Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 2.0 sdi] Brak kompresji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:50
[r200 2.0 sdi] Brak kompresji
Autor Wiadomość
rafal_13 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 110
Skąd: RZE

Rover 200

  Wysłany: Sro Mar 03, 2010 16:43   [r200 2.0 sdi] Brak kompresji

witam!!
Odkąd kupiłem roverka miałem problemy z rozruchem zimnego silnika, (ciepły pali od razu) początkowo tłumaczyłem sobie, że to tylko akumulator jest za słaby (bo faktycznie jest tylko 62 Ah), że jest mróz, a to diesel. W końcu zrobiło się ciepło więc, a mój roverek dalej nie chce chodzić, oddałem go w poniedziałek do serwisu. Panowie zrobili mi pełną diagnostykę.
Okazało się że wszystko jest ok. poza jedną małą rzeczą - BRAKIEM KOMPRESJI na 1, 3 i 4 cylindrze.
Na wykresie wygląda to tak:
1 cylinder - 18 bar
2 cylinder - 27 bar
3 cylinder - 18 bar
4 cylinder - 21 bar

Teraz mam pytanie do Was czy mogę bez otwierania silnika (ściągania głowicy itp.) dowiedzieć się co jest przyczyną, czy są to pierścienie, czy zawory, a może głowica?

I jakie mogą być koszty naprawy (w zależności od przyczyny braku ciśnienia), a może rozglądać się za nowym silnikiem?

Co niektórzy mówią, pojedź na giełdę i sprzedaj to, ale tak nie zrobię bo wiem jak bardzo mnie teraz boli to, że dałem się oszukać (czyt. nie sprawdziłem dokładnie auta), więc nie mogę ze spokojem duszy pojechać i przerzucić swój problem na kolejną osobę, a poza tym nieco przywiązałem się już do swojego roverka. Lubię go.
:beczy:
Pozdrawiam, dzięki
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 03, 2010 16:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 03, 2010 17:02   

Niestety. Bez rozebrania silnika nie dowiesz się co jest przyczyną braku kompresji. Moim zdaniem warto jednak zrzucić głowicę i sprawdzić przyczynę. Kupując inny silnik, nie będziesz miał gwarancji że jest w dobrej kondycji.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafal_13 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 110
Skąd: RZE

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 03, 2010 18:31   

zna ktoś jakiegoś dobrego magika w okolicy rzeszowa
 
 
komarek666_2007 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 48
Skąd: PCIM



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 19:37   

ile dałeś za pełną diagnostykę bo też się wybieram
 
 
rafal_13 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 110
Skąd: RZE

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 03, 2010 20:02   

100 PLN, ale miałem trochę po znajomości
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 03, 2010 20:11   

Jest jeszcze jedna opcja poza rozbieraniem motoru - płukanko. Nie wiem czy taki zakład jeszcze istnieje, poszukam namiarów. Wpina się motor w taką maszyne, która wypłukuje nagar itp z silnika. W Fordzie Sierra 1.8TD rozstrzał kompresji był na kazdym cylindrze spoory i objawy jak u CIebie, po tym zabiegu motor gadał pieknię ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
komarek666_2007 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 48
Skąd: PCIM



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 20:37   

rafal_13 napisał/a:
100 PLN, ale miałem trochę po znajomości


thx
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 21:46   

Można spróbować wtrysnąć strzykawką trochę oleju (nie napędowego) do cylindra i powtórnie zmierzyć kompresję, jeśli się poprawi, to znaczy że jest problem z uszczelnieniem tłoków (pierścienie), jeśli będzie to samo, to puszczają zawory. W benzynie to działa, nie wiem jak w dieslu, z racji znacznie wyższego ciśnienia.
 
 
rafal_13 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 110
Skąd: RZE

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 04, 2010 18:05   

mam jeszcze jedno pytanie, czy żeby wymienić pierścienie trzeba wyciągać silnik czy wystarczy "tylko" ściągnąć głowicę?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 04, 2010 20:33   

nie trzeba ściagac głowicy, zrzucasz miske i wyciągasz tłoki, silnik zostaje na swoim miejscu ;) jednak wymiana pierścieni, bez zmierzenia owalizacji tulei to bez sens :/ rozebrać i pomierzyć, jak sie okaże, że tuleje są owalne to szlif albo nowe tuleje i ogień ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Brak kompresji na cylindrach - dobra czy zła diagnoza
Baszon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Cze 27, 2012 20:42
kangaroo69
Brak nowych postów [r214si 97r] Brak kompresji na 1 cylindrze odp.
Mechanicy..
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Lip 03, 2009 07:41
donmulanka
Brak nowych postów [rover 220] brak kompresji na 2 cylindrach
dawid2585 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Cze 30, 2017 16:12
dawid2585
Brak nowych postów [R200 2.0SD '97] Brak mocy
HASHMEER Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Maj 30, 2008 11:06
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink