Witam!
Mam taki problem że nie mogę odpalić mojego Rover-ka. Iskra jest,przewody, świece, palec, kopułka-nowe, czujnik położenia wału podmieniony, cewka również, pompa paliwa nowa (ciśnienie 3 bary na listwie), wymieniony komputer z centralka immo.
Do sedna. Samochód przed awarią odpalał jak na loterii raz nie 10 razy tak z coraz większa tenedencją na nie. No i stało się -zamilkł na amen. Sprawdziłem moduł przekaźnika niby wszystko chodzi ale jak udało mi sie ustalić z modułu przekaźnika idzie napięcie zasilajace silnik krokowy, wtryski oraz zawór oparów paliwa tym sanyn przewodem. Napiecie jest czyli ok ale w kostce powinna byc też masa aby te elementy zadziałały a ze schematu wynika że steruje nią komp. Stad padła decyzja o wymianie kompa ale jest to samo. Czasami na chwilę odpali max 2 sek i zgasnie a wtedy można go kręcić dalej i nic? Zauważyłem że kierunkowskazy mrugna raz na otwieranie ale nie mrugaja na zamykanie I nie działa a jak odpalił to świeci lampka rezerwy paliwa? Prosze was o POMOC bo ręce juz dawno mi opadły
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 27, 2010 22:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A skąd komp bierze info kiedy podać mase na wtryski ? Bo zasilanie jest i idzie przez moduł do silniczka krokowego i wtrysków jak i zaworu elektromagnetycznego filtra oparów a potem wyjścia ida do konkretnych pinów w kompie i tyle. Tez mysle ze cos z masą ale kable sprawdzałem ciągłośc kabli miernikiem i niby ok Spotkał sie ktos kiedys z takim i anomaliami
[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 21:36 ]
A fabryczny immo to co odcina oprócz rozrusznika
fabryczne immo nie odcina pompy paliwa, tylko sterowanie cewką zapłonową i wtryskiwaczami, pompa jest zasilana z przekaźnika głównego, i powinna chodzić nawet przy odciętym immobiliserze...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
A więc zrobiłem tak! Zdjąłem kostke główna z listwy i podpiąłem nóżkę minusową diody led do pinu sterowania wtryskiem, a do drugiej podałem plus z akumulatora. Zaraz po ruszeniu rozrusznikiem dioda mruga ale po 2 sek przestaje. Potem moge kręcić rozrusznikiem i nic. Dopiero jak zamkne i otworze auto z pilota to powtórka sterowanie na 2 sek i zanik. Masa na kompie jest. Ciągłość wiążki od kompa do wtrysków i modułu przekaźnika sprawdzona. Zestaw komputera + puszka immo plus piloty wymieniona i nadal to samo jak na starym kompie. Skoro jak pisze STERYD immo odłącza rozrusznik. sterowanie cewką i wtryskami to czy mozliwe jest ,że odłacza tylko rozrusznik i cewkę (bo rozrusznik kręci i iskra jest ok) a sterowanie masą na wtryskach nie? Na listwę jak podam plus i mase to wtryski słychać(cykają). Jak pisałem wczesniej auto jakiś czas temu odpaliło jak nigdy nic ale teraz znowu milczy. Może kupiony został komp z ta samą usterką czy to wogóle możliwe
Zauważyłem, że jak otorze maske i zamykam z pilota to kierunki mrugnęły 3 razy czyli ok ale jak zamkne maske to na zamykaniu nie mrugnie ani razu tylko raz na otwieranie Zauwazyłem też jak nie chce odpalic to wystarczy że wykręce jedną świece i auto odpala.Mam wrażenie że w tym momencie wzbudza się cewka ale jak wyciągne wszystkie to iskra jest na 1cm od masy. Ide podmienie cewkę i zobaczymy. A wy co na to na takie cyrki?????????
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 21:36 ]
Jakieś zjawisko paranormalne Otóż jak nie chce odpalic to wystarczy ,że ściagne fajke z jednej swiecy obojętnie której i auto odpala odrazu Potem załoze ta fajke i chodzi jak marzenie. Zgasze go i odpale z pięc razy i na nowo to samo. Musze zdjąc przewód odpalić i założyć i znowu chodzi. O co tu chodzi?????Jest jakieś wyjasnienie albo ktoś z was miał coś podobnego
Rozrządu nie sprawdzałem ale myśle że jest ok bo chodzi idealnie jak odpali ma moc ładnie wkreca sie na obroty a wolne też idealne aż prawie nie slychać silnika!
A nikt nie lutował przewodów do sterowania wtryskiwaczy? Ja, gdy zabawiałem się trzy lata temu z HGF'em, musiałem przewody od emulatora wtrysków ciąć, by móc zdjąć głowicę, a potem miałem kłopot z polutowaniem tego, choć wtryski w tym silniku chodzą jednocześnie (full group)
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Jak pisałem rano podchodze do auta i otwieram z pilota dioda immo gaśnie. Przekręcam stacyjkę słysze jakieś 3-4 sek pompe paliwa i kręce rozrusznikiem. Silnik zapali i zaraz zgaśnie i koniec. Potem mozna kręcic do u.....j śmierći aku i nic. Eksperymentalnie zuważyłem że jak nie chce odpalic wystarczy że wykęce jedną swiece i auto odpala Wręce ją z powrotem i auto chodzi elegancko. Zgasze i odpali 3 razy a za 4 już nie a czasami zaraz po zgaszeniu ani mysli odpalić. Pomyslalem że może katalizator jest już na tyle przypchany że sonda odcina wtryski by go nie zalać paliwem by go nie uszkodzić a on już może martwy albo sama sonda jest trafiona! Co wy na to???? Każde spostrzeżenie sie przyda
Wykręcenie jednej świecy napewno nie jest powodem że auto zapali. Myślę że odpala ponieważ trzeba otworzyć maskę coś zrobić i wtedy niepewny styk łączy i auto zapala. Sprawdzić trzeba dokładnie co jest tego powodem. Napewno nie wykręcenie świecy.
Cewka podmieniona i to samo Przewody mam firmy JANMOR nowe ale idący do cewki jest załozony taki sam jak idzie od kopułki do świecy alle wątpie żeby to było przyczyną ale kuśi mnie aby wymienić je na NGK bo z produktami tamtej firmy miałem nieraz niemiłe sytuacje. No przecież musi być jakaś przyczyna że tak się zachowuje Dzisiaj nawet po wykręceniu jednej świecy nie odpalił
Dzisiaj nawet po wykręceniu jednej świecy nie odpalił
Czyli to nie jest przyczyna
TARADAJA napisał/a:
Zaraz po ruszeniu rozrusznikiem dioda mruga ale po 2 sek przestaje. Potem moge kręcić rozrusznikiem i nic. Dopiero jak zamkne i otworze auto z pilota to powtórka sterowanie na 2 sek i zanik.
Gdy taki problem miał zdzich44 (zanik sterowania na wtryskiwaczach), to udało nam się (w sumie to nie ma na to racjonalnego wytłumaczenia) odpalić auto z odłączonym czujnikiem temperatury. Później jednak zabawy z czujnikiem nie przynosiły skutku i skończyło się oddaniem komputera sterującego do ponownego zaprogramowania.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum