Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 20TD 2000] ciężko wchodzą biegi w jeździe miejskiej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 20TD 2000] ciężko wchodzą biegi w jeździe miejskiej
Autor Wiadomość
Robson 



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: Wawa



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 16:44   [R45 20TD 2000] ciężko wchodzą biegi w jeździe miejskiej

Witam Klubowiczów,
Mam taki dziwny problem z moim R45 2.0 TD.
W jeżdzie miejskiej przy wysokiej temperaturze otoczenia po ok. 1/2 h jazdy zaczynają bardzo ciężko wchodzić biegi (szczególnie 1). Czegoś takiego nie doświadczam w trasie, tutaj wchodzą idealnie nawet po 5 h ciagłej jazdy w upale (tak jak przez pierwsze pol godziny w miescie). Przy zgaszonym silniku, nawet po jeździe miejskiej biegi wchodza idealnie

Słyszałem, że powinienem wymienić olej w skrzyni bo jak się nagrzewa to przez to biegi wchodzą ciężko. Z kolei drugi mechanik mowil o konieczności wymiany sprzegła. Poradzcie coś bo nie chciałbym się narazać na zbedne koszty.

dzięki i pozdro
Robert
Ostatnio zmieniony przez Robson Pią Lip 27, 2007 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 26, 2007 16:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 17:11   

napewno musisz poprawić temat na zgodny z zasadami :P
Olej w skrzyni wymienić nie zaszkodzi tylko byle jakiego nie nalej bo będziesz miał jeszcze większe problemy ;)
Fakt, że przy częściejszym wysprzęglaniu masz problemy, może wskazywać nie tyle na sprzęgło, co na układ wysprzęglania. Sprawdź, czy okolice wysprzęglika i pompki nie są wilgotne, i czy masz dostatecznie dużo płynu w zbiorniczku nad pompką.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Robson 



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: Wawa



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 07:52   

sTERYD napisał/a:
napewno musisz poprawić temat na zgodny z zasadami :P
Olej w skrzyni wymienić nie zaszkodzi tylko byle jakiego nie nalej bo będziesz miał jeszcze większe problemy ;)
Fakt, że przy częściejszym wysprzęglaniu masz problemy, może wskazywać nie tyle na sprzęgło, co na układ wysprzęglania. Sprawdź, czy okolice wysprzęglika i pompki nie są wilgotne, i czy masz dostatecznie dużo płynu w zbiorniczku nad pompką.


Witam,
Raczej nie wchodzi kwestia czestego wysprzęglania, a jest to temperatura otoczenia. Jezeli jest chłodny dzień to ten problem nie wystepuje w jeździe miejskiej - biegi chodzą normalnie. Wystepuje jedynie w upalne dni (>20st).

Jaki olej poleciłbyś do skrzyni?

Robert
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 13:20   

Robson napisał/a:
Raczej nie wchodzi kwestia czestego wysprzęglania, a jest to temperatura otoczenia

To też może wskazywać na pocenie się wysprzęglika (płyn ciepły-rzadszy, więc cieńszą szparką mocniej ciecze) ;)
Jeśli to byłby olej w skrzyni to raczej byłoby odwrotnie- biegi nie wchodziłyby, gdy zimno :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Robson 



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: Wawa



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 16:07   

Cytat:
To też może wskazywać na pocenie się wysprzęglika (płyn ciepły-rzadszy, więc cieńszą szparką mocniej ciecze) ;)

Jesli byłbys łaskaw podpowiedzieć co w zwiazku z tym mam zrobic. Pojechać do warsztatu i poprosic o sprawdzenie wysprzęglika? Można jakoś to zdiagnozować i naprawić czy pozostaje wymiana?
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pią Lip 27, 2007 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 17:08   

Jeśli masz pojęcie o samochodzie to tak:
sprawdź stan płynu w zbiorniczku nad pompką sprzęgła (powinna być przykręcona na ścianie grodziowej po w komorze silnika, w tym miejscu, gdzie za ścianą jest pedał sprzęgła(zbiorniczek w 400 jest tuż nad pompką, przypuszczam że w 45 też ;)) .
Zanurkuj w okolice pedałów, i wymacaj palcami pręt, który odchodzi od pedału sprzęgła do pompki(przez ścianę grodziową), powinien być suchy. Jeśli jest wilgotny od suchego płynu (to jest płyn hamulcowy) to pompka wymaga uszczelnienia.
Wysprzęglik znajduje się nad skrzynią biegów, i to on służy do odchylana łapy sprzęgła (i tym samym wysprzęglania(pewnie dla tego tak się nazywa), do jego sprawdzenia najlepiej by się przydała pomoc kogoś, kto wciśnie pedał, wtedy jego tłoczek się wysunie i również powinien być suchy. Jeśli nie jest to znaczy że w nim jest problem.
Tak więc diagnozę możesz przeprowadzić sam, jeśli się okaże, że ani pompka, ani wysprzęglik nie cieknie, to może jeszcze układ być zapowietrzony, więc trzeba go poprostu odpowietrzyć :) .

Jesli chodzi o nieszczelność pompki, to bez problemu da się ją naprawić (no chyba, że jest już zajeżdżona na maksa, ale skoro Twoja tylko czasem nie działa to powinno się dać :)) . Trzeba tylko kupić zestaw uszczelek, które w niej siedzą i wymienić (do dostania w www.tomateam.pl {pompka i wysprzęglik zresztą też}).
Jeśli chodzi o wysprzęglik, to nie wiem jak jest w R45, ale w 416 jest plastikowy, wiec jak cieknie to już tylko wymiana:(, jeśli masz z metalu, to też wystarczy tylko wymienić uszczelki :) .
Po uszczelnianiu trzeba odpowietrzyć (samo się nie zrobi), ale wszystko jest absolutnie wykonalne.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 12:45   

Witam, pytanie dla znających się: czy można dolać płyn do sprzęgła, jaki płyn dolać i jak ten zbiorniczek wygląda? sTERYD pisze że jest przy ścianie grodziowej to pewnie gdzieś niedaleko zbiornika od płynu hamulcowego?

W tym temacie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=426376 umieściłem mój problem ze sprzęgłem, jeżeli ktoś wie co i jak to proszę o odpowiedź
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 00:50   

tak, można dolewać, a nawet trzeba jak jest mało. Zbiorniczek jest owszem niedaleko zbiorniczka płynu hamulcowego, a konkretnie pod puszką z bezpiecznikami.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 00:55   

Wielkie dzięki za pomoc. Powiedz mi jeszcze jaki to płyn i czy widać gołym okiem poziom tego płynu?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 01:02   

płyn dot3 lub kompatybilny, jak zdejmiesz pokrywkę zbiorniczka to widać, acz nie ma zaznaczonego poziomu płynu, ale jeśli w ogóle płyn jest w zbiorniczku to ok. powinno być max 2cm od górnej krawędzi zbiorniczka.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 01:16   

Dzięki raz jeszcze. Jutro ide i sprawdzam. Jakbyś mógł coś poradzić w tym temacie: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=426376 to również byłbym wdzieczny, możliwe że to właśnie przyczyna braku owego płynu.
 
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 03:45   

Tak z ciekawosci, bo kiedys mnie to zastanawialo - jak dolewa sie plynu, a wlasciwie jak otwiera sie zbiorniczek, to nie trzeba potem odpowietrzac ukladu?
Mozna swobodnie otwierac i dolewac w razie potrzeby?
Z tego co pamietam na korku zbiorniczka pompki jest chyba napisane, zeby go nie otwierac..
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 08:50   

No właśnie dobre pytanie. Ktoś coś wie na temat tego zbiorniczka? Bo nie chce niepotrzebnie zapowietrzać układu, a jak juz mam zapowietrzony to chyba gorzej nie będzie co?
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 10:45   

Otwierasz pokrywkę zbiorniczka i dolewasz płynu, jeśli masz ubytek. To jest tak samo jak ze zbiorniczkiem na pompce hamulcowej. :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 10:49   

Dzięki za informację, mądrzy ludzie na tym forum :ok:
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 11:19   

Musisz tylko odkręcić sruby mocujące puszkę z bezpiecznikami i trochę ja odchylić, bo zasłania korek :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 13:22   

Poszedłem do samochodu i znalazłem ten zbiorniczek, otworzyłem i płyn jest, tyle co trzeba. Teraz nasuwa się pytanie co jest z moim sprzęgłem...? :/
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 13:38   

może pompka na tłoczku przepuszczać.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 14:27   

truten23 napisał/a:
może pompka na tłoczku przepuszczać.

Co masz dokładnie na myśli i jak można to zaobserwować?
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 09:27   

No, myślę o tym, że jeśli jest płyn, a np. nie wysprzęgla jak trzeba, to może uszczelniacz na tłoczku pompki przepuszcza i nie podaje w tez sposób całej porcji płynu na tłoczek przy skrzyni.

Zajrzyj na skrzynię i niech ktoś wciśnie sprzęgło. Zwróć uwagę, czy tłoczek na skrzyni ma pełen zakres ruchów.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Ciężko wchodzą biegi
k3master Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 13, 2007 18:33
k3master
Brak nowych postów [MG zs] ciężko wchodzą biegi. Pilna porada
Graco_MG_ZS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Sro Kwi 04, 2018 20:15
Slayfro
Brak nowych postów [R416Si 96r.] Biegi wcale albo strasznie ciężko wchodzą...
slax Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Wrz 14, 2010 19:26
slax
Brak nowych postów [R400] Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi. +radio
grz3loo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Lip 12, 2007 14:37
MiL999
Brak nowych postów [R416] nie wchodzą biegi
tolkmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Wrz 13, 2010 21:33
tolkmen



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink