Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło - problem ze sprzęgłem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło - problem ze sprzęgłem

Probelm ze sprzęgłem!
Autor Wiadomość
rado 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:17   [R75] Sprzęgło - problem ze sprzęgłem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Mam od 3 dni problem ze sprzęgłem, w zeszłym roku po kupnie Roveru 75 (CDT) 2000 roczki wymieniłem pompkę sprzęgła która była uszkodzona i nie szczęlna. Kupiłem tą pompkę za ok 800 zł. Od tego czasu wszystko było oki ponad rok. Za to teraz po tych mrozach nagle po paru dniach po wciśnięciu sprzęgła biegi wchodzą bardzo ciężko, 1 bieg lub wsteczny żeby wrzucić potrzeba dużo cierpliwości i kilka razy pedał sprzęgła trzeba napompować by udało się wrzucić jaki kol wiek bieg.
Mam pytanie czy ktoś miał/ma podobny problem i czym może być to spowodowane? nie szczelnością hydrauliki sprzęgła? brakiem płynu hamulcowego itp.

Pozdrawiam i dzięki za odp.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:25   

Na forum wiele materiałów dotyczących twojego problemu. Wystarczy poszukać.

Nie sadze aby po tak krótkim czasie poszła nowa pompka, ale w tym modelu jest to możliwe.
Najwyraźniej poszedł ci wysprzęglik (wycisk sprzęgła). Dosyć powszechna usterka w R75, niska trwałść tego elementu. Zobacz czy nie masz wycieków płynu na łączeniu silnika ze skrzynią, jak tak to wysprzęglik do wymiany (koszt 250-300zł od Frelka TD4 + robocizna).

Jeżeli pompka nie cieknie z zewnątrz a po długim trzymaniu wciśniętego sprzęgła nie możesz wbić biegu a pomaga podpompowanie, to znaczy że zaworek zwrotny w pompce nie trzyma (pompka do regeneracji lub nowa).

Ja bym zaczął od odpowietrzenia układu i dolania płynu.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:39   

Poczytaj moje posty. Pisałem już sporo o tym. To nie sprzęgło. Linki zmiany biegów (mechanizm) przymarzają. Jak samochód trochę pochodzi wchodzą lżej?
Jeżeli po uruchomieniu ok 10 min biegi wchodzą dobrze to oznaka właśnie linek. Pancerze i mechanizm nagrzewa się od rury wydechowej. Jeżeli cały czas ciężko to wina leży raczej po stronie wysprzęglika lub sprzęgła (docisk, tarcza). Pompkę bym pominął, jedynie spróbował odpowietrzyć.
 
 
rado 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:48   

hmm jak były -25 stopniowe mrozy to sprzęgło lepiej chodziło jak teraz, że po wciśnięciu go na maxsa do końca nie mogę wrzucić 1 biegu lub wstecznego a po ruszeniu autem i normalnej jeździe po mieście przy wrzuceniu biegu 2, 3 lub 4 też ciężko też każdy z nich wchodzi i z dnia na dzień jest coraz gorzej.
Tak na początku myślałem jak piszesz że może coś tam za marzło bo jak troszkę pochodzi to jest lżej ale nie wiele lżej i myślę że może coś tam wyciekło i jest mało tego płynu i sprzęgło dobrze nie wysprzęgla.
Oby tylko nie okazała się znowu ta pompka bo w tamtym roku zapłaciłem za nią 800 zł + robocizna :mad: zobaczę co powie mi mechanik.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:52   

Poczytaj to http://forum.roverki.eu/v...+wysprz%EAglika i linki które znajdują się w tym temacie

Pompkę odpowietrz. Wymień w niej płyn na Shell DONAX YB (DOT4). Nie lej do niej czasami tanich płynów, a tym bardziej Organiki.
Sprawdź wysprzęglik jak opisałem w postach.
 
 
rado 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:09   

Dostałem info od mechanika że uszkodzona jest pompa sprzęgła wtryskowa tak to określił.
Mówił że odpowietrzyli to sprzęgło nalali nowego płytu i po wciśnięciu kilka razy sprzęgła zobaczyli wyciek. Koleś mówił że na stanie nie ma takiej pompy i mówi żebym ją sam poszukał czy ktoś się oriętuje ? gdzie to można dostać na internecie i jaki to jest koszt?,
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:15   

rado napisał/a:
gdzie to można dostać na internecie i jaki to jest koszt?,

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1574
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=521
Ostatnio zmieniony przez szoso Pią Lut 12, 2010 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rado 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:18   

szoso420 napisał/a:
rado napisał/a:
gdzie to można dostać na internecie i jaki to jest koszt?,

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1574
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1277
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=521
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=522


dałeś mi 4 linki a która pompa jest to modelu Rover 75 disel CDT rok 2000?
bo cena się wacha od 630zł - 1100 :shock:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:24   

rado napisał/a:
dałeś mi 4 linki a która pompa jest to modelu Rover 75 disel CDT rok 2000?

już poprawiłem
nie doczytałem jaki masz silnik stąd dałem wszystkie linki
 
 
rado 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:30   

Słuchaj czym się różnią te dwie pompy? bo jedna kosztuje 630 zł druga 1000 zł? czy ta tania to zaminnika a tamta oryginał?
Bo ja na allegro znalazłem takie coś i mam pytanie czy to jest to samo co ty podałeś? http://www.allegro.pl/ite...wa_germany.html
Niechce kupić czegoś co może okazać się pomyłką bo potem może być problem ze zwrotem.

Ps: Rok temu wymieniałem taką samą pompę, rok czasu na niej pojeździłem zrobiłem ok 40 000 km. ehhh
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:40   

Nie kupuj nowej :!: :!:
Daj Boncky to ci zregeneruje za 150zł.
http://forum.roverki.eu/p...profile&u=10321

Sprzęgło robi tylko i wyłącznie firma AP. Luk, Sachs i itp, tylko podkupują od nich i pakują w swoje pudełka. Tak więc obojętnie którą kupisz i tak będzie
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 12, 2010 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rado 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:42   

apples napisał/a:
Nie kupuj nowej :!: :!:
Daj Boncky to ci zregeneruje za 150zł.

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 15:40 ]
Sprzęgło robi tylko i wyłącznie firma AP. Luk, Sachs i itp, tylko podkupują od nich i pakują w swoje pudełka. Tak więc obojętnie którą kupisz i tak będzie AP.


też o tym myślę tylko jak to logistycznie zrobić i ile czasu by to zajeło + koszty wysyłki, robocizny żeby ją wymonotwać a potem zamontować. Myślę ze z miesiąc czasu by to wszystko zajeło więc chyba lepiej kupić nową.Bo do pracy jakoś jeździć musze, no a tak po za tym ile taka pompa po regeneracji wytrzyma miesiąc, rok nikt mi nie da gwarancji??
Mam tylko pytanie czy ta pompa co kolega dał linka będzie odpowiednia?
Nazwa Pompa sprzęgła (RHD) DELPHI <co to za oznaczenie?
Grupa produktów przeniesienie napędu
Nr katalogowy STC105480DEL
Cena brutto 635.46 PLN
Ostatnio zmieniony przez rado Pią Lut 12, 2010 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:45   

Obie dobre i obie takie same. Jedna naklejka Rover druga Delphi.
Myślę że regeneracja + przesyłka max 1 Tydzień.

Zadzwoń do Tomateam i powie w jakiej cenie ma.
Czasami ma angielskie może będą tańsze. Zostawisz tylko stary przewód.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 12, 2010 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 15:57   

rado napisał/a:
Mam tylko pytanie czy ta pompa co kolega dał linka za 630 zł jest dobra i jest do tego modelu auta?
jest dobra, cena niższa bo to do anglika (RHD, my jeździmy LHD). Mechanik musi do nowej pomki zastosować przewód z tej pompki, którą masz w samochodzie i wszystko będzie pasować (oby dłużej niż na rok).

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 15:56 ]
apples napisał/a:
Sprzęgło robi tylko i wyłącznie firma AP
dosyć popularny na Forum pogląd, nie do końca wiem czym uzasadniony. Ostatnio odebrałem (pozdrawiam Tomi) nowy wysprzęglik "LUK" i: pudełko Luk, naklejka na przewodach Luk, na korpusie łożyska (chyba zasadniczy element) nadruk SKF. Być może rzeczywiście AP składa to w całość (wtedy elementem włożonym przez AP do wysprzęglika jest przede wszystkim faktura, skoro nawet nie sprzedają tego pod swoją marką), później wysyła dalej do zapakowania, ale mówienie o konkretnym producencie raczej nie ma sensu.
Całość jest dosyć wątpliwa bo Luk, Sachs to też nie są sprzedawcy detaliczni.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 16:25   

henryk mój stary wysprzeglik też na przewodach miał ROVER. I co? D...., a nie Rover. Zobacz na korpus. W miejscu gdzie przewody łączą się z obudową łożyska. Wybite AP. Na każdym :grin:
Łożysko faktycznie jest SKF. To co robi LUK, SACHS z wysprzęglikami to tylko Brendowanie :wink: Tak samo jest z firmą Kager i 90% towarów z oferty.

Oryginalnie sprzęgło do R75 wstawiała firma AP. Wszystkie części mają logo AP.
 
 
rado 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 18:03   

Jest szansa że nic nie zapłacę za tą pompę sprzęgła. Bo 6 marca 2010 mija rok od zakupu i założenia czyli obejmuje jeszcze gwarancja. Byłem już w sklepie/serwisie i mam do nich pojechać w poniedziałek i mają się tym zająć. Babka na początku coś biadoliła że to nie ich wina i sprawa, że może używaną kupiłem to jak zobaczyła rachunek i było napisane że nowa pompa Rovera i oryginalna zmiękła i zaczęła być miła- oby tylko ta reklamacja nie trwała miesiąc czasu bo do pracy będę musiał jeździć niestety rowerem ale jednośladowym.

Pozdrawiam i dzięki za posty.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 18:32   

pociesze cię, pompki nowe tyle wytrzymują jak 40kk to i tak dużo, nie regeneruj, walcz z gwarancją jak się uda to masz rok z głowy a wtedy jak już po kolejnym roku nie wytrzymasz, przyjdziesz do mnie! :twisted: ja juz 40kk nabiłem i jest igła... :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
ostry17o 



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 1
Skąd: Radomsko

Rover 75

  Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 09:05   

Boncky co ty mi tu mówisz rok temu jak oddałem Ci do regeneracji to tydzień na niej pojeździłem i z nerwów kupiłem nową a jak Ci napisałem, że przecieka to napisałeś mi, że sam powonieniem sobie kupić gumki za 1 zł i sam bym sobie w 15 min to zrobił. Powiedz mi przez ten rok co wymyśliłeś, że twoja metoda jest jeszcze lepsza i kosztuje nie 150 zl tylko 399
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 13:33   

ostry17o napisał/a:
Boncky co ty mi tu mówisz rok temu jak oddałem Ci do regeneracji to tydzień na niej pojeździłem i z nerwów kupiłem nową a jak Ci napisałem, że przecieka to napisałeś mi, że sam powonieniem sobie kupić gumki za 1 zł i sam bym sobie w 15 min to zrobił. Powiedz mi przez ten rok co wymyśliłeś, że twoja metoda jest jeszcze lepsza i kosztuje nie 150 zl tylko 399


ostry jak chcesz mnie zjechać i zakładasz po to specjalnie konto to masz prv. Twoja nie wiedza a zarazem znajomość tematu to typowy objaw przeciętnego osobnika narodowości Polskiej. Nie wspomnę o poziomie kultury ( odnoszę się tu do Twojego postu) Nikomu nie piszę że ma sobie gumkę założyć, chyba że mówimy o sexie. Nie mam ochoty dalej z Tobą rozwijać tematu, bo nie widzę w tym sensu. Są ludzie na poziomie, którym pomagam i odkrywamy czy to skrzywione nowe tarcze sprzęgła, czy przegrzewające się układy, czy poukręcane odpowietrzniki, czy luzy na dwumasie itd.. ale są też specjaliści od siedmiu boleści. Niestety tak jest we wszystkim i zawsze. Tobie szerokiej drogi życzę, jak minął rok to jeszcze troszkę i kolejna wymiana :D chyba że więcej stoi jak jeździ.
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 15:18   

Boncky napisał/a:
jak minął rok to jeszcze troszkę i kolejna wymiana
Ja miałem wymieniana przez poprzedniego właściciela. On przejechał trochę na niej, a ja już prawie 3 lata jeżdżę. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] problem ze sprzęgłem
mahone1211 Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Paź 25, 2016 08:37
longer86
Brak nowych postów [R75] Problem ze sprzęgłem
adriansc1 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Mar 05, 2014 12:06
Strike
Brak nowych postów [R75] Problem ze sprzęgłem?
gagatek Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Sie 09, 2010 10:33
gagatek
Brak nowych postów [R75] Problem ze sprzęgłem
Kilers Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Sty 11, 2020 20:28
huberto8
Brak nowych postów [R75] Problem ze sprzegłem
salo211 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lut 04, 2011 19:01
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink