Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czkawka, szarpanie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czkawka, szarpanie silnika
Autor Wiadomość
hvil
[Usunięty]






  Wysłany: Wto Mar 09, 2010 18:32   [R75] Czkawka, szarpanie silnika
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Witam,
Mam problem ze swoim rowerkiem, niewiem czego sie czepic. Może opiszę od początku:
Rover:
75 1.8T 2004 r.

Objawy:

Wóz ogólnie sprawny, gdy wciskam mu do spodu gaz pomiedzy 3-4 tyś. go przydławia, im mocniej wdepniemy gaz tym efekt przydławiania mocniej odczuwalny, jak depne do spodu i w momencie przydlawienia(ale tylko na pelnym gazie) nie popuszcze nawet o centymetr to on się dławi i zapala się check engine, który po ujęciu odrobiny gazu i gdy wóz już wkręca się dalej znika. Turbina sucha i sprawna, zawsze załącza sie w tym samym momencie. Dodam ze na postoju gazujac efekt nie wystepuje, i jak sie gazu uzywa tak do polowy tez nie czuc go nawet w jezdzie.

Dzisiaj podłączyłem się pod kompa. wykryło mi 3 błędy:
P0300
P0313
P0313P

Po skasowaniu ich, przygazowalem silnik na postoju, podlaczylismy się jeszcze raz, błędów nie wykryto. Wyjechaliśmy na trasę, efekt przydławienia przy mocniej wciśniętym gazie nadal występuje, ale już mniejszy nawet na maxa depniecie powoduje 3-4 przydławienia i idzie dalej, a check engine nie zapala się. Po za tym przy takim mocniejszym testowaniu go, zerwało mu aż rurkę z przepustnicy. Zakładając ją zidentyfikowałem że uszczelka miedzy przepustnicą a rurą dolotu jest popękana, porwana i ogólnie strasznie sfatygowana.

Domysły:
Sprawdziłem szczelność turbo za pomocą takiego spreju, wygląda na szczelne. Jednak zidentyfikowałem ze uszczelka na plastikowej rurze dolotu jest sfatyygowana mocno.

Tu moje pytania:
1. Co może być powodem takiego dławienia?
2. co oznaczają błędy:
P0300
P0313
P0313P

3. Na podstawie tych błędów i opisu zachowania czy macie domysły czego sie przyczepić?

Dodam że błędy ponownie nie wyskakują po skasowaniu.



PANOWIE I PANIE ROZWIĄZAŁEM PROBLEM:
Rozwiązałem ostatecznie problem dławienia się, czkawki w obrotach, wszystko zniknęło jak ręką odjął, za kolegi z forum radą, założyłem świece platynowe oryginalne takie jak montowali w fabryce (ukłon dla Tommiego za sprzedaż mi ich i szybkie dostarczenie) i kable NGK. Panowie to ostatecznie załatwiło temat czkawki całkowicie i od reki Koszt:
Świece platynowe: 168zł z przesyłką
Kable NGK : 130zł.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Wrz 28, 2011 21:59, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 09, 2010 18:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 18:44   

P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0313 Misfire Detected Low Fuel Level

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 18:44 ]

Jakim sprayem sprawdzałeś?
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Mar 09, 2010 18:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 09, 2010 18:46   

Można cos wiecej?:-) tak wiesz bardziej opisowo?? :-) byłbym wdzięczny.

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 18:46 ]
a P03013P??
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 18:48   

Poczekaj niech ktoś z benzyniaków się wypowie. Wychodzi na coś z wtryskiem paliwa.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 09, 2010 18:51   

no to troche sie zmartwilem:-( jak cos znalazlem na allegro takie cos:
http://www.allegro.pl/ite..._wtryskowa.html

Do mojego jakby co pasowac bedzie??

I panowie prosilbym jak mozna o jakas szersza interpretacje tej usterki jak kolega apples, napisał przez kogoś w temacie;-)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 19:07   

http://themgclub.org/showthread.php?p=3330529
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 09, 2010 19:13   

możliwości tych twoich dziur w obrotach jest dużo, sam to kiedyś miałem, nie chce mi sie rozpisywać kliknij mi na gg 1952206 to pogadamy
_________________
Pamparampam
 
 
 
amigo30 



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 29
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Mar 10, 2010 08:06   

Moja hipoteza jest taka,że objawy wskazują na przepływomierz.Może spróbuj uderzyć w tym kierunku?? :?:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 10, 2010 10:19   

Przecież to jest benzyna. Z opisów błędu nawet nie wynika że to MAF.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 10, 2010 10:22   

Pisałem do PH JOWI, może zajrzy:-) a powiedzcie mi da sie dokupic tylko uszczelke miedzy dolotem a przepustnica?? bo jak ja sie orientowalem to wystepuje z całą rurą:-(
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Mar 10, 2010 10:50   

sprawdzić sondę lambde górną
ciśnienie na garach na zimnym i ciepłym silniku,
błędy zapłonu jak byk , oraz spaliny wykrywają jakieś halo .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 12:33   

ok dzieki:-) sproboje sie za to zabrac. można z tym sie wybrać w 400km trasę na wegry?:-) czy lepiej nie bo ja to mam od pol roku i jak mowie nic sie nie dzieje poza czkwaka jak depne:-)

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 13:33 ]
Z wegier wrocilem, czkawka nadal wystepuje :-( Miszkam w lublinie tu niema t4, może ktoś miał taki przypadek i go naprawił??? Jak sprawdzilem kompem po skasowaniu bledow gdy go przydepcze az sie przydlawi tak ze zapali sie check engine i zgasnie to pozostaja na kompie 3 błędy:

P0300
P0313
P0313P

Jak rozmawialismy w innym poscie kilku uzytkownikow 1.8T tez to ma ale tez nieumie zdiagnozowac coto i jak naprawic.

Prosze o pomoc.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 12:45   

SAE Code P0300
DTC Code 16684
Description Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

SAE Code P0313
DTC Code 16697
Description Misfire Detected Low Fuel Level

Po tym można wnioskować że faktycznie cos z pompą paliwa. Błąd P0313P w przypadku R75 może wywalać gdyż są 2 grodzie w zbiorniku.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 12:49   

a możesz mi po polsku tak szerzej opisac o czym te bledy mowia??:-) znaczy poprostu sprawdzić czy pompa zdrowa?

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 13:49 ]
i jaka roznica miedzy bledem P0313 i P0313P jest bo nigdzie tego niema.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 12:52   

Czy zauważyłeś może że bardziej się dzieje jak masz tylko ok 15% paliwa w zbiorniku?

Podejrzewam że błąd P0300 jest konsekwencją błędu P0313. W związku że ECU jest z BMW szukaj przyczyny i opisu na forach BMW również.

Nie jestem mechanikiem więc więcej nie pomogą. :wink: Wydaje mi się że to pompa w zbiorniku, ale ...
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Kwi 16, 2010 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 12:55   

HMMM NA Węgry jadac mialem wiecznie pelny bak bo dotankowywalem i 4 osoby na pace i ta czkawka tez byla. Wiesz co wyjezdze dzisiaj benzyne zatankuje do pelna i zobacze czy jest roznica. zwykle mam pol baku ciagle.

A co do tej literki P to nieda sie ustalic coto za blad?

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 13:55 ]
Misfire Detected Low Fuel Level <--- ale słowo misfire jak rozumiec w kontekscie interpretacji tego bledu?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 12:59   

hvil napisał/a:
A co do tej literki P to nieda sie ustalic coto za blad?
w codach nie występuje, więc obstawiam że jest to spowodowane elementem jakimś w R75 np. zbiornik 2 komorowy.

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 13:57 ]
Spróbuje jeszcze podejrzeć pliki w T4 i może coś wyczytam.

Ja bym tak to przetłumaczył

Nieprawidłowy zapłon spowodowany niskim poziomem paliwa

Misfire dosłownie znaczy - przerwy zapłonu
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Kwi 16, 2010 13:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 13:00   

dzieki. Ja jutro skocze do servisu zostawie woz i z analizy tego topic wynika ze maja:
1. sprawdzić pompe
2. sprawdzić sondę
3. sprawdzić maf sensor
4. (kris pisal gdzie indziej albo apples) sprawidzić czujnik wpoietrza w kolektorze jakiś
5. sprawdzić kable
6.sprawdzić cewkę
(świece nowe kupiłem w listopadzie)

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 14:00 ]
cos jeszcze ??
Apples widzisz problem z tym silnikiem taki ze bardzo malo ludzi go ma:/
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 13:00   

hvil napisał/a:
dzieki. Ja jutro skocze do servisu zostawie woz i z analizy tego topic wynika ze maja:
1. sprawdzić pompe
2. sprawdzić sondę
3. sprawdzić maf sensor
4. (kris pisal gdzie indziej albo apples) sprawidzić czujnik wpoietrza w kolektorze jakiś
5. sprawdzić kable
6.sprawdzić cewkę
(świece nowe kupiłem w listopadzie)


ten z numerem 9

 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 13:02   

hvil napisał/a:
sprawidzić czujnik wpoietrza w kolektorze
czujnik doładowania powietrza
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Kwi 16, 2010 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] stale podwyższone obroty i czkawka
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 27 Nie Mar 09, 2014 00:33
Alex_Tom
Brak nowych postów [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
Kamil79 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Kwi 10, 2016 07:48
GrzesiekM
Brak nowych postów [R 75] check silnika i szarpanie
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 22, 2014 07:13
dzelo23
Brak nowych postów [Szarpanie silnika 2.0 CDTi]
elclipse Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 08, 2018 14:14
elclipse
Brak nowych postów [R75] Random misfire - szarpanie silnika
Markzo Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Cze 17, 2013 23:47
draj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink