Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] ABS - włącza sie przy małej prędkości 40km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] ABS - włącza sie przy małej prędkości 40km/h
Autor Wiadomość
siemasz 



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: internet



  Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:51   [R75] ABS - włącza sie przy małej prędkości 40km/h
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

podczas hamowania, poniżej granicy 40 km/h ABS włącza się nawet lekko naciskając pedał hamowania! brak jakiegokolwiek wskazania na wyświetlaczu komputera pokładowego!! nie świeci się żadna kontrolka!! powyżej 40 km/h ABS funkcjonuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń!! na serwisie komputer wykazał błąd zaworu ABS w pompie hamulcowej ale po wykasowaniu wszystko wróciło do normy... niestety tylko na około miesiąc czasu! czy ma ktos pomysl na ten problem?
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 24, 2012 21:18, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 18:55   

siemasz, Wpisz w szukajke ABS i poczytaj: http://forum.roverki.eu/v...ghlight=r75+abs
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:02   

Czy podczas hamowania, a dokładnie zadziałania ABS zapala się kontrolka ABS?
 
 
siemasz 



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: internet



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:09   

nic sie nie zapal!!! jak gdyby bylo wszystko ok!
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:29   

Nigdzie nie znalazłem żeby podczas hamowania, a dokładnie zadziałania ABS zapalała się lu musiała zapalić się kontrolka ABS. U mnie jak wyczuje delikatny poślizg koła tez zadziała. Ostatni nawet zadziałał na metalowym szwie na moście.
Może się doszukujesz tylko problemu.
 
 
siemasz 



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: internet



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:38   

po wykasowaniu bledu w komputerze bylo wszystko ok! i teraz niestety problem wrocil!! :/
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:47   

siemasz napisał/a:
podczas hamowania, poniżej granicy 40 km/h ABS włącza się nawet lekko naciskając pedał
jest to objaw usterki pierścienia magnetycznego łożyska piasty, prawdopodobnie tylnej. .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
siemasz 



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: internet



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 21:27   

[quote="SeniorA"]jest to objaw usterki pierścienia magnetycznego łożyska piasty, prawdopodobnie tylnej. .
dzięki Andrzeju!
tylko co to jest?
czy jest to trudne do wymiany?
i jak sprawdzić która strona?
a an dodatek jak to się ma do tego, ze w serwisie (jak już pisałem wyżej) na kompie pokazywało błąd zaworu w pompie hamulcowej!! :shock:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 22:05   

siemasz napisał/a:
tylko co to jest?
czujniki ABS współpracują z pierścieniami magnetycznymi zamontowanymi w łożyskach piast. Pierścienie to takie plastikowe osłonki łożyska z wkładkami magnetycznymi do wytwarzania sygnału w czujniku ABS podczas obrotu koła.
siemasz napisał/a:
czy jest to trudne do wymiany?
to jest nieodłączna część łożyska piasty, a z tyłu łożysko jest zintegrowane z piastą.
siemasz napisał/a:
na kompie pokazywało błąd zaworu w pompie hamulcowej!! :shock:
być może tak jest. Ja znam przypadki ,że przyczyną był pierścień. Był kiedyś na forum podobny przypadek.Poszukaj w szukajce.

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 22:05 ]
znalazłem http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=abs
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MarioBross 



Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: Sucha Beskidzka



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 22:23   

Mam podobny problem przy byle jakich prędkościach włącza się ABS i terkota ale nie hamuje tylko wydłuża mi drogę hamowania. Jeżdżę uważnie i nawet jak dojeżdżam do stopu np mam już 20 km/h wciskam hamulec i płynę ABS terkota a auto nie hamuje jakby dalej jechało po chwili puści i jest już miękki, aż strach jeździć z takim hamulcem. Klocki tarczę wymienione w grudniu.
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 23:19   

Hej, miałem ten sam problem... kombinowałem na wszystkie fronty. sprawdziłem tarcze, wymieniłem płyn hamulcowy (jak masz stary to może wydzielić się woda, a wiadomo co dzieje się z wodą przy minusowych temperaturach), w każdym razie szukałem 1000 różnych przyczyn, okazało się że problem jest dość trywialny. Miałem letnie oponki :)
Gdy tylko opony są nieprzystosowane do warunków lub łyse, koła/koło zaczynają się ślizgać, a wtedy odpalają się wszystkie systemy.
u mnie było to widać zarówno przy hamowaniu (nawet przy 10km/h) jak i przy skręcie. Jak tylko brałem duży łuk, autem zaczynało mi rzucać. (dziwne wrażenie jakby coś blokowało jedno koło). wymiana opon na nówki zimówki rozwiązała problem.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 12:12   

MarioBross, Tak jak pisze SeniorA, sprawdź w jakim stanie są pierścienie na piastach, może czujnik też wymaga oczyszczenia z opiłków.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 13:15   

truten23 napisał/a:
sprawdź w jakim stanie są pierścienie na piastach,
w R75 nie ma klasycznych pierścieni na piastach . Na jednej stronie łożyska , jest obrotowa plastikowa szalka z 48 elementami magnetycznymi , która musi być umieszczone na przeciwko czujnika w płaszczyźnie do niego prostopadłej. Niewielki zwichrowanie pierścienia czy też jego uszkodzenie ,zagięcie i kontakt z elementami metalowymi może skutkować błędną pracą ABS.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Tomson40075 




Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 120
Skąd: Poznań/Szczecinek



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 15:25   

Bulway, powiem ci że ja mam podobnie, kiepski bieżnik i koła się ślizgają, ABS działa czulej a i kontrola trakcji działa jak zwariowana.
_________________
vel ZSZywacz
 
 
siemasz 



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: internet



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:46   

teraz to już jestem całkiem zakręcony :/
wyciągnąłem na razie bezpiecznik od ABS bo się jeździć nie dało! chyba poczekam do wiosny bo faktycznie te moje opony (zimowe) są niespecjalne! może się wtedy poprawi tzn wyjaśni a jak nie to będę dalej szukał przyczyny
dzięki serdeczne wszystkim za dotychczasowe rady
możne się jeszcze jednak ktos znajdzie kto spotkał się z takim samym problemem!
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 19:02   

siemasz, to nie opony skoro cały czas się tak dzieje. Albo faktycznie zawór modulatora , albo pierścień. Może trzeba wymienić też płyn hamulcowy jak nie był dawno wymieniany.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 19:04   

SeniorA ile dokładnie płynu wchodzi do układu hamulcowego?
 
 
siemasz 



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: internet



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 19:14   

chyba faktycznie zacznę od wymiany płynu hamulcowego! i tak nie wiem kiedy był wymieniany wiec może nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi :-)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 19:33   

apples napisał/a:
ile dokładnie płynu wchodzi do układu hamulcowego?
1 litr, DOT 4 (do pierwszego zalania ). Praktycznie tyle wystarcza do wymiany.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 19:35   

Dzięki. Mam nadzieje że nie więcej.
DOT 4 Shell Donax YB. Masz pomysł jak go dobrze ściągnąć? Tylko przez odpowietrzniki, czy zasysać czymś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T]coś charczy przy predkości powyżej 150 km/h
paluch1986 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Gru 15, 2013 21:25
grota10
Brak nowych postów [R75] Buczenie przy dużej prędkości
Doleslaw Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lip 06, 2009 20:42
Edisz
Brak nowych postów [R75] Wiązka przy czujniku prędkości
krist Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Mar 19, 2010 10:55
apples
Brak nowych postów [R75] Wycie czy buczenie przy większej prędkości.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 16 Pon Maj 02, 2011 09:32
automechanik
Brak nowych postów [R75] Szum powietrza przy prędkości powyżej 120km/h
haszczyc Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Gru 14, 2011 11:56
haszczyc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink