Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam i z góry przepraszam jeśli temat się powtórzył, ale po przewertowaniu forum nie udało mi się znaleźć identycznego przypadku.
Oto Symptomy:
-Ubytek płynu chłodniczego (spory ale praktycznie znikł po magicznych granulkach)
-Przegrzewanie podczas postoju zwłaszcza (kontrolka)
-Nie załączający się wentylator (sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik i jest ok)
-Klima chodzi dobrze (załącza się jej wentylatorek)
Jeśli potrzebne są jeszcze jakieś szczegóły to proszę dać znać.
ps. Jakie są objawy uszkodzonego termostatu dokładnie?
Z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 26, 2011 18:46, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 15:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy wentylator się włącza po odłączeniu czujnika temperatury albo po podłączeniu na krótko do aku?
Najlepiej włączyć diagnozę na zegarach i poczekać czy wiatrak włączy się przy 100 stopniach. Do tego można wtedy sprawdzić jaka jest realna temp silnika i jak się zachowuje.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Czw Lut 04, 2010 12:57, w całości zmieniany 1 raz
criskrzysiu,
"Klima chodzi dobrze (załącza się jej wentylatorek)" podczas uruchomiania klimy nie załącza się żaden wentylatorek tylko główny wentylator (bez względu na temp) jeśli się nie uruchamia znaczy że jest uwalony (standardowy temat)
"Przegrzewanie podczas postoju zwłaszcza (kontrolka)"
jeśli świeci się już kontrolka to temp jest dużoooo zawysoka wskaznik jest trochę kiepsko "skalibrowany" by znać dokładną temp trzeba to sprawdzić na wyświetlaczu cyfrowym na zegarach
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
eśli świeci się już kontrolka to temp jest dużoooo zawysoka wskaznik jest trochę kiepsko "skalibrowany" by znać dokładną temp trzeba to sprawdzić na wyświetlaczu cyfrowym na zegarach
Wskaźnik jest dobrze wyskalowany tylko problem w tym że jest on zakresowy. Pokazuje temperaturę pracy właściwą dla silnika. Stoi w miejscu od 75 to 115 stopni a następnie wystrzeliwuje w niebo.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
eśli świeci się już kontrolka to temp jest dużoooo zawysoka wskaznik jest trochę kiepsko "skalibrowany" by znać dokładną temp trzeba to sprawdzić na wyświetlaczu cyfrowym na zegarach
Wskaźnik jest dobrze wyskalowany tylko problem w tym że jest on zakresowy. Pokazuje temperaturę pracy właściwą dla silnika. Stoi w miejscu od 75 to 115 stopni a następnie wystrzeliwuje w niebo.
no to miałem na myśli chodziło o to że jak już wystrzeliwuje w niebo to jest temp mocno przekroczona i coś mocno nie tak z chłodzeniem
a tych "magicznych granulek" też radzę unikać u mnie poprzedni właścieciel był ich "fanem" i długo płukałem układ by się pozbyć pozostałości po tym g....
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Zrobiłem tak jak polecił piter34 i okazało się, że po przekroczeniu 100 stopni wentylator ani drgnął. Więc jeśli dobrze wyczytałem z poprzednich tematów biorę się za naprawę/wymianę wiatraka.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:11
Myślę że wyczerpująca odpowiedz
Najlepiej sprawdzić temperaturę w poz.7 wykonując test OBC (diagnostyka komputera).
Temperatury załączania wentylatora w zależności od silnika i modelu wentylatora.
K1.8
Engine Running
If the ECT sensor registers a temperatures of;
Between: 98 °C and 104 °C, = Low fan speed
Between 105 °C and 112 °C, = High fan speed
The ECM switches both cooling fan relays off if the ECT sensor registers a temperature of 98 °C or lower.
Engine Stopped:
Above 112 °C = High speed relay
The cooling fan motor is now able to operate at high speed until the ECT sensor registers a temperature of below 112 °C.
KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed
M47R Diesel 2.0 litre
(Very rarely needs engine cooling in UK but does require fan operation for Air conditioning to work correctly)
If the ECT sensor registers an engine coolant temperatures of:
Between 100°C and 105°C, = Low fan speed
Between 106°C and 111°C, = Medium fan speed.
Between 112°C and 119°C, = High speed.
With the 2 speed Kenlowe motors the ECU energises SLOW speed for a larger temp span.
For example in the diesel engine:
From 100 Deg C to 111 Deg C = Slow Speed
From 112 Deg C to 119 Deg C = High Speed
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lut 04, 2010 18:34, w całości zmieniany 1 raz
Trochę mi to czasu zajęło przez szkołę i prace na okrągło. Podsumowując przez ten czas od ostatniego posta znikła mi spora ilość oleju i pojawiło się mleko w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego więc szykuje się do wymiany uszczelki. Czy mogę prosić o konkretny link do aukcji bądź strony sklepu z nowym typem uszczelki (najlepiej cały komplet z magistralą olejową) . Podkreślam że mój silnik to benzyna 2.0. A drugą sprawą jest że podążając za instrukcją z FAQ rozmontowałem cały przód aby dostać się do wentylatora a tu mnie zastała przykra niespodzianka a mianowicie różnice od układu z disla. Nie wiem jak przeprowadzić demontaż wentylatora z punktu 5 bo u mnie całość jest znacznie bardziej zabudowana plastikiem. Czy mam po prostu odkręcić całość i modlić się żeby potem to umieć złożyć czy istnieje prostszy sposób an dostanie się do kostki sterującej?
A i mam teraz juz po rozebraniu taką sytuacje że raz się załączył mi wentylator przy zimnym silniku jak wlaczylem klime a po wylaczeniu i włączeniu ponownie już się nie chce załączyć. Jakieś wyjaśnienie może ktoś zna?
A i mam teraz juz po rozebraniu taką sytuacje że raz się załączył mi wentylator przy zimnym silniku jak wlaczylem klime a po wylaczeniu i włączeniu ponownie już się nie chce załączyć. Jakieś wyjaśnienie może ktoś zna?
Być może szczotki do wymiany. Są na tyle wytarte że czasem mają styk a czasem nie. Sprawdź czy za każdym razem załącza przekaźnik w skrzynce przy wentylatorze.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 18:28
Nie rozbieraj niczego. Jeżeli masz rezystor na wentylatorze to najpierw sprawdź czy jest OK jakimś miernikiem. Ja dzisiaj wymieniłem rezystor i wentylator hula jak trzeba. W razie czego mam zdjęcia jak się dobrać i co zrobić by go wymienić więc mogę tu wkleić.
1. wydaje mi się że przekaźnik się załącza(ale tam gdzie są bezpieczniki, przy wentylatorze właśnie nie wiem jak się dobrać do tego).
2. już drugi raz taki cud nie idzie w żaden sposób wywołać
3. bardzo proszę o te zdjęcia.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:06
Wymiana jest banalnie prosta i nie wymaga dużej wiedzy. Wystarczy nam śrubokręt krzyżakowy, szczypce boczne, wiertarka z wiertłem, kostka elektryczna na przewód 2,5mm, taśma izolacyjna oraz 2 śrubki ø4 z nakrętkami. Niektórzy może mnie skrytykują że łączenie rezystora wykonałem na kostki nie lutując, ale jest to jednak najlepszy sposób gdyż przewody od wentylatora są stalowe, grube, a ucho montażowe na rezystorze bardzo małe. Rezystor zakupiłem zgodnie z http://forum.roverki.eu/v...p=464680#464680
Wymiana trwała niecałe 45min. i aby ją przeprowadzić należy:
1. Zdjąć przednią atrapę (grilla).
2. Odkręcić stary rezystor od obudowy wentylatora.
3. Odciąć kable jak najbliżej starego rezystora.
4. Odkręcić rezystor od płytki łączącej go z obudową wentylatora.
5. Odciąć lub odłamać od blaszki mocującej stary rezystor górną wystającą część tak aby utworzył się prostokąt.
6. Nawiercić 1 nowy otwór w blaszce zgodnie z mocowaniem nowego rezystora. Drugi otwór pasuje do otworu nowego rezystora.
7. Skręcić blaszkę z rezystorem nowymi śrubami z nakrętkami tak aby rezystor był z tyłu i aby odsunąć go maksymalnie od śmigła wentylatora.
8. Zdjąć koszulki z przewodów tak aby włożyć w kostki.
9. Podciąć plastyki na kostkach w miejscu gdzie dojdą do rezystora (zdjęcie).
10. Założyć kostki tylko na przewody i zaizolować ich większą cześć łącznie z przewodami (zdjęcie).
11. Włożyć rezystor w kostki i skręcić wszystko razem.
12. Zaizolować pozostałą część kostek tak aby izolacja doszła do rezystora.
13. Przykręcić rezystor do obudowy wentylatora.
14. Ułożyć kable od rezystora tak, aby były jak najdalej od śmigła wentylatory.
15. Uruchomić silnik i włączyć klimatyzację. Wentylator powinien się uruchomić.
16. Założyć grill.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Kwi 09, 2010 12:31, w całości zmieniany 5 razy
[ Dodano: Czw Kwi 08, 2010 22:24 ]
zastanawiam się nad tą czarną małą skrzyneczką z prawej strony jednak dostęp do niej jest jakby od 'środka' a zdjęcie tego plastiku całego czarnego do prostych nie należy bo blokują go wszystkie przewody i co gorsza rurki z chłodnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum