Koleżanki i koledzy 2 pytania:
1) skąd wiadomo że świece żarowe nadają się do wymiany - oprócz odpowiedzi, że "nie grzeją" i opornego palenia. Jakie są inne objawy?
2) Jak wygląda schemat przewodów od ABSu.? Chodzi mi o łopatologiczne przedstawienie drogi jaką biegną kable od czujników, może ktoś z was się orientuje?
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 19:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ad1). Roverki są tak skonstruowane, że kontrolka nie zasygnalizuje "spalonej" świecy.
Pierwszymi objawami niesprawnej świecy, (lub świec) jest utrudniony rozruch całkowicie zimnego silnika przy mrozach już od -5. Innych objawów nie ma.
Tej zimy padły mi dwie świece i przy mrozach powyżej -10 silnik zapalał po 3, 4 lub dopiero 5 razem. Przez cały czas "łapał" i załapać nie mógł. Jak już zapalił to przez kilka sekund pracował bardzo nierówno.
Sprawność świec można sprawdzić samemu. W tym celu należy zdjąć osłonę silnika, następnie odkręcić mostek ze świec i zwykłym przewodem od "+" z akumulatora dotykać wystające końcówki świec. Jeżeli iskrzą, to są sprawne.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SeniorA napisał/a:
nadmierne dymienie po uruchomieniu.
Po chwili zastanowienia..mógłbyś rozwinąć myśl?
Podczas kręcenia rozrusznikiem krecisz całym silnikem a co za tym idzie również pompą wtryskową.Jeśli silnik ma za małą kompresję to ma problem odpalić nierozgrzane paliwo.Ty kręcisz dalej a pompa podaje kolejne porcje paliwa , w koncu silnik odpala i wyrzuca nazbierane w wylocie nieprzepalone paliwo i stąd bierze się chwilowe kopcenie i smród za autem.
Wiem coś o tym bo też długo kręciłem moim nowym nabytkiem.Bylo -18 i odpalał dopiero po 10 sekundach kręcenia.Okazało sie że wszystkie świece były do wymiany
Oprócz niesprawności świec może też być uszkodzony przekaźnik świec żarowych.
W przypadku uszkodzonego przekaźnika na świece przychodzi za niskie napięcie. Prawidłowe napięcie powinno być trochę niższe od napięcia na akumulatorze(około 11 V). Pomiar należy przeprowadzić podczas grzania świec, na w pełni naładowanym akumulatorze.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lut 10, 2010 12:54
magneto, to mnie utwierdza, że świece do wymiany bo mam tak samo
SeniorA, dokładnie taki ma kolor
tronsek, co do samej diagnostyki świec to wiem jak to zrobić, bo czytałem FAQ. Chciałem tylko się dowiedzieć jakie są objawy"widoczne"/"odczuwalne" zużytych świec
Co do RAVE to mam go na kompie i z tego co pamiętam to są tam tam schematy typowo techniczne, których odczytywać nie potrafię Jeżeli chodzi o Hondy to z doświadczenia wiem, że w 99% Civic to to samo co R400. Pytam o przebieg tych przewodów, gdyż któryś z nich musi być przetarty lub zerwany, ale w miejscu niewidocznym. Czujniki mam sprawne, pompę raczej też a ABS nie działa. Czasami się włączy na sekundę i hamuje przy 10 km/h, po czym wyłączy. Piasty wymieniłem, innych pomysłów nie mam...
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum