Wysłany: Pią Sty 29, 2010 09:46 [R620] Brak iskry na świecach
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam,
mam wielki problem z moim Roverem 620 Si Lux '96r. Kilka miesięcy temu miałem lekką stłuczkę, ktoś nie wyhamował i uderzył mnie w tylny zderzak. Po mniej więcej tygodniu z autem zaczęły dziać się dziwne rzeczy, alarm przestał działać (klapa od bagażnika nie domyka się normalnie - musze ją dociskać żeby zamknąć), samoistnie np. w nocy przy -5st włącza się wentylator od chłodnicy (ten od strony kierowcy) co kończy się rozładowaniem aku. Efekt wystepuje tylko czasami więc żaden elektryk nie potrafił temu zaradzić zwalając to na wadliwe działani ekomputera. Od niedzieli (-20st) auto przestało odpalać, mimo że w sobote (-8st) chodziło bardzo ładnie. Myślałem że to wina aku, ale elektryk stwierdził że nie ma iskry na świecach, wymienił na próbę cały moduł zapłonowy - wypożyczony z hondy civic ale nie pomogło. Znowu zwalił przyczynę na nieprawidłowo działający komputer.
Proszę o pomoc/porady, w czym może tkwić przyczyna takiej usterki ? Jeśli mam kupić komputer na szrocie to na jakie parametry zwracać uwagę ?
Pozdrawiam
MK
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 11, 2011 23:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 09:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 10:56
Komp może być ok, sprawdź czujnik Położenia wału, może to być jego wina.
Co do Alarmu, trzeba przyjrzeć się czujnikowi w zamku w klapie, posprawdzać instalację, czy nie ma jakichś zwarć.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Cały moduł był wymieniany na dobry (z Hondy Civic) i taka sama reakcja - brak iskry, co przez poprzedniego elektryka zostało skwitowane cyt. "pewnei komputer blokuje podawanie iskry - problemy z alarmem a na tym sie nie znam"
Tak też powiedziałem pierwszemu elektrykowi, mimo że sie nie znam ale na logike jeśli komputer powodowałby blokade z tytułu alarmu to przekręcenie stacyjki nie powinno uruchomic rozrusznika. On stwierdził że wcale nie że rozrusznik będzie się kręcił a dopiero komputer zablokuje wysyłanie iskry na świece. Stwierdziłem że to słaby elektryk i na lawecie pojechałem do innego, cała przyjemnośc już mnie kosztowała 200pln a problem nadal jest nie rozwiązany. Obecny alaktryk zaproponował żebym załatwił nowy komputer+imobilajzer+pilot albo on zacznie grzebać dał sobie na to czas do środy i mam się nastawiać na 600pln kosztów naprawy
Immo blokuje rozrusznik, więc jeśli rozrusznik kręci i nie ma iskry, to oprócz sprawdzenia modułu zapłonowego wypada sprawdzić przewody WN, palec, kopułkę, świece...
Poza tym, gdzie konkretnie (w którym miejscu) nie ma iskry?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tak mam pilota na podczerwień - pilot działa - otwiera/zamyka drzwi
Elektryk przy mnie wyjął jedną "fajkę" ze świecy, wkręcił swoją świecę, położył wszystko na pokrywie silnika i kazał mi kręcić kluczykiem, a sam patrzył czy pojawia się iskra - stwierdził jej brak
Ostatnio zmieniony przez Punx Pią Sty 29, 2010 14:20, w całości zmieniany 1 raz
Moduł alarmu ztcp jest w bagażniku z boku, do tego dochodzą czujniki w zamku tylnej klapy i przy bębenku kluczyka tylnej klapy - ja bym tam szukał - może coś się zwarło/rozwarło i alarm + immo szaleją...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dzięki przekaże te informacje elektrykowi, ale pozostaje jeszcze kwestia samoczynnie włączającego się wiatraka od chłodnicy - czy to też może mieć wpływ na takie zachowanie auta ? Auto które mnie puknęło uderzyło w lewya tylna część zderzaka - klapa od bagażnika ciężko się domyka.
No na wentylator, to raczej nie.
Tu bym stawiał czujnik temperatury lub zwarcie w wiązce.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Czy walnięty czujnik powinien wpływać na kontrolke temp. ? Bo ta pokazuje raczej poprawne wartość tzn. jak auto jest zimne to wskazówka jest na dole skali jak się zagrzeje to jest lekko ponad środkiem skali. Zatem odczyt wydaje się poprawny. Natomiast włączanie się wiatraka jest losowe - czasami auto bez zdjętej klemy odpala przez 3 dni czasami prakowanie na 5h bez zdjęcia klemy = rozładowany aku. Chyba to zależy od wilgotności powietrza ale to tylko moje domysły.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Napisalem dluuugiego posta, ale juz 4 raz po kliknieciu wyslij kaze mi sie zalogowac i caly tekst psu w...bude. ! ! ! ! ! !
Generalnie mam dla kolegi propozycje. Zmien aparat zaplonowy i powienien zapalic. Jezeli chodzi o brak alarmu to moze to byc nie domykajacy sie bagaznik po stluczce. Nie ma co sie szybko poddawac, a raczej zmienic mecha, bo kazdy ogarniety elektryk dowie sie dlaczego wlacza Ci sie wiatrak. Poza tym mechanior rowniez powinien wpasc na to, ze trza zmienic aparat, bo w aparacie jest cewka, modul i Bog wie co jeszcze. Ja mialem taki przypadek, ze mocno szarpnalem samochodem puszczajac zbyt szybko sprzeglo zjezdzajac z hopki i samochod zgasl. Nie moglem zapalic. Kolega mixtated mnie scholowal i badamy auto. Brak iskry! Telefon do mariusz418, ktory powiedzial: Perez zmien aparat zaplonowy. Zmienilem aparat, samochod odpalil bez zajakniecia.
Do adminow: Juz sie zabezpieczam i kopiuje wszystko co napisalem przed klikniecie opcji wyslij, ale tak byc nie moze, ze nie moge wyslac posta!
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 16:20 ]
Hurrraaaa!!!! Udalo mi sie w koncu to wyslac po 20 minutach!!!!!!
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 16:20 ]
Perez napisał/a:
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 16:20 ]
Hurrraaaa!!!! Udalo mi sie w koncu to wyslac po 20 minutach!!!!!!
to tez wysylalem na 3 razy
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 16:29 ]
Przyznam sie bez bicia mialem kiedys Golfa II.
Tylko mnie za to nie bijcie. Naprawde przepraszam, zaluje, juz tylko R do konca....
Generalnie chodzi o to, ze w owym Golfie ciagle mialem problemy z iskra. Wymienialem po koleji z moim mechem wszystko, swiece, kopulki, palce, cewki, kable i wiele innych rzeczy.
Tak mialem dosyc tego auta, ze zrobilbym wszystko, zeby sie go pozbyc. Okazalo sie pozniej, ze mialem slabego mechanika, a ja rowniez nie mialem wiekszego pojecia o samochodach. Inny mechanik zmnienic czujnik halla (nie wiem jak sie pisze) i auto zaczelo normalnie jezdzic! Z tej zlosci i nienawisci, ktora we mnie urosla do Golfa sprzedalem go jak najszybciej i to za smieszne pieniadze. Dodam, ze byl sciagniety jeszcze w tych "dobrych" czasach z niemiec po dziadku z niskim przebiegiem i wszyscy sie dziwili w warsztatach ze tak ladnie utrzymana "dwojka". Jak na Golfa igla, tylko matowy lakier mial ze starosci. Efekt po sprzedazy? Ja sie przesiadlem na malucha (bo na nic mi nie starczylo po sprzedazy), a nowy wlasciciel jezdzil nim dluuugo i szczesliwie. Dlatego uwazam, ze nie ma co sie poddawac i warto ogarnac auto, zadbac i szczesliwie nim sie poruszac, chyba, ze masz naprawde zarzniety pojazd i pognity to juz nie warto
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Pytanie, czy Civic ma taki sam.
U mnie jest TU-58, ale ja mam H23A3.
Co najlepsze, z takich samych przesłanek jak Perez zacząłem już szukać aparatu (jakieś 50 kkm temu), ale po drodze okazało się, że problemem była pęknięta kopułka, która przy wilgotnej pogodzie zabijała iskrę całkowicie, a przy suchej działała idealnie nawet na LPG.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
piter34, modul zaplonowy, a to nie znaczy, ze caly aparat, a tam w aparacie jest jeszcze kilka rzeczy.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Dokładnie, to chyba moduł i cewka, no chyba, że jeszcze kopułkę i palec do tego liczyć.
Cewka też potrafi się wściec.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum