Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam .
Mam mały problem poniewaz dzis wjechalem w ostry snieg i zaraz po tym zapalila mi sie kontrolka od akumulatora(samochód nie zgasl), alternator sie kreci ale caly czas sie pali kontrolka, a akumulator jest nowy (ma 2 miesiące) . Brak ładowania czy jakis kabelek sie odpiol mial ktos cos podobnego????
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 18, 2011 14:14, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 11:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie mam osłony. ale tak od spodu patrzyłem to sie wszystko kreci jak trzeba i jak gasze auto i zapalam swieci sie nadal. To co to moze byc jakis kabelek sie odpial czy alternator szlak trafil??
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob Paź 16, 2010 18:02
może się komuś przyda mój przypadek śwecącej kontrolki ładowania akumulatora .więc w moim r 75 świecila się ta kontrolka lecz ładowanie bylo .oprucz tego przepalony bezpiecznik nr.36 Przyczyna zwora na przewodzie od webasto.
podepnę się do tematu .
w skrócie: ładaowanie aku na wył silniku 12V, na włączonym spada do 11,3.
moim zdanie alternator. Proszę o potwierdzenie obaw. czy wymiana szczotek wystarczy?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 13, 2010 21:50
rafik14 napisał/a:
podepnę się do tematu .
w skrócie: ładaowanie aku na wył silniku 12V, na włączonym spada do 11,3.
moim zdanie alternator. Proszę o potwierdzenie obaw. czy wymiana szczotek wystarczy?
Sprawdź na włączonym silniku w poz. 9 ile daje alternator. Powinien pokazywać 14-14,2V. Parametry które podałeś w stanie spoczynku są do przyjęcia. Mam podobnie http://forum.roverki.eu/v...p=445483#445483
Wymiana szczotek regulatora w alternatorze wygląda z grubsza tak:
Trzeba zdjąć obudowę silnika, kanał od wlotu powietrza do silnika i odkręcić bagnet od sprawdzania poziomu oleju aby zrobić miejsce do odkręcenia obudowy tylnej alternatora bez konieczności wyciągania całego alternatora. Po odkręceniu masy i trzech śrub obudowy (o ile pamiętam rozm 10 klucz nasadowy z dłuższą przedłużką)ukaże nam się regulator napięcia. jest on przykręcony z kolei 4 śrubami. Po odkręceniu wyciągamy go delikatnie. Zsuwamy plastikową osłonę szczotek i mamy je na wierzchu. Po rozgrzaniu lutu z tyłu szczotek same nam wyskoczą (uwaga na sprężynki aby się nie zgubiły). Po wyjęciu regulatora warto przeczyścić komutator (wałeczek o który trą szczotki). Ja zrobiłem to w ten sposób że włączyłem silnik i podczas gdy komutator się obracam przyłożyłem delikatnie kawałek papieru ściernego i sam mi się ładnie wyszlifował. Wlutowanie to już pestka każdy kto nawet nigdy tego nie robił a wie jak trzymać lutownice w ręku da sobie radę. Potem wszystko w odwrotnej kolejności składamy. Pamiętać należy aby przed całą operacją odłączyć akumulator aby nie zrobić jakiegoś niepotrzebnego zwarcie. I chyba z grubsza to wszystko.
Wysłany: Sob Cze 18, 2011 10:15 [R75] Alternator - szczotki
Witam,
Padł mi alternator i chciałbym go jakoś reanimować. Czy może lepiej kupić od razu jakiś używany? Z tego co wyczytałem to w większości przypadków mogły paść szczotki. Ale z racji tego, że sprzedawane są tylko z regulatorem za kwotę kilku stówek, to szukam zamiennika.
Gdzieś na forum czytałem, że do naszego alternatora można dobrać szczotki od jakichś renówek. Tylko niestety nie znalazłem od jakich dokładnie.
Dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 18, 2011 14:16, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Mam problem z ładowaniem akumulatora podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka akumulatora zatrzymałem się podniosłem maskę zobaczyłem że alternator jest zalany płynem od wspomagania przyjechłem do domu umyłem go wodą pod ciśnieniem i nadal świeci.
Może wie ktoś co jest grane ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum