Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 23:50
ligierator napisał/a:
znalazłem i te dwa węże a raczej rurki aluminiowe, jeden z nich jest gorący a drugi letni
to wygląda na to, że masz włączoną sprężarkę klimatyzacji - tryb AUTO. Daj szansę automatowi zimą i przełącz całość na ECON. W zależności od tego czy masz sprawne webasto po paru lub parunastu minutach powinno powiać ciepłem. W tych rurkach aluminiowych jest czynnik schładzający układu klimy. Rurki są doprowadzone do chłodnicy klimatyzacji i nie mają nic wspólnego z grzaniem w kabinie, wyłącznie chłodzenie. Bez bardzo uzasadnionej potrzeby nie rozszczelniałbym układu klimatyzacji. Wilgoć jest zabójcza.
Jeżeli mam rację to poszukaj i poczytaj o opcjach ECON, AUTO oraz klimatyzacji zimą, odparowaniu szyb, itd. Wszystko to było.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 09, 2010 11:22
henryk napisał/a:
W tych rurkach aluminiowych jest czynnik schładzający układu klimy. Rurki są doprowadzone do chłodnicy klimatyzacji i nie mają nic wspólnego z grzaniem w kabinie, wyłącznie chłodzenie. Bez bardzo uzasadnionej potrzeby nie rozszczelniałbym układu klimatyzacji. Wilgoć jest zabójcza.
ligierator pisze o nagrzewnicy a nie o chłodnicy i parowniku, a wyjęcie nagrzewnicy nie rozszczelnia klimatyzacji. Jak najbardziej można nagrzewnicę wyjąć , przepłukać i przedmuchać.
[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 11:22 ]
wystarczy zacisnąć przewody w komorze silnika ( albo spuścić płyn ),podłożyć pod panel i nagrzewnicę folię , odkręcić uchwyt mocujący i dwa złącza rurek i je rozpiąć. Dobrze jest założyć dwa nowe oringi przy składaniu.
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 03:45
Witam Kolegów:)
Wiec tak, wyciągnołem nagrzewnice, przedmuchałem, przepłukałem, odkamieniłem, założyłem nwe oringi, łcznie zajeło mi to około godzinki z hakiem.
No ale nagrzewnica robi sie Ciepła i rurki doprowadzajace wode też. ale z klimatyzacji wieje raz letnie raz zimne powietrze:(
Przełaczyłem na ECON, AUTO, Ręczny tryb i dalej to samo:(
a żeby było śmieszniej to na recznym poprostu wiało zimnym:/
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 19:35
ehhh.... sprawdzałem.
wszystkie serwa które sa na klimatyzacji. po prawej lewej zza deska i wogóle... wrrr odkrecałem i sprawdzałem
Tak jak i klapki recznie otwierałem i zamykałem, działają.
Ale dziś miałem niespodziankę.
Ponieważ miałem ustawione reczne nawiew na nogi, i max temperature, jechałem samochodem i wyłaczyłem klime OFF i z nawiewu zaczeło lecieć gorące powietrze.
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie bedzie uszkodzony panel klimatyzcji?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 19:41
Kurcze. Każdy tak ma.
Mając włączoną klimę jeszcze na AUTO oczekujesz gorącego powietrza?
Przy temperaturach poniżej zera klimatyzacja na ECON, nawiew na max 3 i temp. na 22°C. Wtedy leci gorące.
Chyba że nadal czegoś nie kumam
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 10:00
ligierator, serwomotor od sterowania nadmuchu, ma potencjometr o podwójnym działaniu , tzn. odbiera sygnał od sterownika ATC jak powinna być ustawiona klapka i jednocześnie informuje go jaka aktualnie jest jej pozycja , dlatego myślę , że to usterka potencjometru ( np. brak kontaktu ) może być powodem takich ustawień nadmuchu.
Wiem, że problem jest pewnie już dawno rozwiązany, ale dopowiem tylko że u mnie brak ogrzewania był banalny - po prostu za niski stan płynu chłodzącego w chłodnicy podstawowej. Dolałem i grzeje.
Czt "rurki" do klimatyzacji są jednakowe we wszystkich modelach?
Chodzi mi o czt do mojego MG ZT CDTI 2005 r. bedą pasowały z innych, wcześniejszych modeli.
Przykładowo:
http://allegro.pl/rurki-p...5637400527.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum