Wysłany: Wto Lut 02, 2010 12:35 [R75] Łańcuch czy pasek
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, kupując auto, wyczytałem że pod maską znajduje się łańcuch rozrządu, który raczej się nie wymienia - super jeden problem z głowy. Natomiast otwierając klapę widzę po lewej stronie paseczek, który bynajmniej nie jest łańcuchem i w dodatku ma lekkie pęknięcie - więc do wymiany.
To jak to w końcu jest, bo chciałbym wymienić, ale żeby to zrobić to muszę wiedzieć co wymieniam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 22:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 12:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 12:53
łańcuch dotyczy rozrządu, a wielorowkowy główny napędza osprzęt ( alternator,wspomaganie,pomp płynu.).
[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 12:53 ]
wymienia się pasek wielorowkowy napędu osprzętu , co 6 lat albo 150 kkm, ale lepiej przed 100 kkm. No i w razie uszkodzenia.
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Lut 02, 2010 14:12, w całości zmieniany 2 razy
a to jeszcze dopytam, jak wygląda sprawa wymiany, można to zrobić łatwo samemu, czy serwis do tego potrzebny?
jak serwis to jaki koszt takiej zabawy (orientacyjnie).
no i jeszcze jeśli chodzi o sam pasek, widzę że różnica jest od 40 do 180zł, czyli dość spora rozbieżność, skąd bierze się tak różnica? tylko kwestia marży?
ja mam właśnie pytanie w sprawie łańcuszka rozrządu. Co ile km wymienia się rozrząd. Dzisiaj kupiłem Rover 75 2.0 CDT (216000 przebiegu). Czy już powinienem się martwic wymiana? Czy tylko wymienić na początek olej, filtry, płyn hamulcowy? Proszę o poradę.
Czy tylko wymienić na początek olej, filtry, płyn hamulcowy?
.... proponuję sprawdzić przy okazji stan klocków i tarcz oraz elementów zawieszenia i jak będzie ok to lać ON i jeździć .... a i zobacz czy odpływy wody z podszybia są drożne.
Bulway, za 160 masz pasek oryginalny MG/Rover do wspomagania i alternatora.
Za 70 jest pasek Gates czyli zamiennik tego co powyżej.
Za 40 również pasek Gates do klimy i wody.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
pojęcia nie mam. ale chęci do jego nabycia duże. Jeśli to łatwiejsze niż budowa rakiety to jestem gotów podjąć próbę, tylko pytanie, czy to strasznie ważna fachowa wiedza potrzebna, czy wystarczy śrubokręt, młotek, determinacja i guma do żucia ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 11:00
potrzebny klucz oczkowy 24 do odkręcenia napinacza.Ściągasz górną osłonę silnika i nadkole plastikowe / koło/,odkręcasz napinacz , zapamiętaj przebieg paska. Po ściągnięciu paska sprawdź czy nie trzeba wymienić rolek kierunkowych. Po założeniu paska posprawdzaj czy dobrze leży w rowkach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum