Forum Klubu ROVERki.pl :: [R623] Zagrzewa się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R623] Zagrzewa się
Autor Wiadomość
kermit01 



Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: wawa



Wysłany: Sob Lut 20, 2010 14:26   [R623] Zagrzewa się
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: wszystkie

Witam,
opiszę krótko mój problem.W sierpniu zakupiłem R. 623 SI. Po około 2 tygodniach jazdy, samochód zaczął się gwałtownie nagrzewać. Okazło się, że spadł jakiś wąż, niestety nie obyło się bez wymiany uszczelki pod głowicą. Wszystko pieknie pojezdziłem poł roku. Od wczoraj problem wrócił tylko w innej postaci ;) Samochód nagrzewa się do przepisowej temperatury, po czym jeśli stanę na dłużej( 4-5 min) kontolka zaczyna lecieć do góry. Jednocześnie nie załącza się chłodnica, dopiero jak wyłącze silnik zaczyna pracować.
Bardzo proszę o pomoc, nie bardzo wiem jak się do tego zabać..

Pozdrawiam,
k
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 13, 2011 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 20, 2010 14:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 20, 2010 15:57   

na początek zacnzij od termostatu ;) wymien go ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kermit01 



Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: wawa



Wysłany: Sob Lut 20, 2010 16:02   

A czy możliwe jest to,że wogule nie mam?:) ostatnio ktoś tak powiedział gdy przeglądał samochód, ale to chyba niemożliwe..?:)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 20, 2010 17:00   

ktoś mógł go wymontować, ale to raczej dziwne by było... miałem dokłądnie taki sam objaw jak Ty (silnik hondy w R Coupe, 1.6 16V) i wczoraj wymieniono mi termostat i wsio pięknie bangla już ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kermit01 



Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: wawa



Wysłany: Sob Lut 20, 2010 18:05   

Mógłbyś polecić jakiś sklep? - jeśli nie można publicznie to na priv :)

Dzieki
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 20, 2010 19:33   

w Twoim przypadku, uderz do Tomiego ;) www.tomateam.pl :) zadzwoń w poniedziałek, pracuje od godz. 10 ;) bo na stronce sklepu nie ma wszystkich części ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kermit01 



Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: wawa



Wysłany: Nie Lut 21, 2010 00:47   

super dzieki
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 21, 2010 01:29   

kermit01, przy ok. 200 000km wywalaja sie chlodnice i przez to pekaja glowice w 623. Proponuje tez sie zainteresowac. Jezeli masz LPG to skontroluj czy gdzies nie ubywa przy parowniku plyn. Warto sprawdzac czesciej plyn i nie tylko w zbiorniczku wyrownawczym, a w chlodnicy rowniez. W chlodnicy ma byc nalane pod korek.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 21, 2010 13:08   

Tak jak pisze Perez. Obejrzyj chłodnicę - wymiana 200-250 zł (przynajmniej 2 lata temu tyle kosztowała), a święty spokój.

Ale to prewencja, a co do obecnej sytuacji, to zastanawia mnie ten fragment:
kermit01 napisał/a:
Samochód nagrzewa się do przepisowej temperatury, po czym jeśli stanę na dłużej( 4-5 min) kontolka zaczyna lecieć do góry. Jednocześnie nie załącza się chłodnica, dopiero jak wyłącze silnik zaczyna pracować.

Obawiam się, że to uszkodzony czujnik temperatury płynu (nie ten od wskazówki na desce rozdzielczej, tylko ten od wentylatorów), przewody elektryczne albo masz jakiś problem w elektryce/komputerze (choć to najrzadsze).

Jeśli mam rację, to raczej elektryk niż mechanik, ale jak napisał Markzo - sprawdź termostat, bo jego brak może zakłócać (choć nie powinien) przepływ płynu i może czujnik temperatury jest niedogrzany. Opis jak to zrobić łatwo znajdziesz tu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49909

Przychodzi mi jeszcze jedna opcja do głowy - czujnik nie działa od dłuższego czasu, ale jak było cieplej jeździłeś na klimie, to wentylatory i tak się załączały, jak było bardzo zimno, to silnik się nie przegrzewał, a jak teraz jest 0 st. C i poniżej, to klima się nie załącza i wentylatory nie ruszają, a jest już na tyle ciepło, że silnik się przegrzewa.

Bo rozumiem, że sam wentylator jest sprawny, bo uruchamia się jak wyłączasz silnik, tak?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
kermit01 



Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: wawa



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 11:52   

Witam,
tak sam wentylaor jest sprawny, tylko włącza się po wyłączeniu silnika. Klima jest niedabita więc jej nie używałem, a w mrozy raczej nie jeździłem.
Chłodnica była wymieniana około roku temu,więc nie myślę, że to to. Pewnie tak jak mówisz, czujnik temperatury.Wybiorę się do elekrtyka i zobaczymy.

[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 11:52 ]
Panowie - niestety uszelka pod głowicą do wymiany...słyszałem, że w tej wersji silnika, to już lepiej wymienić silnik na 2.0...?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 19:14   

kermit01 napisał/a:
Panowie - niestety uszelka pod głowicą do wymiany...słyszałem, że w tej wersji silnika, to już lepiej wymienić silnik na 2.0...?

Poczekaj, poczekaj.
Jeśli to sama uszczelka, to ja bym ją wymienił.

Inny problem to, że czasem razem z uszczelką pęka sama głowica i wtedy rzeczywiście najtaniej jest zmienić na F20Z, ale jeśli głowica wytrzymała, to ja bym tą uszczelkę zrobił.

To się da ocenić po zdjęciu głowicy.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r623] błąd 41
ofis Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Gru 27, 2011 22:16
Marrkus
Brak nowych postów [R623] Kierownica
Tomeczunieczek Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Lis 04, 2010 21:34
Tomeczunieczek
Brak nowych postów [R623] Głowica
junkers1964 Rover serii 600, Honda Accord 9 Czw Gru 13, 2007 09:36
maciej
Brak nowych postów [R623] Co to jest?
Perez Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 19, 2011 12:18
Matbia
Brak nowych postów [R623] Wtryskiwacze
foto24 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sob Mar 28, 2015 03:34
foto24



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink