Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:17 [R75] Sprzęgło - problem ze sprzęgłem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Mam od 3 dni problem ze sprzęgłem, w zeszłym roku po kupnie Roveru 75 (CDT) 2000 roczki wymieniłem pompkę sprzęgła która była uszkodzona i nie szczęlna. Kupiłem tą pompkę za ok 800 zł. Od tego czasu wszystko było oki ponad rok. Za to teraz po tych mrozach nagle po paru dniach po wciśnięciu sprzęgła biegi wchodzą bardzo ciężko, 1 bieg lub wsteczny żeby wrzucić potrzeba dużo cierpliwości i kilka razy pedał sprzęgła trzeba napompować by udało się wrzucić jaki kol wiek bieg.
Mam pytanie czy ktoś miał/ma podobny problem i czym może być to spowodowane? nie szczelnością hydrauliki sprzęgła? brakiem płynu hamulcowego itp.
Pozdrawiam i dzięki za odp.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:18, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na forum wiele materiałów dotyczących twojego problemu. Wystarczy poszukać.
Nie sadze aby po tak krótkim czasie poszła nowa pompka, ale w tym modelu jest to możliwe.
Najwyraźniej poszedł ci wysprzęglik (wycisk sprzęgła). Dosyć powszechna usterka w R75, niska trwałść tego elementu. Zobacz czy nie masz wycieków płynu na łączeniu silnika ze skrzynią, jak tak to wysprzęglik do wymiany (koszt 250-300zł od Frelka TD4 + robocizna).
Jeżeli pompka nie cieknie z zewnątrz a po długim trzymaniu wciśniętego sprzęgła nie możesz wbić biegu a pomaga podpompowanie, to znaczy że zaworek zwrotny w pompce nie trzyma (pompka do regeneracji lub nowa).
Ja bym zaczął od odpowietrzenia układu i dolania płynu.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:39
Poczytaj moje posty. Pisałem już sporo o tym. To nie sprzęgło. Linki zmiany biegów (mechanizm) przymarzają. Jak samochód trochę pochodzi wchodzą lżej?
Jeżeli po uruchomieniu ok 10 min biegi wchodzą dobrze to oznaka właśnie linek. Pancerze i mechanizm nagrzewa się od rury wydechowej. Jeżeli cały czas ciężko to wina leży raczej po stronie wysprzęglika lub sprzęgła (docisk, tarcza). Pompkę bym pominął, jedynie spróbował odpowietrzyć.
hmm jak były -25 stopniowe mrozy to sprzęgło lepiej chodziło jak teraz, że po wciśnięciu go na maxsa do końca nie mogę wrzucić 1 biegu lub wstecznego a po ruszeniu autem i normalnej jeździe po mieście przy wrzuceniu biegu 2, 3 lub 4 też ciężko też każdy z nich wchodzi i z dnia na dzień jest coraz gorzej.
Tak na początku myślałem jak piszesz że może coś tam za marzło bo jak troszkę pochodzi to jest lżej ale nie wiele lżej i myślę że może coś tam wyciekło i jest mało tego płynu i sprzęgło dobrze nie wysprzęgla.
Oby tylko nie okazała się znowu ta pompka bo w tamtym roku zapłaciłem za nią 800 zł + robocizna zobaczę co powie mi mechanik.
Pompkę odpowietrz. Wymień w niej płyn na Shell DONAX YB (DOT4). Nie lej do niej czasami tanich płynów, a tym bardziej Organiki.
Sprawdź wysprzęglik jak opisałem w postach.
Dostałem info od mechanika że uszkodzona jest pompa sprzęgła wtryskowa tak to określił.
Mówił że odpowietrzyli to sprzęgło nalali nowego płytu i po wciśnięciu kilka razy sprzęgła zobaczyli wyciek. Koleś mówił że na stanie nie ma takiej pompy i mówi żebym ją sam poszukał czy ktoś się oriętuje ? gdzie to można dostać na internecie i jaki to jest koszt?,
Słuchaj czym się różnią te dwie pompy? bo jedna kosztuje 630 zł druga 1000 zł? czy ta tania to zaminnika a tamta oryginał?
Bo ja na allegro znalazłem takie coś i mam pytanie czy to jest to samo co ty podałeś? http://www.allegro.pl/ite...wa_germany.html
Niechce kupić czegoś co może okazać się pomyłką bo potem może być problem ze zwrotem.
Ps: Rok temu wymieniałem taką samą pompę, rok czasu na niej pojeździłem zrobiłem ok 40 000 km. ehhh
Sprzęgło robi tylko i wyłącznie firma AP. Luk, Sachs i itp, tylko podkupują od nich i pakują w swoje pudełka. Tak więc obojętnie którą kupisz i tak będzie
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 12, 2010 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie kupuj nowej
Daj Boncky to ci zregeneruje za 150zł.
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 15:40 ]
Sprzęgło robi tylko i wyłącznie firma AP. Luk, Sachs i itp, tylko podkupują od nich i pakują w swoje pudełka. Tak więc obojętnie którą kupisz i tak będzie AP.
też o tym myślę tylko jak to logistycznie zrobić i ile czasu by to zajeło + koszty wysyłki, robocizny żeby ją wymonotwać a potem zamontować. Myślę ze z miesiąc czasu by to wszystko zajeło więc chyba lepiej kupić nową.Bo do pracy jakoś jeździć musze, no a tak po za tym ile taka pompa po regeneracji wytrzyma miesiąc, rok nikt mi nie da gwarancji??
Mam tylko pytanie czy ta pompa co kolega dał linka będzie odpowiednia?
Nazwa Pompa sprzęgła (RHD) DELPHI <co to za oznaczenie?
Grupa produktów przeniesienie napędu
Nr katalogowy STC105480DEL
Cena brutto 635.46 PLN
Ostatnio zmieniony przez rado Pią Lut 12, 2010 15:47, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:57
rado napisał/a:
Mam tylko pytanie czy ta pompa co kolega dał linka za 630 zł jest dobra i jest do tego modelu auta?
jest dobra, cena niższa bo to do anglika (RHD, my jeździmy LHD). Mechanik musi do nowej pomki zastosować przewód z tej pompki, którą masz w samochodzie i wszystko będzie pasować (oby dłużej niż na rok).
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 15:56 ]
apples napisał/a:
Sprzęgło robi tylko i wyłącznie firma AP
dosyć popularny na Forum pogląd, nie do końca wiem czym uzasadniony. Ostatnio odebrałem (pozdrawiam Tomi) nowy wysprzęglik "LUK" i: pudełko Luk, naklejka na przewodach Luk, na korpusie łożyska (chyba zasadniczy element) nadruk SKF. Być może rzeczywiście AP składa to w całość (wtedy elementem włożonym przez AP do wysprzęglika jest przede wszystkim faktura, skoro nawet nie sprzedają tego pod swoją marką), później wysyła dalej do zapakowania, ale mówienie o konkretnym producencie raczej nie ma sensu.
Całość jest dosyć wątpliwa bo Luk, Sachs to też nie są sprzedawcy detaliczni.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 16:25
henryk mój stary wysprzeglik też na przewodach miał ROVER. I co? D...., a nie Rover. Zobacz na korpus. W miejscu gdzie przewody łączą się z obudową łożyska. Wybite AP. Na każdym
Łożysko faktycznie jest SKF. To co robi LUK, SACHS z wysprzęglikami to tylko Brendowanie Tak samo jest z firmą Kager i 90% towarów z oferty.
Oryginalnie sprzęgło do R75 wstawiała firma AP. Wszystkie części mają logo AP.
Jest szansa że nic nie zapłacę za tą pompę sprzęgła. Bo 6 marca 2010 mija rok od zakupu i założenia czyli obejmuje jeszcze gwarancja. Byłem już w sklepie/serwisie i mam do nich pojechać w poniedziałek i mają się tym zająć. Babka na początku coś biadoliła że to nie ich wina i sprawa, że może używaną kupiłem to jak zobaczyła rachunek i było napisane że nowa pompa Rovera i oryginalna zmiękła i zaczęła być miła- oby tylko ta reklamacja nie trwała miesiąc czasu bo do pracy będę musiał jeździć niestety rowerem ale jednośladowym.
pociesze cię, pompki nowe tyle wytrzymują jak 40kk to i tak dużo, nie regeneruj, walcz z gwarancją jak się uda to masz rok z głowy a wtedy jak już po kolejnym roku nie wytrzymasz, przyjdziesz do mnie! ja juz 40kk nabiłem i jest igła...
Boncky co ty mi tu mówisz rok temu jak oddałem Ci do regeneracji to tydzień na niej pojeździłem i z nerwów kupiłem nową a jak Ci napisałem, że przecieka to napisałeś mi, że sam powonieniem sobie kupić gumki za 1 zł i sam bym sobie w 15 min to zrobił. Powiedz mi przez ten rok co wymyśliłeś, że twoja metoda jest jeszcze lepsza i kosztuje nie 150 zl tylko 399
Boncky co ty mi tu mówisz rok temu jak oddałem Ci do regeneracji to tydzień na niej pojeździłem i z nerwów kupiłem nową a jak Ci napisałem, że przecieka to napisałeś mi, że sam powonieniem sobie kupić gumki za 1 zł i sam bym sobie w 15 min to zrobił. Powiedz mi przez ten rok co wymyśliłeś, że twoja metoda jest jeszcze lepsza i kosztuje nie 150 zl tylko 399
ostry jak chcesz mnie zjechać i zakładasz po to specjalnie konto to masz prv. Twoja nie wiedza a zarazem znajomość tematu to typowy objaw przeciętnego osobnika narodowości Polskiej. Nie wspomnę o poziomie kultury ( odnoszę się tu do Twojego postu) Nikomu nie piszę że ma sobie gumkę założyć, chyba że mówimy o sexie. Nie mam ochoty dalej z Tobą rozwijać tematu, bo nie widzę w tym sensu. Są ludzie na poziomie, którym pomagam i odkrywamy czy to skrzywione nowe tarcze sprzęgła, czy przegrzewające się układy, czy poukręcane odpowietrzniki, czy luzy na dwumasie itd.. ale są też specjaliści od siedmiu boleści. Niestety tak jest we wszystkim i zawsze. Tobie szerokiej drogi życzę, jak minął rok to jeszcze troszkę i kolejna wymiana chyba że więcej stoi jak jeździ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum