenia rejestracji pod akumulator to wtedy tak jakby dostanie prąd z włącznika i dodatkowo ze świateł i czy to czasem nie przepali instalacij??Ogólnie rozchodzi mi się o taki przekażnik jak są np:Swiatła do jazdy dziennej ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416si] Problem z przymocowaniem tablicy rejestracyjnej
Pomocy:/
seba323 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lut 04, 2010 17:12
budyn26
Brak nowych postów [R45 2001 1.8] Żarówki podsufitki i tablicy rejestracyjnej.
edzio123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Wrz 25, 2013 07:46
edzio123
Brak nowych postów [R 416]Wymiana Podświetlenie Tablicy POMOCY!!
seba323 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sty 19, 2010 23:05
Robert_
Brak nowych postów [R45]podswietlenie
kierowca Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Lip 09, 2014 18:02
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZS] Podświetlenie zegarów
zefir Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Maj 02, 2011 11:05
zefir



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink