Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana tarcz i klockow hamulcowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana tarcz i klockow hamulcowych
Autor Wiadomość
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:16   [R75] Wymiana tarcz i klockow hamulcowych
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

witam
w poradach dotyczacych eksploatacji znalazlem krok po kroku info z fotkami na ten temat ale tam jest wszystko na temat seri 100 oraz roverka 200.
Nigdy w zyciu nie wymienialem tarcz i klockow i chcialem sie dowiedziec jaka jest roznica tzn czy te same klucze ...co mam przygotowac czego nie ma w tamtych opisach zeby sie nie okazalo ze w polowie roboty nie mam jakiegos "magicznego" klucza :???:
Klocki i tarcze na przod i tyl razem z czujnikami mam takze tylko pozostalo zabrac sie do roboty ...
Czekam na cenne wskazowki

pozdro
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 00:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:31   

Najważniejsze Torx 50 lub 55, imbus chyba 10 i nasadki od 13 do 18.
Jakie tarcze zakładasz?
Ja wymieniam w następną sobotę.
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:42   

ja sie przymierzam na ta sobote ale jak potrzebujesz garaz to nie ma problemu mozesz podjechac kiedy chcesz , garaz mam wynajety wiec trza z niego kozystac:)
jak cos to pisz na priv lub 501191948

no i dzieki za szybka odp.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:44   

Tez mam garaż u dziadka i teścia. :grin: Ale dzięki.
Gdybyś potrzebował klucze xxx :wink:
Jakie klocki zakładasz?

Odpisuje bo siedzę w pracy i się nudzę :razz:
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Mar 01, 2010 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:47   

tak wyszlo ze wszystko ATE
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:48   

Masz dojście do ATE?
Bo ja zakładam MINTEX.
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:51   

tzn kolega pracuje w hurtowni i czasami zdaza mu sie taniej cos zalatwic ale naprawde czasami
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:52   

:ok:
Wszyscy zachwalają Mintexa więc tez spróbuje :wink:
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:58   

ehh ja juz musze montowac to co mam, ale zle chyba nie kupilem co nie? a jesli chodzi o klucze to moze o zestawik sie zglosze bo nastal mnie kryzys finansowy mam nadzieje ze chwilowy :/
jutro pozwole sobie zadzwonic :wink:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 23:01   

OK. Dzwon tak od 13. Rano mam zamieszanie. :wink: Możesz nawet teraz.
Klucze mam w bagażniku :wink:

Dobre kupiłeś. Podobno tarcze potrafią się tylko krzywić.
Garaż masz z kanałem?
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 23:02   

niestety bez kanalu :sad:
dzwonic teraz nie moge bo dzieciaki spia i zonka :grin:
Ostatnio zmieniony przez merf3 Czw Lut 25, 2010 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 23:04   

:sad: :grin:
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 09:14   

Podobno tarcze ZIMMERMAN są bardzo dobre. Znajomi z klubu Audi testowali w ekstremalnych warunkach i bardzo chwalą.

U mnie wszytko ATE w aucie siedzi. Tarcze już mają po 1mm zużycia na stronę, może troszkę więcej. Teoretycznie się kończą.

Wymieniacie bo są za cienkie czy biją już?
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 09:21   

ATE to jest jedna z najlepszych firm produkująca hamulce, częsci tej firmy są wykorzystywane na pierwszy montaż do bardzo wielu pojazdów.

Minimalną grubość tarcz hamulcowych określają katalogi, np w przypadku serii 800 nowa tarcza na przód ma grubość 21mm, a minimalna 19mm, jednak śmiało mozna tę granicę przesunąć do co najmniej 18mm. Jeżeli mamy tarcze do rovera 800 o grubości powiedzmy 20mm, ale mają one bicie to wcale nie oznacza, że musimy je wywalać. Są zakłady które zajmują się toczeniem tarcz hamulcowych (koszt 15-20zł od sztuki), wtedy taka tarcza po przetoczeniu ma powiedzmy 19-19,5mm i śmiało możemy na niej zrobić jakieś 40-50tys km.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 09:33   

merf3, Warto przy okazji przesmarować tłoczki hamulców (smar dostępny w każdym sklepie moto). Będziesz potrzebował do tego separator do zacisków aby wcisnąć tłoczek do cylinderka, bez separatora jest bardzo ciężko.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 09:51   

Żeby wcisnąć tłoczek wystarczy mieć dwa młotki lub kawałki rurki,zapierasz rurki lub trzonki młotka między tłoczek a zacisk i ciągniesz :) . Proste i skuteczne.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 11:09   

Też tak robiłem, daje radę. Wiele rzeczy można zrobić bez specjalistycznych narzędzi. Ale jak kolega ma od kogoś pożyczyć separator to dobrze, bo jest o wiele wygodniej.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:37   

Myślę że da radę :wink: Klucze już ma :grin:

Tarcze tylne wymieniam bo zakładam nowe klocki, a tarcze są takie sobie. Wole kupić nowe niż kombinować z toczeniem. Całość MINTEX. Na przód w przyszłości będą nawiercane National.
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 22:10   

Dzieki wszystkim za cenne dla mnie wskazowki, a w szczegolnosci koledze apples ktory mnie odwiedzil z walizeczka.
Zeby nie forum to bym nie wiedzial ze mam takiego "sasiada" okazalo sie ze bardzo blisko siebie mieszkamy :grin: . Jutro biore sie do roboty z wielkim zapalem :razz:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 20:25   

To się pochwal starymi "klockami" :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana tarcz i klockow
trojmiasto
plombos Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Lut 27, 2009 10:51
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wymiana klockow hamulcowych
Snookie Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Cze 28, 2014 14:19
turbina
Brak nowych postów [R75] Wymiana klocków hamulcowych
pieknylolo Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Paź 18, 2022 02:42
nanab
Brak nowych postów [R75] Kontrolka klocków hamulcowych
Wolek Rover serii 75, MG ZT 35 Nie Mar 13, 2011 18:08
apples
Brak nowych postów [R75] Kontrolka klocków hamulcowych
Wolek Rover serii 75, MG ZT 16 Czw Wrz 03, 2009 20:42
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink