Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216 97' Coupe] hamulec bębnowy nie odbija
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:10
[R 216 97' Coupe] hamulec bębnowy nie odbija
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 16:16   [R 216 97' Coupe] hamulec bębnowy nie odbija

Witam szukałem ale nie znalazłem a po przejrzeniu rave mam kilka pytań.

Otóż tylni lewy hamulec mi nie odbija co mnie strasznie drażni bo mi skrzypi podczas jazdy!!!

Sprawdziłem schemat i widze że za odciąganie są odpowiedzialne 3 sprężynki dwie dłuższe na górze i u dołu i jedna krótka po srodku. Czy jest możliwe że te sprężynki sie tak rozciągnęły że nie mają już siły naciągąć szczęk? Bądz może któraś sie zerwała? Wiem trzeba odkrecić bęben i zobaczyć ale w związku z tym że nie miałem doczynienia z hamulcami bębnowymi pytam tutaj bo może jest jakaś reguła co tam sie psuje a ja wymienie na koncu cały bęben....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 16, 2010 16:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 16:20   

wydaje się że raczej będzie coś zapieczone
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
zywiec 




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: NMR



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 16:21   

Najlepiej bedzie jak rozbierzesz bęben i sprawdzisz bo jak napisałeś jest możliwość ze cos stało sie ze spręzynką. dużo tu roboty raczej nie ma. wystarczy zdjąć koło i bęben. pzdr
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 16:43   

Zdejmij koła z tyłu, zrzuć bębny i pierwsze co, to weź gumowy młotek i trzaśnij w szczęki we wszystkich kierunkach, lewo-prawo, góra-dół. One są mocowane na takich wahliwych kołkach ze sprężynkami, takie mocowanie "pływające". Zobacz też dźwignie rozpieraczy hamulca ręcznego, zazwyczaj tylne szczęki je mają, bo o przednie opiera się trzpień samoregulatora.

Generalnie, raz na rok, wypadałoby to wszystko rozebrać w atomy, wyczyścić szczotą drucianą, wyczyścić i przesmarować lekko gwint trzpienia samoregulatora, sprawdzić, czy dotyka do niego blaszka zapadki samoregulacji (lubi się odgiąć po paru latach), punkty opierania się szczęk o tarczę tylną też wymagają wyczyszczenia i lekkiego nasmarowania, itd..
Hamulce bębnowe współczesnych samochodów praktycznie nie różnią się od siebie, wszystko jest prawie takie samo.
Najgorzej jest zawsze ze zdjęciem i założeniem sprężyn powrotnych szczęk. Ale wtedy przyda się druga osoba, kawałek sznurka, złożonego w pół, rękawiczki (żeby sznurek łapek nie pociął) oraz obcęgi do naprowadzania sprężyn na swoje miejsca.
Możliwe, że linka będzie wymagała przesmarowania, tudzież wymiany (potrafią się całkiem zablokować).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 16:52   

a te sprężynki są w każdych bębnach takie same????? Bo jak bym musiał kupić nowe to od czego dopasować?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 17:14   

Sprężyny w hamulcach bębnowych dla szczęk są dwie, dolna i górna, obie ściągają szczęki do siebie. Jest jeszcze trzecia, napinająca sprężynkę zapadki samoregulatora.
Nie wiem, co to trzeba robić, by zaszła konieczność wymiany sprężyn, chyba słonia na nich powiesić.
Wystarczy rozebrać hamulce, dokładnie wszystko wyczyścić, nasmarować - punkty oporowe szczęk na tarczy tylnej, wyczyścić gwint trzpienia rozpieracza i gwint wewnętrzny tulejki, w którą wchodzi, to samo nakrętka samoregulacji, leciutko to przesmarować - i już. Warto też dogiąć mocniej sprężynkę zapadki samoregulacji, by porządnie dociskała wąsem do zapadek nakrętki.
Warto też zdjąć linkę ręcznego (po jej zluzowaniu) z dźwigni rozpieracza i sprawdzić, czy nic tam się nie zaciera, nie blokuje, itd.. Do końców tych dźwigni dotykają takie plastikowe kołki, które wystają z osłon tylnych, służą one do awaryjnego ruszania szczęk, gdy się zakleszczą, itd.. Przy zakładaniu szczęk trzeba uważać, by były one wypchnięte na zewnątrz i nie podlazły pod dźwignie rozpieracza hamulca ręcznego.

Jak to dokładnie wyczyścisz, wyskrobiesz rdzę, nasmarujesz gdzie trzeba, złożysz jak trzeba, to wszystko wróci do normy.
Acha - sprawdź też poziom zużycia bębnów i szczęk. Generalnie, jak się na ręcznym nie wyżywasz i nie kręcisz bąków samochodem - to szczęki, a zwłaszcza bębny starczą na całe życie samochodu.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216 Coupe & R416GSi] Sprężyny coupe a sedan, różnica?
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Paź 05, 2012 20:27
Wojtek88
Brak nowych postów [r216 coupe] Kilka pytań o 216i coupe
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Cze 15, 2009 21:05
DANTE79R
Brak nowych postów [216 coupe] silniki w 216 coupe
gugson Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
12 Nie Lip 26, 2009 11:25
Markzo
Brak nowych postów [R200 Cabrio/Coupe] Wnętrze cabrio --> coupe
Markzo Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Wto Cze 23, 2009 11:08
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink