Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wskaźnik paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wskaźnik paliwa
Autor Wiadomość
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



  Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:22   [R75] Wskaźnik paliwa
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

witam. mam problem nagle podczas jazdy podskoczył mi wskaznik paliwa z 1/2 na prawie full.
Co może być powodem? walnięty pływak?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 12:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:44   

a może jechałeś pod górę? ;)
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:49   

a tak serio...ten podwyższony stan sie utrzymuje a nie tankowałem w locie:)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:52   

Uszkodzony pływak pokazałby zero. Bardziej pasuje tu jakieś zwarcie do masy, ewentualnie sam pływak zawiesił się np. po wjechaniu w dziurę.
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:53   

no to raczej pływak się zawiesił albo jakiś czujnik daje w kość. Zatankuj do pełna i obserwuj wskazówkę
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 18:58   

rafik14, w zbiorniku są 2 pływaki ( po 1 w każdej części zbiornika ) i ich sygnały są przetwarzane elektrycznie na wskazania analogowe wskaźnika. Może jeden z nich się zablokował. Zobacz co będzie po zatankowaniu do pełna.

[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 18:58 ]
te 2 czujniki są połączone szeregowo i jak jeden nie daje sygnału, to zapala się lampka i wskaźnik pokazuje 0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Lut 23, 2010 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:00   

no to chyba wszystko jasne skoro się zgadzamy :)
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:11   

no mógł jeszcze zawiść mikroprocesor w licznikach, który przelicza to co czytają pływaki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:43   

dzieki...jutro zaleje do pełna i kontrolen nad wskażnikiem uskutecznie:)

[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 19:43 ]
i jeszcze jedno...da się pływaki wyjąć bez zdejmowania zbiornika paliwa czy trzeba zrobić 'dizaster' na warsztacie?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:46   

rafik14 napisał/a:
da się pływaki wyjąć bez zdejmowania zbiornika paliwa czy trzeba zrobić 'dizaster' na warsztacie?


Zdejmujesz tylną kanapę i pod dwoma klapkami masz dostęp do zbiornika (pływaków i pompy paliwa)
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 19:52   

rafik14 napisał/a:
i jeszcze jedno...da się pływaki wyjąć bez zdejmowania zbiornika paliwa
tak, pływaki są integralną częścią pompy,filtra

[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 19:52 ]
http://moto.allegro.pl/it..._wyprzedaz.html
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 20:52   

dziękuję jeszcze raz za pomoc i porady...polecam się na przyszłość z zakresu wiedzy na temat mazdy mx5:) dzięki.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 20:57   

Zrób test zegarów w pozycji 2 i będziesz wiedział więcej. :wink: Zobaczysz jak zachowuje się wskazówka.

http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 09:03   

jest lipa. po zatankowaniu wskaznik poziomu paliwa opadał i nagle znowu skoczyl na full, po ponownym odpaleniu silnika na 3/4....chyba pozostało mi pogrzebanie w pływakach...demontował je ktoś z was?. Wymaga to wizyty w warsztacie czy nie ma z tym wiekszej filozofii?
z góry dziekuje za porady :)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 10:20   

rafik14 napisał/a:
chyba pozostało mi pogrzebanie w pływakach...demontował je ktoś z was?.
rafik14, tak jak pisałem , pływaki są zamontowane na filtrze i pompie w zbiorniku.Żeby je oglądnąć i sprawdzić, trzeba wyjąć np. pompę a później filtr albo odwrotnie. Na forum jest opis wymiany pompy i filtra , poczytaj i oceń sam czy jechać do warsztatu.Wcześniej posprawdzaj na zbiorniku przewody el. i ich połączenia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
lzawiasa 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 26



Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 11:34   

Witam. Co do wyrownania poziomow paliwa w baku zrobilem proste rozwiazanie, otoz polaczylem obydwie niecki baku przewodem ponizej dna. System wspaniale daje rade i zbednymi okazaly sie sploty wezykow i pompa w baku. Wezyk biegnie po poprzeczce i jest chroniony w ten sposob przed zerwanie w razie jakiejs przeszkody. Polecam. Jako "ujecie paliwa w dnie uzylem wentyle od felg naczepy typu TIR, sa plaskoprzylegajace i maja wystarczajaca przepustowosc. W miare pobierania paliwa i zwrotu do baku nadmiaru, system spokojnie nadaza, wyrownujac poziomy i daje niezafalszowane wskazanie poziomu paliwa.

[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 12:34 ]
Witam. Co do wyrownania poziomow paliwa w baku zrobilem proste rozwiazanie, otoz polaczylem obydwie niecki baku przewodem ponizej dna. System wspaniale daje rade i zbednymi okazaly sie sploty wezykow i pompa w baku. Wezyk biegnie po poprzeczce i jest chroniony w ten sposob przed zerwanie w razie jakiejs przeszkody. Polecam. Jako "ujecie paliwa w dnie uzylem wentyle od felg naczepy typu TIR, sa plaskoprzylegajace i maja wystarczajaca przepustowosc. W miare pobierania paliwa i zwrotu do baku nadmiaru, system spokojnie nadaza, wyrownujac poziomy i daje niezafalszowane wskazanie poziomu paliwa.

[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 12:34 ]
Witam. Co do wyrownania poziomow paliwa w baku zrobilem proste rozwiazanie, otoz polaczylem obydwie niecki baku przewodem ponizej dna. System wspaniale daje rade i zbednymi okazaly sie sploty wezykow i pompa w baku. Wezyk biegnie po poprzeczce i jest chroniony w ten sposob przed zerwanie w razie jakiejs przeszkody. Polecam. Jako "ujecie paliwa w dnie uzylem wentyle od felg naczepy typu TIR, sa plaskoprzylegajace i maja wystarczajaca przepustowosc. W miare pobierania paliwa i zwrotu do baku nadmiaru, system spokojnie nadaza, wyrownujac poziomy i daje niezafalszowane wskazanie poziomu paliwa.

[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 12:34 ]
Witam. Co do wyrownania poziomow paliwa w baku zrobilem proste rozwiazanie, otoz polaczylem obydwie niecki baku przewodem ponizej dna. System wspaniale daje rade i zbednymi okazaly sie sploty wezykow i pompa w baku. Wezyk biegnie po poprzeczce i jest chroniony w ten sposob przed zerwanie w razie jakiejs przeszkody. Polecam. Jako "ujecie paliwa w dnie uzylem wentyle od felg naczepy typu TIR, sa plaskoprzylegajace i maja wystarczajaca przepustowosc. W miare pobierania paliwa i zwrotu do baku nadmiaru, system spokojnie nadaza, wyrownujac poziomy i daje niezafalszowane wskazanie poziomu paliwa.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 11:56   

może masz jakies forki ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Wrz 15, 2013 16:02   

rafalmis1 napisał/a:
może masz jakies forki ??

Kolego to co napisał ( lzawiasta) dotyczy raczej padniętej pompki paliwa w zbiorniku.
A u Ciebie raczej jest problem z wytartymi ścieżkami na pływaku a że są dwa problem może być podwujny. :-|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Klima, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury, lust
lloydik Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Gru 20, 2007 17:43
thef
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik paliwa
Piotr84 Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Sty 02, 2015 21:23
Piotr84
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik poziomu paliwa
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sie 17, 2009 13:21
Rowan
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik paliwa szwankuje
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Maj 21, 2009 21:55
Marian_K
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik paliwa szaleje
delykatny Rover serii 75, MG ZT 59 Sro Lip 05, 2017 21:49
kaczaza-k1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink