Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214Si 1,4 LPG 97r] Pytanie o sonde lambda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:14
[R 214Si 1,4 LPG 97r] Pytanie o sonde lambda

Auto przestało działać na gazie, mechanik odłączył sonde lambda na regulacje ręczną ?
Autor Wiadomość
loker 



Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 17:13   [R 214Si 1,4 LPG 97r] Pytanie o sonde lambda

Witam,
tak jak w opisie : auto co jakiś czas przestawało działać na gazie tzn: podczas jazdy na LPG nagle tak jakby urywał się dopływ gazu i w końcu przy spadku obrotów do 0 silnik gasł. Zdarzyło się tak z 2 razy ale po jakimś czasie zaczynało działać, aż do dziś gdzie około przez 2 godziny jeżdżenia raz to na paliwie i próbach jazdy na gazie, autko nic nie reagowało. Pojechałem więc do gazownika, z myślą wymiany filtra gazu ( około 30 tys. zrobione na starym) ale mechanik stwierdził ze to nie wina filtra tylko sonda lambda blokuje się i nie puszcza gazu. Wymienił mi ją na regulację ręczną i jest okej, bo stwierdził że po wymianie sondy może to nic nie dać. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ? Wstawić nową sondę, czy jeździć na tej regulacji ręcznej ? Jakoś mi się to nie podoba ? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez loker Czw Lut 11, 2010 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 11, 2010 17:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 17:28   

Jeśli działającą sondę lambda odłączysz, to silnik zacznie pracować w trybie awaryjnym (mniejsza moc, większe spalanie paliwa) ale będzie on nadal pracował. Jeśli sonda lambda będzie "padać" to silnik będzie palił zazwyczaj więcej paliwa z racji coraz mniejszej czułości na skład spalin (najczęściej dzieje się to poprzez powolne zabijanie otworów przepływowych sondy produktami spalania paliwa).
Paliwo LPG dla sondy lambda, jak i dla samego silnika jest jak ambrozja. LPG nie posiada po spaleniu żadnych produktów stałych, nawet sadzy, silnik pracujący na gazie niejako "oczyszcza" się, sadza po benzynie jest wypalana, jeśli silnik chodzi na samym LPG, wnętrze komór spalania, świece, katalizator i wydech będą czyściutkie, co potwierdza się w przypadku mojego Poldorovera, świece w nim mają 90 kkm przebiegu i wyglądaja prawie jak nowe (tylko izolator jest zażółcony od siarki z gazu).

Skład spalin silnika, pracującego na LPG będzie zawsze o wiele czystszy, niż na PB, zwłaszcza jeśli chodzi o związki aromatyczne (tlenki azotu i wodoru), także czad i dwutlenek węgla będzie mniejszy, niż na Pb (LPG o wiele lepiej ulega tzw. zupełnemu i całkowitemu procesowi spalania niż benzyna).

Gazownik ewidentnie coś ściemnił. Zapewne, jeśli chodzi o tą "regulację ręczną" - to mógł przestawić centralkę LPG z czytania sygnału sondy lambda na symulację jej działania sygnałem uśrednionym (0.5 V dla sond jednowoltowych) tudzież zwarł jej sygnał do masy. Z tą wymianą sondy ja bym mu nie wierzył. Pewnie wpisał w kwit, że wymienił, forsę zainkasował, a nic nie zrobił.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
loker 



Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 18:52   

dzięki za szybką odpowiedź ! tylko ja trochę pokręciłem, gazownik odłączył sondę od elektrozaworu ? chyba tak to się nazywa i zamiast tego wstawił zawór z regulacją ręczną. Jakie będą tego skutki ? Chyba wole zainwestować w ten elektrozawór, chociaż nie jestem pewny że będzie działał.. Jak myślcie jeździć na takim zaworku ręcznym ? Zamieszczam zdjęcia jak to dokładnie wygląda. Pozdrawiam
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 19:11   

To jest silniczek krokowy instalacji LPG, sprzężony z centralką LPG jest elementem wykonawczym układu regulacji ilości mieszanki gazowej, podawanej do silnika.
Jego pracą steruje centralka LPG, która zbiera dane (w przypadku instalacji II generacji) o chwilowej ilości obrotów silnika, czasami położenia przepustnicy (TPS), czasami z czujnika temp. cieczy chłodzącej (zazwyczaj autonomiczny czujnik) oraz właśnie sondy lambda.

Gazownik przerobił Ci po prostu instalację II generacji na I generację, wstawiając zamiast czynnego elementu, regulującego ilość mieszanki LPG, stałą śrubę.

Nie jestem pewien, ale mogą być przez to kłopoty z przeglądem samochodu.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 13:56   

oprawca_1978 napisał/a:
Nie jestem pewien, ale mogą być przez to kłopoty z przeglądem samochodu.

Jasne, że będą, bo w silniku z sondą lambda muszą (aby zachować zgodność z odpowiednim rozporządzeniem) być montowane instalacje co najmniej II generacji.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
loker 



Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 20:51   

Dzięki za odpowiedzi. Poczułem różnicę dziś przy odpalaniu auta, które zwyczajnie nie chciało odpalić, musiałem podkręcić dawkę paliwa, zdecydowałem że wymienię stary silniczek krokowy na nowy i może będzie dobrze. Mam też pytanie czy zamiast tego który był zamontowany a był BRC mogę wstawić ten :

SILNICZEK NA ALLEGRO
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Gdzie umieścić sondę lambda
bonus89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Mar 15, 2011 15:01
bonus89
Brak nowych postów [R 214 Si] Jak odkręcić sondę lambda i lokalizacja układów
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Mar 04, 2010 22:58
gorgoroth80
Brak nowych postów [214Si 1,4 98] wymiana sondy lambda a reset komputera
remikwiat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sty 02, 2008 16:17
piter34
Brak nowych postów [214si] Rozrusznik pytanie
ruszti Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Lis 01, 2015 17:19
robsson78
Brak nowych postów [214Si '97] pytanie o uszczelke HGF
porownanie marek Glasser a Glaser :/
supr3me Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Cze 18, 2011 15:40
Pies



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink