Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
Autor Wiadomość
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 15:13   [R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam i z góry przepraszam jeśli temat się powtórzył, ale po przewertowaniu forum nie udało mi się znaleźć identycznego przypadku.
Oto Symptomy:
-Ubytek płynu chłodniczego (spory ale praktycznie znikł po magicznych granulkach)
-Przegrzewanie podczas postoju zwłaszcza (kontrolka)
-Nie załączający się wentylator (sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik i jest ok)
-Klima chodzi dobrze (załącza się jej wentylatorek)
Jeśli potrzebne są jeszcze jakieś szczegóły to proszę dać znać.
ps. Jakie są objawy uszkodzonego termostatu dokładnie?
Z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 26, 2011 18:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 03, 2010 15:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 20:14   

Witaj

criskrzysiu napisał/a:
-Ubytek płynu chłodniczego (spory ale praktycznie znikł po magicznych granulkach)

Gdzie ubywa płyn? Są jakieś wycieki? Olej jest czysty?
Myślę, że od tego trzeba zacząć.

criskrzysiu napisał/a:
-Nie załączający się wentylator (sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik i jest ok)

Czy wentylator się włącza po odłączeniu czujnika temperatury albo po podłączeniu na krótko do aku?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 01:56   

piter34 napisał/a:
Czy wentylator się włącza po odłączeniu czujnika temperatury albo po podłączeniu na krótko do aku?

Najlepiej włączyć diagnozę na zegarach i poczekać czy wiatrak włączy się przy 100 stopniach. Do tego można wtedy sprawdzić jaka jest realna temp silnika i jak się zachowuje.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Czw Lut 04, 2010 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 08:35   

criskrzysiu,
"Klima chodzi dobrze (załącza się jej wentylatorek)" podczas uruchomiania klimy nie załącza się żaden wentylatorek tylko główny wentylator (bez względu na temp) jeśli się nie uruchamia znaczy że jest uwalony (standardowy temat)

"Przegrzewanie podczas postoju zwłaszcza (kontrolka)"
jeśli świeci się już kontrolka to temp jest dużoooo zawysoka wskaznik jest trochę kiepsko "skalibrowany" by znać dokładną temp trzeba to sprawdzić na wyświetlaczu cyfrowym na zegarach
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 09:50   

Zukowaty napisał/a:
Najlepiej włączyć diagnozę na zegarach

Opis znajduje się tutaj :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 13:00   

Aragorn napisał/a:
eśli świeci się już kontrolka to temp jest dużoooo zawysoka wskaznik jest trochę kiepsko "skalibrowany" by znać dokładną temp trzeba to sprawdzić na wyświetlaczu cyfrowym na zegarach

Wskaźnik jest dobrze wyskalowany tylko problem w tym że jest on zakresowy. Pokazuje temperaturę pracy właściwą dla silnika. Stoi w miejscu od 75 to 115 stopni a następnie wystrzeliwuje w niebo.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 13:39   

Zukowaty napisał/a:
Aragorn napisał/a:
eśli świeci się już kontrolka to temp jest dużoooo zawysoka wskaznik jest trochę kiepsko "skalibrowany" by znać dokładną temp trzeba to sprawdzić na wyświetlaczu cyfrowym na zegarach

Wskaźnik jest dobrze wyskalowany tylko problem w tym że jest on zakresowy. Pokazuje temperaturę pracy właściwą dla silnika. Stoi w miejscu od 75 to 115 stopni a następnie wystrzeliwuje w niebo.


no to miałem na myśli chodziło o to że jak już wystrzeliwuje w niebo to jest temp mocno przekroczona i coś mocno nie tak z chłodzeniem

a tych "magicznych granulek" też radzę unikać u mnie poprzedni właścieciel był ich "fanem" i długo płukałem układ by się pozbyć pozostałości po tym g.... :-)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 17:17   

Zrobiłem tak jak polecił piter34 i okazało się, że po przekroczeniu 100 stopni wentylator ani drgnął. Więc jeśli dobrze wyczytałem z poprzednich tematów biorę się za naprawę/wymianę wiatraka.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:05   

criskrzysiu napisał/a:
Zrobiłem tak jak polecił piter34 i okazało się, że po przekroczeniu 100 stopni wentylator ani drgnął.

Czy ktoś zerknie na szybko do RAVE jaka jest w ogóle temp. włączenia wiatraka?

criskrzysiu napisał/a:
Więc jeśli dobrze wyczytałem z poprzednich tematów biorę się za naprawę/wymianę wiatraka.

Czy nie działa przy spięciu na krótko?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:11   

Myślę że wyczerpująca odpowiedz :wink:
Najlepiej sprawdzić temperaturę w poz.7 wykonując test OBC (diagnostyka komputera).

Temperatury załączania wentylatora w zależności od silnika i modelu wentylatora.
K1.8
Engine Running
If the ECT sensor registers a temperatures of;
Between: 98 °C and 104 °C, = Low fan speed
Between 105 °C and 112 °C, = High fan speed
The ECM switches both cooling fan relays off if the ECT sensor registers a temperature of 98 °C or lower.
Engine Stopped:
Above 112 °C = High speed relay
The cooling fan motor is now able to operate at high speed until the ECT sensor registers a temperature of below 112 °C.

KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed

M47R Diesel 2.0 litre
(Very rarely needs engine cooling in UK but does require fan operation for Air conditioning to work correctly)
If the ECT sensor registers an engine coolant temperatures of:
Between 100°C and 105°C, = Low fan speed
Between 106°C and 111°C, = Medium fan speed.
Between 112°C and 119°C, = High speed.

With the 2 speed Kenlowe motors the ECU energises SLOW speed for a larger temp span.
For example in the diesel engine:
From 100 Deg C to 111 Deg C = Slow Speed
From 112 Deg C to 119 Deg C = High Speed
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lut 04, 2010 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:33   

piter34 napisał/a:
Czy nie działa przy spięciu na krótko?
działa, ale trzeba rozebrać do tego cały przód bo jest sterowany z ECM.
http://forum.roverki.eu/v...hlight=kr%F3tko
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Lut 04, 2010 18:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 19:58   

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=217394

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1117__17
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 14:39   

Trochę mi to czasu zajęło przez szkołę i prace na okrągło. Podsumowując przez ten czas od ostatniego posta znikła mi spora ilość oleju i pojawiło się mleko w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego więc szykuje się do wymiany uszczelki. Czy mogę prosić o konkretny link do aukcji bądź strony sklepu z nowym typem uszczelki (najlepiej cały komplet z magistralą olejową) . Podkreślam że mój silnik to benzyna 2.0. A drugą sprawą jest że podążając za instrukcją z FAQ rozmontowałem cały przód aby dostać się do wentylatora a tu mnie zastała przykra niespodzianka a mianowicie różnice od układu z disla. Nie wiem jak przeprowadzić demontaż wentylatora z punktu 5 bo u mnie całość jest znacznie bardziej zabudowana plastikiem. Czy mam po prostu odkręcić całość i modlić się żeby potem to umieć złożyć czy istnieje prostszy sposób an dostanie się do kostki sterującej?

A i mam teraz juz po rozebraniu taką sytuacje że raz się załączył mi wentylator przy zimnym silniku jak wlaczylem klime a po wylaczeniu i włączeniu ponownie już się nie chce załączyć. Jakieś wyjaśnienie może ktoś zna?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 16:41   

criskrzysiu napisał/a:
A i mam teraz juz po rozebraniu taką sytuacje że raz się załączył mi wentylator przy zimnym silniku jak wlaczylem klime a po wylaczeniu i włączeniu ponownie już się nie chce załączyć. Jakieś wyjaśnienie może ktoś zna?


Być może szczotki do wymiany. Są na tyle wytarte że czasem mają styk a czasem nie. Sprawdź czy za każdym razem załącza przekaźnik w skrzynce przy wentylatorze.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 18:28   

Nie rozbieraj niczego. Jeżeli masz rezystor na wentylatorze to najpierw sprawdź czy jest OK jakimś miernikiem. Ja dzisiaj wymieniłem rezystor i wentylator hula jak trzeba. :wink: W razie czego mam zdjęcia jak się dobrać i co zrobić by go wymienić więc mogę tu wkleić. :wink:
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 20:56   

1. wydaje mi się że przekaźnik się załącza(ale tam gdzie są bezpieczniki, przy wentylatorze właśnie nie wiem jak się dobrać do tego).
2. już drugi raz taki cud nie idzie w żaden sposób wywołać
3. bardzo proszę o te zdjęcia.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:06   

Wymiana jest banalnie prosta i nie wymaga dużej wiedzy. Wystarczy nam śrubokręt krzyżakowy, szczypce boczne, wiertarka z wiertłem, kostka elektryczna na przewód 2,5mm, taśma izolacyjna oraz 2 śrubki ø4 z nakrętkami. Niektórzy może mnie skrytykują że łączenie rezystora wykonałem na kostki nie lutując, ale jest to jednak najlepszy sposób gdyż przewody od wentylatora są stalowe, grube, a ucho montażowe na rezystorze bardzo małe. Rezystor zakupiłem zgodnie z http://forum.roverki.eu/v...p=464680#464680
Wymiana trwała niecałe 45min. i aby ją przeprowadzić należy:
1. Zdjąć przednią atrapę (grilla).
2. Odkręcić stary rezystor od obudowy wentylatora.
3. Odciąć kable jak najbliżej starego rezystora.
4. Odkręcić rezystor od płytki łączącej go z obudową wentylatora.
5. Odciąć lub odłamać od blaszki mocującej stary rezystor górną wystającą część tak aby utworzył się prostokąt.
6. Nawiercić 1 nowy otwór w blaszce zgodnie z mocowaniem nowego rezystora. Drugi otwór pasuje do otworu nowego rezystora.
7. Skręcić blaszkę z rezystorem nowymi śrubami z nakrętkami tak aby rezystor był z tyłu i aby odsunąć go maksymalnie od śmigła wentylatora.
8. Zdjąć koszulki z przewodów tak aby włożyć w kostki.
9. Podciąć plastyki na kostkach w miejscu gdzie dojdą do rezystora (zdjęcie).
10. Założyć kostki tylko na przewody i zaizolować ich większą cześć łącznie z przewodami (zdjęcie).
11. Włożyć rezystor w kostki i skręcić wszystko razem.
12. Zaizolować pozostałą część kostek tak aby izolacja doszła do rezystora.
13. Przykręcić rezystor do obudowy wentylatora.
14. Ułożyć kable od rezystora tak, aby były jak najdalej od śmigła wentylatory.
15. Uruchomić silnik i włączyć klimatyzację. Wentylator powinien się uruchomić.
16. Założyć grill.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Kwi 09, 2010 12:31, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:19   

niestety u mnie to chyba jednak inaczej wygląda a mianowicie tak:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:20   

Za to łopatką nie ma rezystora?
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:24   

jakbym nie kręcił to się nie pojawia niestety

[ Dodano: Czw Kwi 08, 2010 22:24 ]
zastanawiam się nad tą czarną małą skrzyneczką z prawej strony jednak dostęp do niej jest jakby od 'środka' a zdjęcie tego plastiku całego czarnego do prostych nie należy bo blokują go wszystkie przewody i co gorsza rurki z chłodnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] Rezystor opornicy wentylatora???
taz87 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 14, 2013 18:10
robo
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 57 Nie Sie 23, 2015 17:30
sash997
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnicy Kraków
andyhell Rover serii 75, MG ZT 37 Sro Sie 30, 2017 19:28
sash997
Brak nowych postów [R75] Przegrzewanie się samochodu
Gesior Rover serii 75, MG ZT 34 Czw Lut 04, 2016 17:03
Dominoz
Brak nowych postów [MG ZT-T] Przegrzewanie się silnika
Mortal Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 14, 2011 22:03
kris-tofer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink