Ja w r620sdi normalna temp silnika uzyskuje po przejechaniu ok 15km przy temp -8 a jestem swiezo po wymianie termostatu, pompy wodnej bo sie zatarla i ciezko chodzila,czujnika temp cieczy ktory jest oznaczony cyferka 6 na rys. ktory podal szoso420(wczesniej nie pokazywalo mi na desce wogole temp) i plynu chlodzacego na koncentrat ktory sie miesza z woda (glikol) podobno nie zre termostatu i aluminium jak petrygo czy takie tam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tp troszke długo , mi to zajmuje max 10km , ale trudno to porównywać bo zalezy czy autko sie garażuje i jak sie jedzie ten dystansz ( trasa, miasto, jakie obroty ile w korkach_)
niemniej polecam webasto po 2 km połowa skali a po 5 km silnik zagrzany do poziomu ( poziom = pod wskazówką wystaje 1 fala ideogramu na zegarze temp )
widzisz ten typ tak ma a wymienilem chyba wszystko bo pompe,termostat,czujnik,i plyn a dystans to 15km w tym dwa skzyzowania i caly czas ok 60-80 na 5 biegu oczywiscie cieple powietrze zaczyna leciec duzo wczesniej i odziwo jak sie nagrzeje to potrafi leciec gorace powietrze wczesniej lecialo tylko cieple
Mam ale trudno to upchać w 200 , mam SD i weszło mi w miejsce intercoolera zaraz nad belką zawieszenia w poprzek. Innego sensownego miejsca nie znalazłem. w SDi będzie większy problem ale może uda się pod akumulatorem to zmieścić jakoś.
Do niedawna podłączone szeregowo przed nagrzewnicą ( troche pogorszało grzanie gdy było wyłączone bo pompka blokowała płyn ) teraz podłaczone równolegle zaraz za nagrzewnicą ale to rozwiązanie też nie jest idealne i musze poprzerabiać jeszcze.
Ja widziałem tylko Eberspächer czy jakos tak to sie nazywało postojowe ogrzewanie w Roverku 220D i było schowane gdzie jest osuszać od klimy za lewym błotnikiem
[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 15:06 ]
U mnie by moze i weszło bo nie ma puszki na filtr powietrza i dużo miejsca się przez to zyska
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Tylko że puszka jest troche wysoko , musiał byś przykręcić do podstawy akumulatora i nie wiem czy by nie haczyło o silnik. U mnie trzyma się jedynie na opaskach zaciskowych do blacy w okolicach chłodnicy
Jak odzyskam auto ( pożyczyłem dziewczynie ) to pstrykne ale niewiele widać. Do przykrecenia trzeba było podstawe aku wymontować. W lewym błotniku próbowałem ale mam klime więc te rurki tam troche wadza - pozatym 200 ma bardzo krótki zderzak i niewiele tam miejsca ( i trzeba pamniętać ,że to 2 węze wodne trzeba doprowadzić którędyś )
Zastanawiałem się też nad montażem przed chłodnicą ale ,że weszło tam gdzie jest to odpuściłem kombinowanie .
chudson,
O kurcze to masz klime i Webasto Tego to jeszcze nie widziałem bo ja mialem okazje kupić tego Eberspächer za 250€ plus sterowanie i resztę elementów ale używkę i nie zrobiłem bo nie wiedziałem gdzie wsadzić. A teraz nie mam puszki filtra i by sie miejsce zrobiło
Aha bo ty masz puchę od filtra dalej to niewiele będzie widać ale i tak bym chętnie zobaczył
A kupiłeś nowa czy używka jakas i ile ciebie ten Spaß kosztował bo teraz na te mrozy by sie przydało jak złoto
[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 17:12 ]
Patrze na wielkosc i za duze to to nie jest:
250x90x160 mm
Na allegro jest tego w sumie cala masa
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
thef powiedz mi bo już sam nie wiem, czy ten nowy termostat jest uszkodzony, czy źle założony... dziś auto sie jeszcze nie zagrzało a wąż prowadzący ciecz do chłodnicy był ciepły...
które założenie termostatu jest prawidłowe? patrząc na niego z góry...
Witam
Też mam chyba problem z termostatem, chociaż głowy nie dam, bo w trasie prawidłowo trzyma polowe skali, natomiast jak przejade po mieście ok 5 km to mi nawet na niebieskie pole nie wchodzi, wcześniej na tym dystansie przynajmniej do niebieskiego dochodzil. Wogóle zauważyłem ciekawą rzecz, jakiś miesiąc temu rozleciał mi sie napinacz paska wieloklinowego (naprawa byla prosta, dałem dłuższa śrubę i podkładkę która teraz trzyma tą dużą podkładkę), nie spadł całkiem tylko zaczął trzeć, zdjąłem pasek i pojechalem jakieś 15 km do domu. Następnego dnia musiałem pilnie gdzies podjechać i pojechalem okolo 12 km, co ciekawe już po przejechaniu okolo 1,5km wskazówka pokazywała już 1/3 skali (byla kawałek za niebieskim), pozniej juz wolniej zblizała sie do połowy skali. Wniosek z tego taki, że jak faktycznie nie ma obiegu plynu (pompa sie nie krecila) to silnik naprawdę potrafi sie szybko nagrzać i żę podczas normalnej eksploatacji nawet sprawny termostat przepuszcza plyn, pewnie nie dużo go przepuszca ale jednak dosc mocno wydluza nagrzanie silnika.
zdjąłem pasek i pojechalem jakieś 15 km do domu. Następnego dnia musiałem pilnie gdzies podjechać i pojechalem okolo 12 km,
Dość ryzykowne posunięcie...
Było wtedy okolo -12 mrozu, po 15 km silnik nawet nie osiagnal swojej temp, nie dużo mu brakowało ale jednka wskazówka nie byla na srodku, pomijam fakt, że nie było ogrzewania, wspomagania hamulców i kierownicy, aku na szcescie jakos sie trzymał
no to muszę Cię troszkę zmartwić ...
to nie silnik nie osiągnął normalnej temperatury, tylko płyn chłodzący w miejscu, gdzie jest czujnik. Skoro płyn nie krążył i nie ochładzał się, tylko cały czas nagrzewał przy tulejach i w głowicy, to w tych miejscach temperatura była znacznie wyższa
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum