Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Słabo się grzeje?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Słabo się grzeje?
Autor Wiadomość
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:45   

Ja w r620sdi normalna temp silnika uzyskuje po przejechaniu ok 15km przy temp -8 a jestem swiezo po wymianie termostatu, pompy wodnej bo sie zatarla i ciezko chodzila,czujnika temp cieczy ktory jest oznaczony cyferka 6 na rys. ktory podal szoso420(wczesniej nie pokazywalo mi na desce wogole temp) i plynu chlodzacego na koncentrat ktory sie miesza z woda (glikol) podobno nie zre termostatu i aluminium jak petrygo czy takie tam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 00:46   

Tp troszke długo , mi to zajmuje max 10km , ale trudno to porównywać bo zalezy czy autko sie garażuje i jak sie jedzie ten dystansz ( trasa, miasto, jakie obroty ile w korkach_)
niemniej polecam webasto po 2 km połowa skali a po 5 km silnik zagrzany do poziomu ( poziom = pod wskazówką wystaje 1 fala ideogramu na zegarze temp )
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 23:13   

widzisz ten typ tak ma a wymienilem chyba wszystko bo pompe,termostat,czujnik,i plyn a dystans to 15km w tym dwa skzyzowania i caly czas ok 60-80 na 5 biegu oczywiscie cieple powietrze zaczyna leciec duzo wczesniej i odziwo jak sie nagrzeje to potrafi leciec gorace powietrze wczesniej lecialo tylko cieple
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 23:17   

chudson, Masz Webasto w R220 :wink:

szukam właśnie fotek jak to jest zamontowane :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 12:56   

Mam ale trudno to upchać w 200 , mam SD i weszło mi w miejsce intercoolera zaraz nad belką zawieszenia w poprzek. Innego sensownego miejsca nie znalazłem. w SDi będzie większy problem ale może uda się pod akumulatorem to zmieścić jakoś.
Do niedawna podłączone szeregowo przed nagrzewnicą ( troche pogorszało grzanie gdy było wyłączone bo pompka blokowała płyn ) teraz podłaczone równolegle zaraz za nagrzewnicą ale to rozwiązanie też nie jest idealne i musze poprzerabiać jeszcze.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 15:06   

chudson, To podaj troche fotek :)

Ja widziałem tylko Eberspächer czy jakos tak to sie nazywało postojowe ogrzewanie w Roverku 220D i było schowane gdzie jest osuszać od klimy za lewym błotnikiem :mrgreen:

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 15:06 ]
U mnie by moze i weszło bo nie ma puszki na filtr powietrza i dużo miejsca się przez to zyska :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 16:17   

Tylko że puszka jest troche wysoko , musiał byś przykręcić do podstawy akumulatora i nie wiem czy by nie haczyło o silnik. U mnie trzyma się jedynie na opaskach zaciskowych do blacy w okolicach chłodnicy :)
Jak odzyskam auto ( pożyczyłem dziewczynie ) to pstrykne ale niewiele widać. Do przykrecenia trzeba było podstawe aku wymontować. W lewym błotniku próbowałem ale mam klime więc te rurki tam troche wadza - pozatym 200 ma bardzo krótki zderzak i niewiele tam miejsca ( i trzeba pamniętać ,że to 2 węze wodne trzeba doprowadzić którędyś )
Zastanawiałem się też nad montażem przed chłodnicą ale ,że weszło tam gdzie jest to odpuściłem kombinowanie .
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 17:12   

chudson,
O kurcze to masz klime i Webasto :) Tego to jeszcze nie widziałem bo ja mialem okazje kupić tego Eberspächer za 250€ plus sterowanie i resztę elementów ale używkę i nie zrobiłem bo nie wiedziałem gdzie wsadzić. A teraz nie mam puszki filtra i by sie miejsce zrobiło :razz:

Aha bo ty masz puchę od filtra dalej to niewiele będzie widać ale i tak bym chętnie zobaczył :grin:

A kupiłeś nowa czy używka jakas i ile ciebie ten Spaß kosztował :wink: bo teraz na te mrozy by sie przydało jak złoto :wink:

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 17:12 ]
Patrze na wielkosc i za duze to to nie jest:
250x90x160 mm :roll:

Na allegro jest tego w sumie cala masa
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
richmond 




Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 62
Skąd: Gniezno

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:18   

thef powiedz mi bo już sam nie wiem, czy ten nowy termostat jest uszkodzony, czy źle założony... dziś auto sie jeszcze nie zagrzało a wąż prowadzący ciecz do chłodnicy był ciepły... :/
które założenie termostatu jest prawidłowe? patrząc na niego z góry...
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 12:29   

Z tego co pamiętam, to dolne zdjęcie pokazuje tak, jak ma być. Na termostacie powinien być też napis ze strzałką na króćcu, który idzie do pompy wody.
 
 
richmond 




Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 62
Skąd: Gniezno

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 14:32   

dzieki bardzo :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 23:07   

Witam
Też mam chyba problem z termostatem, chociaż głowy nie dam, bo w trasie prawidłowo trzyma polowe skali, natomiast jak przejade po mieście ok 5 km to mi nawet na niebieskie pole nie wchodzi, wcześniej na tym dystansie przynajmniej do niebieskiego dochodzil. Wogóle zauważyłem ciekawą rzecz, jakiś miesiąc temu rozleciał mi sie napinacz paska wieloklinowego (naprawa byla prosta, dałem dłuższa śrubę i podkładkę która teraz trzyma tą dużą podkładkę), nie spadł całkiem tylko zaczął trzeć, zdjąłem pasek i pojechalem jakieś 15 km do domu. Następnego dnia musiałem pilnie gdzies podjechać i pojechalem okolo 12 km, co ciekawe już po przejechaniu okolo 1,5km wskazówka pokazywała już 1/3 skali (byla kawałek za niebieskim), pozniej juz wolniej zblizała sie do połowy skali. Wniosek z tego taki, że jak faktycznie nie ma obiegu plynu (pompa sie nie krecila) to silnik naprawdę potrafi sie szybko nagrzać i żę podczas normalnej eksploatacji nawet sprawny termostat przepuszcza plyn, pewnie nie dużo go przepuszca ale jednak dosc mocno wydluza nagrzanie silnika.
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 01:10   

wilkxt napisał/a:
zdjąłem pasek i pojechalem jakieś 15 km do domu. Następnego dnia musiałem pilnie gdzies podjechać i pojechalem okolo 12 km,


Dość ryzykowne posunięcie...
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 08:30   

filo napisał/a:
wilkxt napisał/a:
zdjąłem pasek i pojechalem jakieś 15 km do domu. Następnego dnia musiałem pilnie gdzies podjechać i pojechalem okolo 12 km,


Dość ryzykowne posunięcie...


Było wtedy okolo -12 mrozu, po 15 km silnik nawet nie osiagnal swojej temp, nie dużo mu brakowało ale jednka wskazówka nie byla na srodku, pomijam fakt, że nie było ogrzewania, wspomagania hamulców i kierownicy, aku na szcescie jakos sie trzymał
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:16   

no to muszę Cię troszkę zmartwić ...
to nie silnik nie osiągnął normalnej temperatury, tylko płyn chłodzący w miejscu, gdzie jest czujnik. Skoro płyn nie krążył i nie ochładzał się, tylko cały czas nagrzewał przy tulejach i w głowicy, to w tych miejscach temperatura była znacznie wyższa :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:55   

no to fakt, ale nie wiem jak jest zrobiona pompa, i czy jak stoji to przepuszca płyn, bo myc może jakiś grawitacyjny obieg był
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 16:44   

puszcza płyn ... więc jakiś ruch był w układzie ... całe szczęscie to seria L a nie K ... i powinna to wytrzymać :ok: ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Słabo działająca klimatyzacja
soboc Rover serii 600, Honda Accord 52 Wto Cze 03, 2008 13:19
soboc
Brak nowych postów [R620] Słabo pali zimny
lucrah Rover serii 600, Honda Accord 11 Sob Mar 23, 2013 15:15
kruszan
Brak nowych postów [r620] Cieknie z pompy słabo pali
jackas5 Rover serii 600, Honda Accord 15 Sro Gru 04, 2013 16:54
Dlugi
Brak nowych postów [R620] Zapalniczka nie grzeje!!
kaczmarres Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Kwi 06, 2008 15:26
kaczmarres
Brak nowych postów [R620] Grzeje się tarcza koła lewego przedniego
mhr Rover serii 600, Honda Accord 12 Pon Maj 12, 2008 12:19
mhr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink