Forum Klubu ROVERki.pl :: [seria K] 1.8 turbo- stopień sprężania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:18
[seria K] 1.8 turbo- stopień sprężania
Autor Wiadomość
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



  Wysłany: Wto Lut 09, 2010 23:34   [seria K] 1.8 turbo- stopień sprężania

Witam :smile:
W związku z pewnym małym projektem mam następujące pytanie: w jaki sposób uzyskano w silniku 1.8 turbo spadek stopnia sprężania do 9.2 z 10.5 w wersji wolnossącej? Czy zastosowano po prostu odpowiednio grubszą uszczelkę? A może inne są tłoki/komory spalania? Sytuacja z uszczelką byłaby mi bardzo na rękę :razz:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 09, 2010 23:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 01:09   

chyba nie myślisz, że zmiana stopnia sprężania o 15% dałaby się załatwić zmianą grubości uszczelki o milimetr, tymbardziej, że w 1,8T nie była jeszcze stosowana uszczelka mls... może po prostu wydłużony został blok, albo zmienione fazy rozrządu, tak aby opóźnić sprężanie...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 13:24   

Jakieś 1.27mm jeśli chodzi o ścisłość :wink:
A czemu nie? Co wyjdzie w produkcji taniej- stworzyć specjalną uszczelkę czy nowy blok...?
A wałkami rozrządu nie da się zmienić statycznego stopnia sprężania, to jest po prostu stosunek pojemności skokowej cylindra do pojemności komory spalania.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 14:05   

Są informacje o innych tłokach i korbach, niższe sprężanie i są mocniejsze ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 14:30   

O to właśnie mi chodziło. Dzięki.
Więc nie będę miał tak łatwo :roll:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 14:35   

Rozmawiałem ostatnio z Marianem lub Tomim i któryś z nich mówił że były inne tłoki i uszczelka pod głowę.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 14:51   

cały srodek jest znacznie mocniejszy.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 14:57   

Środek tzn. wał, korby, tłoki?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 14:58   

tak ;) dlatego turbienie zwykłego 1.8 może być cięzkie... nie lepiej zaaplikować mu VVC?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 15:29   

Z pewnych przyczyn turbo dużo bardziej mi odpowiada. A VVC i tak zaowocuje większym obciążeniem układu korbowego, tyle że charakterystyka będzie inna. Chociaż i Nm mniej a to chyba ma największe znaczenie dla trwałości. Myślę jednak że zwykły, odprężony 1.8 przy łaskawym traktowaniu przetrwa moc rzędu 140-150KM (soft turbo).

Pozostaje tylko problem jak zyskać ponad 1mm odległości głowicy od bloku.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 10, 2010 19:02   

E tam mocniejszy. Ja mam 1.8T i z tego co zasięgnąłem wiadomości, to D**pa nie silnik uturbiony. strach w nim cokolwiek grzebac!
Ostatnio zmieniony przez hvil Sro Lut 10, 2010 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 10, 2010 20:45   

hvil, czy możesz wstawić przecinki i kropki do swojej wypowiedzi? Dziękuję z góry... :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all R]Jak nazywa sie urządzenie do sprawdzania spreżania?
dawidd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Lis 14, 2010 08:35
tronsek
Brak nowych postów [ R all turbo ] Jak eksplatować samochód wyposażony w Turbo
SeevS Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Nie Paź 11, 2009 12:23
szoso
Brak nowych postów [R all turbo] Poszukiwani posiadacze silnika z turbo
lloyd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Nie Paź 01, 2017 20:33
slax
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 09:46
Brt
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 08:09
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink