Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:51 [R75] ABS - włącza sie przy małej prędkości 40km/h
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
podczas hamowania, poniżej granicy 40 km/h ABS włącza się nawet lekko naciskając pedał hamowania! brak jakiegokolwiek wskazania na wyświetlaczu komputera pokładowego!! nie świeci się żadna kontrolka!! powyżej 40 km/h ABS funkcjonuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń!! na serwisie komputer wykazał błąd zaworu ABS w pompie hamulcowej ale po wykasowaniu wszystko wróciło do normy... niestety tylko na około miesiąc czasu! czy ma ktos pomysl na ten problem?
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 24, 2012 21:18, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:29
Nigdzie nie znalazłem żeby podczas hamowania, a dokładnie zadziałania ABS zapalała się lu musiała zapalić się kontrolka ABS. U mnie jak wyczuje delikatny poślizg koła tez zadziała. Ostatni nawet zadziałał na metalowym szwie na moście.
Może się doszukujesz tylko problemu.
[quote="SeniorA"]jest to objaw usterki pierścienia magnetycznego łożyska piasty, prawdopodobnie tylnej. .
dzięki Andrzeju!
tylko co to jest?
czy jest to trudne do wymiany?
i jak sprawdzić która strona?
a an dodatek jak to się ma do tego, ze w serwisie (jak już pisałem wyżej) na kompie pokazywało błąd zaworu w pompie hamulcowej!!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 22:05
siemasz napisał/a:
tylko co to jest?
czujniki ABS współpracują z pierścieniami magnetycznymi zamontowanymi w łożyskach piast. Pierścienie to takie plastikowe osłonki łożyska z wkładkami magnetycznymi do wytwarzania sygnału w czujniku ABS podczas obrotu koła.
siemasz napisał/a:
czy jest to trudne do wymiany?
to jest nieodłączna część łożyska piasty, a z tyłu łożysko jest zintegrowane z piastą.
siemasz napisał/a:
na kompie pokazywało błąd zaworu w pompie hamulcowej!!
być może tak jest. Ja znam przypadki ,że przyczyną był pierścień. Był kiedyś na forum podobny przypadek.Poszukaj w szukajce.
Mam podobny problem przy byle jakich prędkościach włącza się ABS i terkota ale nie hamuje tylko wydłuża mi drogę hamowania. Jeżdżę uważnie i nawet jak dojeżdżam do stopu np mam już 20 km/h wciskam hamulec i płynę ABS terkota a auto nie hamuje jakby dalej jechało po chwili puści i jest już miękki, aż strach jeździć z takim hamulcem. Klocki tarczę wymienione w grudniu.
Hej, miałem ten sam problem... kombinowałem na wszystkie fronty. sprawdziłem tarcze, wymieniłem płyn hamulcowy (jak masz stary to może wydzielić się woda, a wiadomo co dzieje się z wodą przy minusowych temperaturach), w każdym razie szukałem 1000 różnych przyczyn, okazało się że problem jest dość trywialny. Miałem letnie oponki
Gdy tylko opony są nieprzystosowane do warunków lub łyse, koła/koło zaczynają się ślizgać, a wtedy odpalają się wszystkie systemy.
u mnie było to widać zarówno przy hamowaniu (nawet przy 10km/h) jak i przy skręcie. Jak tylko brałem duży łuk, autem zaczynało mi rzucać. (dziwne wrażenie jakby coś blokowało jedno koło). wymiana opon na nówki zimówki rozwiązała problem.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 13:15
truten23 napisał/a:
sprawdź w jakim stanie są pierścienie na piastach,
w R75 nie ma klasycznych pierścieni na piastach . Na jednej stronie łożyska , jest obrotowa plastikowa szalka z 48 elementami magnetycznymi , która musi być umieszczone na przeciwko czujnika w płaszczyźnie do niego prostopadłej. Niewielki zwichrowanie pierścienia czy też jego uszkodzenie ,zagięcie i kontakt z elementami metalowymi może skutkować błędną pracą ABS.
teraz to już jestem całkiem zakręcony
wyciągnąłem na razie bezpiecznik od ABS bo się jeździć nie dało! chyba poczekam do wiosny bo faktycznie te moje opony (zimowe) są niespecjalne! może się wtedy poprawi tzn wyjaśni a jak nie to będę dalej szukał przyczyny
dzięki serdeczne wszystkim za dotychczasowe rady
możne się jeszcze jednak ktos znajdzie kto spotkał się z takim samym problemem!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 19:02
siemasz, to nie opony skoro cały czas się tak dzieje. Albo faktycznie zawór modulatora , albo pierścień. Może trzeba wymienić też płyn hamulcowy jak nie był dawno wymieniany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum