Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich,
Od pewnego czasu przy puszczaniu sprzęgła odczuwalne jest stukanie po pedale. Najbardziej przy jedynce i wstecznym. Najgorzej jest na samej górze zaraz po wduszeniu pedału. Czy przyczyną tego może być dwu masa ? Dodam że mam założony wysprzęglik od frilandera. Problem stanowi również to że regularnie ucieka mi płyn z układu. Co miesiąc muszę go uzupełniać. Co zauważyłem, to to że tak jakby uciekał spod nakrętki od zbiorniczka przy pompce. Czy może to być efektem tych uderzeń?? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 22:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 08:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 08:33
Efekt skoku pedału (uderzeń) może być od zapowietrzonego tez układu. Jak wylewa Ci się płynto nie masz założonej gumki w zbiorniczku. Podobno ktoś pisał na forum że idealnie spisują się 2 prezerwatywy założone na zbiorniczek i nakrętkę.
Uderzenia mogą być spowodowane też dociskiem sprzęgła.
nestor_45 ale tu nie chodzi o uszczelkę pod korkiem tylko w środku zbiorniczka powinien być taki kapturek. U Mnie on był ucięty,żeby więcej płynu mogło wejść i też dolewałem aż musiałem wymienić pompkę i wysprzęglik (od frilandera) i jest ok. Przejechałem już 40tys. i narazie ok.
Kapturek mam założony, pompka i wysprzęglik są nowa tylko 8 tyś przebiegu. Musiałem już trzy razy płynu dolewać i odpowietrzać. Stukanie jest i odczuwalne i słyszalne tak jakby ktoś młoteczkiem stukał w tłoczek.
nestor_45, jeśli po tak niewielkim przebiegu prawie nowe części już się sypnęły to Twój mechanik musiał coś skopać przy zakładaniu pompki lub wsyprzęglika. Jak piszesz zapowietrza się i uchodzi płyn. Jeśli tak jak apples pisze nie ma wycieku pod skrzynią ani przy samej pompce to szukaj wycieku na łączeniu rurki wysprzęglika z rurką od pompki (miedziana złączka zaraz pod akumulatorem) a samego mechanika bym za mordę wyciągał za taką robotę...
Wydaje się, że bicie może być spowodowane źle dokręconym lub uszkodzonym dociskiem lub tarczą sprzęgła. Przy przyśpieszaniu nie ślizga się?
Raczej się nie ślizga, czyli jest szansa że to nie wina dwu masy? Najgorzej jest jak cofam tym bardziej teraz, kiedy trzeba trochę więcej gazu dodać żeby zaparkować w "śniegu". Na połączeniu pod akumulatorem nie cieknie ostatnio sprawdzałem. Przed ostatnim razem po dolaniu płynu dokładnie wytarłem całą pompkę. W niedzielę kiedy dolewałem płyn była mokra ewidentnie tak jakby ciekło z pod korka na pompce. Jeszcze pytanko czy przy złym połączeniu pompki z wężykiem może z niego sikać tak żeby ubrudzić tą pompkę??
Nie wykluczone też, że to właśnie dwumasa, jeśli ma duże luzy to myślę, że takie objawy mogą być. Poszukaj na forum, było sporo tematów na ten temat.
A jak najprościej sprawdzić dwumasę? na prostej utwardzonej drodze włącz drugi bieg i spróbuj ruszyć bez wciskania gazu tylko powoli puszczając sprzęgło.
U mnie pompka też z czasem może robić się mokra, ale myślę, że jest to wina przelania układu płynem. Mam nadzieję, że płynu do pompki dolewasz pod stożkową gumę? I musisz ją po dolaniu wsadzić z powrotem. Sprawdź też, czy nie jest uszkodzona.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 17:17
Wszystko możne. Schyl się pod kierownice i niech ktoś naciska pedał sprzęgła. Zobaczysz gdzie leci.
Nie myśl na razie o dwumasie. Zlokalizuj wyciek i go usuń. Potem odpowietrz i następnie napisz czy dalej puka (szarpie).
apples, pukanie i szarpanie nie bierze się z nieszczelności, ani z okolic pompki, coś z okolic skrzyni przez układ przenosi stuki na pedał. Ja innej opcji nie widzę, bo cała siła sprzęgła i coś co może to powodować jest na wałku skrzyni. No chyba, że coś jest nie tak z tą gumą w zbiorniczku pompki.
apples napisał/a:
prezerwatywy założone na zbiorniczek i nakrętkę.
w razie będą potrzebne to będzie wiadomo gdzie szukać
A nie napisałem? jak dwumasa już podniszczona to roverek zgaśnie lub będzie słychać stuki. Jak uda Ci się ruszyć to nie masz się co dwumasą przejmować. Mi nie raz na 1 zgaśnie, łomocze tam w skrzyni ta dwumasa, ale jeżdżę tak i ze sprzęgłem problemu nie mam. Musisz szukać przyczyny wycieku.
Panowie podpowiedzcie jak zachowuje się zapowietrzony układ. Bo u mnie pedał po dolaniu i odpowietrzeniu działa na całej wysokości tzn. jak tylko położę na nim nogę to wyczuwam lekkie wibracje, z kolei gdy zaczyna ubywać płynu w układzie to mam luz pod nogą i sprzęgło łapie coraz niżej. Dodam jeszcze że jak łapie w połowie wysokości to to w zbiorniczku już niema nic płynu. Pozdrawiam
pompka i wysprzęglik są nowa tylko 8 tyś przebiegu
nawet tak ch.....e części jak wymienione elementy sprzęgła w naszych roverkach nie są chyba w stanie rozwalić się po 8tys km. Ja bym z reklamacją do mechanika się zgłosiŁ
[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 17:32 ]
nestor_45 napisał/a:
Panowie podpowiedzcie jak zachowuje się zapowietrzony układ
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 17:35
kris-tofer dobrze pisze. Reklamuj, tylko przy reklamacji nie daj sobie wcisnąć ze sprzęgło do wymiany. Póki co sprawdź gdzie leci i daj znać. 5min roboty.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 05, 2010 17:37, w całości zmieniany 1 raz
Tak im więcej gazu tym ich częstotliwość rośnie. są rytmiczne równoległe do obrotów silnika i najbardziej intensywne zaraz po wduszeniu pedału sprzęgła. Im bardziej wciskam tym ich siła maleje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum