Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.6 16V 01r] optymalne obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.6 16V 01r] optymalne obroty

R45 1.6 16V
Autor Wiadomość
sidiromek 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 12:18   [R45 1.6 16V 01r] optymalne obroty

Jaki uważanie obroty za optymane dla R45 1.6 16V? Najlepiej mi się jeżdzi po mieście i zmienia biegi w granicy 2000 ale nie wiem czy to nie za mało...
Chodzi przede wszystkim o optymalne spalanie, mże posiada ktoś charakterystyke takiego silnika?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 04, 2010 12:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 12:25   

Te silniki lubią jak je pokręcić, ja zmieniam w okolicach 3tyś. i w lecie, po mieście pali mi jakieś 8,5l/100km. Z tym, że mam przepustnicę z MG ZR, z seryjną przepustnicą palił jakieś 0,5l mniej.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
sidiromek 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 13:00   

Mi spalil 11l - zoma przy jeżdzie w okolicach 2000 obr. Zima ale chyba za dużo. Na trasie już lepiej - 7,2l sprawdzone na 700km odległości i wyższych obrotach - bez szaleństw bo śnieżyca była.
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 14:34   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Najwieksze zużycie miałem jeden raz zimą 9,8L/jazda w miejscu/, a przeciętnie w zimie, przy jeździe w większości w miejscu to ~ 8,5L. Tankuję zawsze pod korek, po przejechaniu ok.500km. Roczne przebiegi, średnio 10tys.km, średnioroczne zużycie to:
-2007r / 7,67l , -2008 / 7,71 , 2009 / 7,77. Przy zmianie biegów krecę do ok.2500obr., :wink: pozdr....
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 15:06   

sidiromek napisał/a:
Jaki uważanie obroty za optymane dla R45 1.6 16V?

Takie, które są prawidłowo dostosowane do warunków panujących na drodze. :ok:

Na to pytanie nie da się sensownie odpowiedzieć. ;)

Silnik na dłuższą metę nie lubi, gdy się go używa wyłącznie w przedziale obrotów poniżej 2000-3000.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 15:07   

Czasem trzeba "przewietrzyć" tłoki po prostu :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sidiromek 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 15:10   

Miałen na mysli optymalne pod względem spalania. Podobno różne silniki "lubią" :wink: różne obroty. Powyżej 3000 jakoś mnie boli gdy cisne ale może to dlatego że mam taki styl jazdy - lubie mieć cicho i jak się silnik nie męczy :smile:
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 15:28   

zamontowałem sobie wskaźnik podciśnienia w kolektorze, z niego wychodzi mi że niekoniecznie niskie obroty a delikatne posługiwanie się gazem i jeśli jedziemy pod górę to redukujemy nieco mimo, że samochód daje radę :)

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 15:28 ]
nie wciskamy gwałtownie gazu a stopniowo :oops:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 16:00   

Kozik napisał/a:
nie wciskamy gwałtownie gazu a stopniowo :oops:


Witam

Wedlug zasad Eco drivingu, to nie masz racji. Bo podobno samochod powinno sie dynamicznie ( 3/4 gazu ) rozpedzic do zadanej predkosci i ja utrzymywac. i przewidywac co sie dzieje na drodze, czyli nie hamowac gwaltownie, nie wyprzedzac jak za chwile bedze trzeba zwalniac, itd :)

Jak to ma do rzeczywistego zuzycie paliwa, nie wiem bo tak nie jezdze.
Wiec z mojej strony to tylko teoria, ale jak jest naprawde?

pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 17:18   

snake0908 napisał/a:
Wedlug zasad Eco drivingu, to nie masz racji. Bo podobno samochod powinno sie dynamicznie ( 3/4 gazu ) rozpedzic do zadanej predkosci i ja utrzymywac. i przewidywac co sie dzieje na drodze, czyli nie hamowac gwaltownie, nie wyprzedzac jak za chwile bedze trzeba zwalniac, itd


Ja miałem na myśli gwałtowne wciśnięcie gazu czyli np wciśnięcie gazu do 3/4 w ciągu 1,5sek zamiast w ciągu 0,2sek bo jak wciśniesz od razu prawie w podłogę to czasy wtrysków i tak wyskoczą maksymalne mimo ,że nie wcisnąłeś gazu do końca.

snake0908 przeczytaj całą moją wypowiedź to może zobaczysz sens ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:04   

Kozik napisał/a:
zamontowałem sobie wskaźnik podciśnienia w kolektorze, z niego wychodzi mi że niekoniecznie niskie obroty a delikatne posługiwanie się gazem

Zużyjesz mniej paliwa, jeśli dynamicznie przyspieszysz do zadanej prędkości (np. do 70 kmh), a nie jeśli będziesz zwiększać tę prędkość stopniowo (czyli delikatnie posługując się gazem) :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:26   

piter34 czyli chcąc jechać z prędkością 100km/h musze przyspieszyć do niej w 11 sekund?

Nie sądzę żeby wtedy niskie zużycie paliwa wyszło!

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 18:26 ]
Trzeba jeździć z głową i tyle, wtedy jest ekonomicznie ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:28   

Kozik napisał/a:
piter34 czyli chcąc jechać z prędkością 100km/h musze przyspieszyć do niej w 11 sekund?

Nie sądzę żeby wtedy niskie zużycie paliwa wyszło!

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 18:26 ]
Trzeba jeździć z głową i tyle, wtedy jest ekonomicznie ;)


Nie wiem czego nie rozumiesz?
Przyspieszasz dynamicznie do okreslonej prededkosci a pozniej ja utrzymujesz.
Auto najwiecej pali przy rozpedzaniu, im to dluzej trwa tym wiecej spalisz.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:44   

Cytat:
Auto najwiecej pali przy rozpedzaniu, im to dluzej trwa tym wiecej spalisz.
To wychodzi na to, ze ekonomicznie jest dawac caly czas po garach ;)
 
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:46   

ja zmieniam przy około 2.500, czasem trochę później, czasem wcześniej
generalnie moja jazda zamyka się między 2000-2500, no chyba, że jadę ponad 90km/h
spalanie średnie z przewagą miasta około 8 litrów - myślę, że dość dobry wynik, biorąc pod uwagę, częste krótkie trasy po ledwie kilka km

rekord na jednym baku w trasie Gdańsk-Wawa i chwilę po Wawie to blisko 800 km :wink:
_________________
R400 -> R75
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:49   

Lechos napisał/a:
To wychodzi na to, ze ekonomicznie jest dawac caly czas po garach ;)


:) nie caly czas po garach, tylko rozpedzamy sie dynamicznie do np. 100 km/h i pozniej staramy sie utrzymywac te predkosc ;)
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:55   

to nie diesel żeby jeździć do 2tyś... skasujecie panewki :/ ja w swoim zmieniam co 3tyś lub wyżej ;) normalnie nie przekraczam 5tyś, i spalanie mam ok9l więc bardzo dobre a do tego silnika nie męczy, bo jade w zakresie gdzie jest jakis moment i moc ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:58   

snake0908, Lechos, piter34, wiemy wszyscy o co faktycznie chodzi tylko czepiamy się swoich wypowiedzi, próbujemy pokazać kto jest najmądrzejszy :P jakby przeczytać wszystkie wypowiedzi każdego z nas to faktycznie chodzi o to samo ;)
dajmy sobie spokój ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
sidiromek 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 19:39   

Jeździłem do tej pory dieselem, chyba dlatego mam opór z tymi obrotami.
Gdy zmieniam biegi przy 2,5k obroty czasem mi spadają poniżej 2k i muszę podciągać żeby czuć "siłę" - pewnie wtedy spalanie skacze. Wniosek - lepiej zmienić przy obrotach pod 3k, nie wiem jak przy większych bo się boje :wink:

A o co chodzi z tymi panewkami przy niskich obrotach?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 21:39   

O to chodzi, że jedziesz totalnie poza zakresem, gdzie silnik ma moc i moment obrotowy, to nie V czy bokser ani tym bardziej turbo diesel :/ dodajesz mu gazu i w układzie korbowym działają ogromne siły i przeciążenia = przyspieszona smierć panewek...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] OBROTY
seba11917 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Cze 22, 2016 16:10
seba11917
Brak nowych postów [R416] Obroty
oczar321 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Maj 31, 2008 20:38
Ciufa
Brak nowych postów [R45] Nie wkręca się na obroty
luk2727 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sie 13, 2011 20:53
Jugol
Brak nowych postów [R45] Obroty a prędkość
Rover4545 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 08, 2019 21:22
szymonenek
Brak nowych postów [R45] obroty silnika
bogdan1982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Kwi 05, 2013 17:06
kruszan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink