Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] HGF - jak zapobiec temu problemowi ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] HGF - jak zapobiec temu problemowi ?
Autor Wiadomość
Daro_W. 



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Wawa



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 13:16   [MGF] HGF - jak zapobiec temu problemowi ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1996

Witam Was,

noszę się z zamiarem zakupu MG MGF, ale powiem szczerze, że troszkę mnie przeraża widmo HGF.
Z przeczytanych przez mnie wieli postów wyłania się problem, który wydaje się byc "obowiązkowym" dla MG, czyli uszczelka. :cry:
Przyszło mi na myśl pewne rozwiązanie i prosze o wypowiedzi czy jest to sensowne czy nie bardzo:
- jeśli zmienimy termostat na taki, który otwierać się będzie przy najniższej z mozliwych temperatur oraz dodatkowo dorobimy przełącznik, który uruchamiany z kabiny będzie włączał wentylator non stop, po rozgrzaniu silnika. Bedzie on chłodził przez cały czas silnik, dopóki recznie się go nie wyłączy w kabinie.
Wówczas działaby czujnik.

Cy WY na to ? Czy to oddaliłoby wizję kosztów przy wymianie uszczelki ?
Czy jest to głupi pomysł ? :???:

No bo jesli nawet wymienimy uszczelke, to nie ma gwarancji, że np za 3 miesiące problem będzie powtórzony.
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 01, 2010 13:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 14:04   

Czytałeś to ?
http://forum.roverki.eu/v...30862010#467277
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 14:42   

Czytałem że zbytnie chłodzenie silnika (kombinowanie z termostatem) tez jest słabym wyjściem i moze sie skończyć HGF.
Bo mozna zalać gorący silnik dużą ilością zimnej wody a to mu nie służy.
Ale nie wiem czy akurat dotyczy to Twojego rozwiązania.

W każdym razie gdzieś na angielkskiej stronie było że wywalenie termostatu jest równie złe.

Mi na razie najlepszym rozwiązaniem wydaje sie nie katowanie zimnego silnika i to o czym ostatnio napisali koledzy (a magneto wkleił link).

Przy najbliższej okazji wywale ten wadliwy zawór nie wyglada to na kosmiczną robote.
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 15:21   

kolego olej hgf , wymiana uszczelki jest bardzo prosta tylko że niestety większość z użytkowników trafiła na mechaników którzy albo ich okradli i za trzy godziny roboty wzieli 1200 zł lub zrobili to tak ze zaraz się rozleciało bo nie mieli o tym pojęcia , a tak naprawdę hgf im się przytrafił przy małym przebiegu bo kupili auto które miało 300 tyś km tyle ze zostało skorygowane na 130 tyś , a przy 300 tys to w większości aut trzeba już uszczelkę wymienić.
 
 
 
Daro_W. 



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Wawa



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 15:26   

drlubicz napisał/a:
kolego olej hgf , wymiana uszczelki jest bardzo prosta tylko że niestety większość z użytkowników trafiła na mechaników którzy albo ich okradli i za trzy godziny roboty wzieli 1200 zł lub zrobili to tak ze zaraz się rozleciało bo nie mieli o tym pojęcia , a tak naprawdę hgf im się przytrafił przy małym przebiegu bo kupili auto które miało 300 tyś km tyle ze zostało skorygowane na 130 tyś , a przy 300 tys to w większości aut trzeba już uszczelkę wymienić.


Mozliwe, że tak jest.
Ale czytając forum MG i inne tutaj niestety jest najwiecej tematu poswieconego HGF.

[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 15:26 ]
magneto napisał/a:
Czytałeś to ?
http://forum.roverki.eu/v...30862010#467277


To jest dobre!
Najlepiej usunąć zawór kulowy i kupić termostat z otworem , który uniemozliwi zapowietrzanie się układu.
O to mi własnie chodziło.
Dzieki.
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 21:43   

Daro_W. napisał/a:
Najlepiej usunąć zawór kulowy i kupić termostat z otworem , który uniemozliwi zapowietrzanie się układu.
O to mi własnie chodziło.

Poszukaj sobie (bylo na forum i to calkiem nie dawno) jakie sa przyczyny HGF bo jest kilka ,a MGF to przypadek specjalny. Otworek mozesz zrobic ,ale wtedy zostaw zawor. Jak zrobisz wiekszy niz 2mm to auta nawet po 5km nie rozgrzejesz ( nawiercilem 3 termostaty od 5 do 2.5mm) . Otwor pelni jeszcze funkcje bypasu zeby od samego poczatku lekko mieszal sie plyn chlodzacy( lekko otwarty maly obieg) i po otwarciu termoatatu nie zalal silnika zimny plyn chlodzacy z chlodnicy "duzego obiegu" i zapobiega powstawaniu naprezen w glowicy. I u mnie sprawdza sie to ok, ale uklad w MGF ma chlodnice daaaaleko od silnika i wieksza pojemnosc ukladu chlodzenia .Sposobow jest duzo dla MGF i kazdy dobry i jednoczesnie zly. :roll:
http://www.mgf.ultimatemg...coolant/ewp.htm
http://wiki.seloc.org/a/Fit_a_PRRT
http://web.tiscali.it/elise_s1/
http://wiki.seloc.org/a/PRT
Tu jest najlepiej opisane kilka sposobow razem.
http://www.lame-delegatio....de/thermostat/
Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink