Wysłany: Sob Sty 16, 2010 16:09 [R400 2.0SDi 98'] Ślizganie się sprzęgła?
Ostatnio zauważyłem mały problem.
Mój Roverek dziś mnie trochę zaskoczył.
Już na samym początku jak wsiadłem do samochodu (niestety w tygodniu stoi na dworze) zauważyłem niepokojącą pracę pedała sprzęgła tzn. strasznie słabo i powoli odbijał, pomyślałem, że po prostu przymarzł no i po pewnym czasie chodził już normalnie.
Niestety w trasie zauważyłem również jakby ślizgało mi się sprzęgło tzn chodzi mi o to, że jadąc z pewną prędkością wciskam gaz do końca, przy czym obrotu lecą do powiedzmy 4 tysięcy, a na liczniku prędkość wzrasta strasznie powoli, tak jakbym miał wciśnięty trochę ten pedał sprzęgła. Co to może być?
Dałem się przejechać znajomemu powiedział, że dla niego po prostu przy przyśpieszeniu koła tracą przyczepność, buksują. Ja się z tym nie zgadzam bo gdyby tak było to po pierwsze licznik na prędkościomierzu wskazywał by proporcjonalną wartość do obrotomierza (bo przecież prędkościomierz mierzy prędkość na kołach które mimo wszystko nawet przy buksowaniu wskazywałyby dużą prędkość), po drugie przy buksowaniu kół czuć charakterystyczne delikatne rzucanie i utratę przyczepności czego nie ma w tym przypadku.
Wygląda to tak jakby przez cały czas był trochę wciśnięty pedał sprzęgła.
Co robić?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 16:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wygląda to tak jakby przez cały czas był trochę wciśnięty pedał sprzęgła.
Co robić?
na duży % masz zatartą łapę która przenosi siłę z linki na łożysko oporowe ... ona jest pod obudowa filtra powietrza ... spróbuj sie tam dostać i ją przesmarować i rozruszać
Jak mogę mieć jeszcze do Ciebie pytanie. Ta linka o której mówiłeś za co odpowiada. Bo w R400 2.0 SDi jest sprzęlo hydrauliczne jak się nie mylę prawda? Jak możesz to opisz dokładniej co miałeś na myśli. Będę wdzięczny.
bartoszek_m napisał/a:
Bo w R400 2.0 SDi jest sprzęlo hydrauliczne jak się nie mylę prawda?
nie mylisz się
więc linki nie ma
Więc może Ty wiesz co miał na myśli Brt?
Brt napisał/a:
na duży % masz zatartą łapę która przenosi siłę z linki na łożysko oporowe ... ona jest pod obudowa filtra powietrza ... spróbuj sie tam dostać i ją przesmarować i rozruszać
bartoszek_m, przejęzyczenie lub też to że w R200 jest linka (przynajmniej w 1.4Si)
w każdym razie łapę sprzęgła możesz przesmarować jakoś
w R400 jest sprzęgło hydrauliczne. Być może wysprzęglik strzelił i trzyma lekko wciśnięte sprzęgło.
Też tak miałem jak wcisnąłem przez przypadek sprzęgło gdy wysprzęglik był wyjęty.
u mnie też się ślizga ale tylko jak złapie wysoką temperaturę czyli np. podczas długich korków w mieście.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Aha. A nie wiesz co może być przyczyną takiego zachowania się samochodu. (problem opisany wyżej).
Byłem dziś u mechanika, stwierdził że tarcza jest do wymiany (niestety jest to wysoki koszt, dlatego zanim się na to zdecyduje chce być pewny, że to jest ta przyczyna, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto).
[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 12:36 ]
greg-si napisał/a:
bartoszek_m, przejęzyczenie lub też to że w R200 jest linka (przynajmniej w 1.4Si)
w każdym razie łapę sprzęgła możesz przesmarować jakoś
w R400 jest sprzęgło hydrauliczne. Być może wysprzęglik strzelił i trzyma lekko wciśnięte sprzęgło.
Też tak miałem jak wcisnąłem przez przypadek sprzęgło gdy wysprzęglik był wyjęty.
u mnie też się ślizga ale tylko jak złapie wysoką temperaturę czyli np. podczas długich korków w mieście.
U mnie jest to cały czas. Sam nie jestem w stanie tego zrobić bo nawet nie wiem gdzie czego szukać. Obawiam się że to niestety ta tarcza.
nieważne czy linka czy hydraulika, łapa sprzęgła jest już poza tym układem ... spróbuj odpiąć dźwignię wysprzęglika od łapy i poruszać samą łapą ... powinna na jakimś odcinku (skok jałowy) pracować lekko, jeśli tak nie jest to znaczy, że jest zatarta i trzeba ją nasmarować w miejscu w którym wchodzi do skrzyni i rozruszać ... a jeśli chodzi lekko, to niestety mechanik ma rację i jest sprzęgło do zrobienia .... ja bym sięzastanowił nad regeneracją .... w moim przypadku regenerowane sprzęgło zrobiło 100kkm a koszt to ok 250PLN.
Witam, widze że mam podobny problem więc się podłącze. Przy ostatnich mrozach miałem problem z wrzuceniem biegów, szczególnie jedynki. Pedał sprzęgła ciężko chodzi i powoli wraca jak jest zimny silnik, później troche lepiej. W innym temacie ktoś pisał że to wina wysprzęglika. Sprzęgło się narazie nie ślizga, jak wrzuce jedynke i chce ruszyć to szarpie i jakieś drgania się wydobywają. Wiecie coś o tym?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 15:30
wg mnie to winna jest układy hydraulicznego,sprawdz czy płyn nie zamarza (kiedys przy mrozie - 15 zamarzł mi własnie tyle ze w układzie hamulcowym ale moze i tu byc podobnie)
wg mnie to winna jest układy hydraulicznego,sprawdz czy płyn nie zamarza
całkiem możliwe bo płyn chłonie wodę
ja u siebie zauważyłem że przy dużych mrozach -29 pedał sprzęgła robił się twardy ale to pewnie wina niskiej temperatury
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 135 Skąd: Wołów
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 15:59 [R600 sdi]
Witam! Chciałem się przyłączyć, i dowiedzieć co może byc przyczyną takiego ślizgania się sprzęgła w duzych korkach przy upale? Kiedyś ślizgało się nawet na trasie przy ostrej jeździe no to wymieniłem komplet sprzęgła bo ponoć jak tarcza się zagrzeje to jak się już kończy to może się ślizgać. Cały zestaw sprzęgła mam LUK no i jak wymieniłem to dwa miesiące później poszedł wysprzęglik i wymieniłem razem z pompka sprzęgła, nowy płyn itd... No a sprzęgło nadal latem w upale potrafi się śliznąć. Gdzie jeszcze szukać przyczyny?
Sprawdzę ten płyn jak będą większe mrozy, jutro pójde go odpale i zobacze jak będzie się sprawować sprzęgło. Jak myślicie czy może mieć to jakiś związek że biegi ciężko wchodzą, szczegółnie jedynka?
przemek199, mam to samo w benzynie
według mnie i moich źródeł może to wynikać z zaolejeniem układu sprzęgła. Otóż coś obiło mi się o uszy że uszczelniacze w skrzyni mogą padać i olej może dostawać się na tarczę sprzęgła.
Ile w tym prawdy nie wiem.
Ja u siebie jednak zauważyłem wczoraj podwieszając osłonę pod silnikiem (bo urwałem i jak cofałem to zbierałem śnieg pod maską) że coś mi się sączy ze skrzyni w miejscu gdzie wychodzi krótka półoś. Będzie trzeba wybadać sprawę bo jak zabraknie oleju w skrzyni to...
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 16:36
przy wymianie sprzegła nalezało zwrócic uwage czy wszystko jest suche ,
pocic sie mogło simeringami spad silnika badz skrzyni wałkiem sprzeglowym
od szybkiej jazdy raczej nie powinno sie slizgac tym bardziej ze jest to sprzeglo suche a nie mokre ,chyba ze przy gwałtownych przyspieszeniach,redukcja itp to bardziej prawdopodobne
Ze sprzeglem warto tez sprawdzic czy nie ma za malo plynu. Nie wiem jak w 400, ale w 600 jest taki krazek i powinien on sobie plywac.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
A ja dziś byłem u kolejnych dwóch mechaników i każdy z nich stwierdził niestety to samo. Do wymiany sprzęgło. Powiem szczerze, że do wysprzęglika nawet nie miałem okazji zajrzeć, a jak każdemu mechanikowi o tym wspominałem to mówił, że to na pewno nie jest wina tej łapy i wysprzęglika.
Bo sytuacja wygląda tak, że ja problemów z wrzuceniem biegu czy czymś podobnym nie mam. Jedyny problem, to taki że jak wcisnę w gaz przy pewnych obrotach, to silnik wyje a prędkość rośnie powoli.
Pozostało mi zbierać $$$ na sprzęgło i jego wymianę.
To od razu takie pytanie, co warto zrobić przy okazji takiej naprawy? Bo to przecież pół samochodu trzeba rozebrać prawda?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum